Akşam Güneşi - EĞİTİM PINARI

Akşam Güneşi



Aksam gunesi romani, Resat Nuri Guntekin
Akşam Güneşi


Bu yazımda sizlere Reşat Nuri Güntekin'in en güzel eserlerinden birisi olan Akşam Güneşi isimli eseri hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum. Eser aşk ve romantizm ögeleri ile inşa edilmiştir. Yazar eserinde yoğun bir ajitasyon yapmıştır.

Kitabımızın baş kahramanı Nazmi, küçük yaşlarda anne ve babasını kaybederek amcası ile birlikte kalmaya başlamıştır. Amcası Nazmi’yi çok sever. Hatta onu eğitim-öğretim alması için Avrupa'ya gönderir.
Nazmi askeri eğitim için Fransa'ya gider. Fransa günleri onun hayatında tam bir dönüm noktası olmuştur. Nazmi burada Avrupa'nın zevk ve eğlence hayatına uyum sağlamıştır.

Türkiye'ye döndükten sonra da uzun bir zaman zevk ve sefa ortamlarında yaşamaya devam etmiştir. Eğitimini bitirip subay olduktan sonra orduda görev yapmaya başlar. Çatışma esnasından yaralanan Nazmi bakıma muhtaç hale gelir ve askerlikten emekli edilir.

Nazmi, babasının çiftliğine gelerek burada kalmaya başlar. Bu çiftlikte kendisine çocukluktan beri aşık olan Şükran ile evlenir. Şükran zaten Nazmi’yi çok sevdiği için onun her türlü bakımını üstlenir.

Nazmi, bir ara amcasının Avrupa görmüş kızı Jülide ile evlenmek ister; çünkü Jülide ile çok iyi anlaşmaktadır fakat Jülide Nazmi'nin bu beklentisine cevap vermez ve bir İstanbul beyefendisi ile evlenir. Bu duruma dayanamayan Nazmi bir de amcasının ölüm haberini alınca üzüntüsünden vefat eder.

Reşat Nuri Güntekin’in aşk, ayrılık ve romantizm temalı eseri Akşam Güneşi akıcı olması sebebiyle okuyucularına ciddi okuma zevki yaşatmaktadır.

Görseller:leblebitozu.com


Akşam Güneşi Akşam Güneşi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 26, 2019 Rating: 5

39 yorum:

  1. Bir Türk filmine konu olmuştur kesin bu hikaye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dudaktan kalbe, Çalıkuşu, Yaprakdökümü dizi ve film oldu ancak bildiğim kadarıyla akşam güneşi henüz bir yapımcı tarafından uyarlanmadı ancak dediğiniz gibi yakındır :)

      Sil
    2. O konuda tam bir bilgim yok doğrusu. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
    3. Aynı isimle olmasa bile muhakkak bir şekilde yararlanılmıştır bu hikayeden bence. :)

      Sil
  2. Reşat Nurinin okumadığım bir kitabı güzele benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de güzel ve okumaya değer bir kitaptır. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Bazen içinde ajitasyon olan kitaplar çok iyi geliyor, kitap sayesinde bir çok duyguyu aynı anda yaşayabiliyorsun.

    YanıtlaSil
  4. Tanıtım için teşekkürler, ismi neden akşam güneşi merak ettim, bilgi veriyor mu eserde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu kitabın ismi ile ilgili bir fikrim yok. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Tanıtım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  6. faydalı bir yazı olmuş teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  7. "Çalı kuşu" harici okumadım
    inceleme değerlendirme ve tavsiye için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazı size fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok değerli ziyaret ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Reşat Nuri Güntekin'i Çalıkuşu dışında okumadım.

    YanıtlaSil
  9. en sevdiğim iki klasik yazar yaa reşat nuri, hüseyin rahmi. bu akşam güneşi de yazarın en iyi romanlarından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de size katılıyorum. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  10. Yazarın bu eserini henüz okumadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu tanıtım size bir fikir verebilir. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. Ben bu kitabı ortaokulda okudum sanırım ama Reşat Nuri eserlerini yeniden okuyacağım için bu kitabı da yeniden okuyacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım tanıtım size bir fikir vermiştir.

      Sil
  12. Yazarı çok severim ama bu kitabını okumadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bu kısa tanıtım okumanız konusunda bir fikir verebilir.

      Sil
  13. Okumadığım bir kitap. Baştan zevk ve eğlenceye düşkünken, Bakıma muhtaç kalması ve başına gelenler, üzüntüye dayanamaması vefat etmesi, listeme ekleyeceğim bu güzel öneriniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Ne oldum değil, ne olacağım?'' dedirten bir konu.

      Sil
  14. Yaşıma uygun olmamasına rağmen ben Akşam Güneşi'ni ortaokulda okumuştum:) Evdeki kitaplıktan. Ama eskiden öyleydi. Şimdiki gibi derya deniz bir çeşitlilik olmadığı için tüm çocuk klasiklerini okurduk. Okumayı sevenler olarak büyüklerin klasiklerini de okurduk:) Çok erken okudum yani bunları, tekrar ara ara klasiklere dönüp bir de bu yaşımda okumak istiyorum her birini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasikler her yaş döneminde ayrı bir zevkle okunabilir diye düşünüyorum. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  15. Reşat Nuri Güntekin edebiyatımızda bir çınardır. Atatürk'ün de en sevdiği yazarlar arasında olmayı başarmıştır. Özellikle Çalıkuşu Atatürk'ün sürekli yanında taşıdığı bir kitaptı. Ve tabii bütün eserleri de çok başarılı. Okumayanlar mutlaka okusun. Teşekkürler bilgi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlattıklarınız hakkında size katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Bana göre, Türk Edebiyatı'nın, karakter analizleri konusunda kalemi en sağlam yazarı Reşat Nuri Güntekin'dir. Tabii Sabahattin Ali'den sonra 😊 Akşam Güneşi'nin edebi yönü oldukça kuvvetli ve doyurucu.

    YanıtlaSil
  17. Reşat Nuri Güntekin hakkındaki bilgiler için teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.