Değirmen - EĞİTİM PINARI

Değirmen



Degirmen kitabi tanitimi, Sabahattin Ali
Değirmen


Ünlü yazar Sabahattin Ali'nin neredeyse tüm eserleri toplumsal bir mesaj barındırmaktadır. Bundan dolayı yazarın eserleri okuyucularına ciddi keyif vermektedir. Ben de yazarın kitapları okurken keyifle okuyorum. Bu yazımda Değirmen isimli kitabı hakkında bilgiler vermek istiyorum.

Bu kitapta çeşitli öyküler olmakla birlikte Değirmen isimli öykü, kitaba adını vermiştir. Değirmen’de bir insanın sevdiği için neler yapabileceğini görmek mümkündür.

Eserimizin başkahramanı olan Atmaca Çingene bir gençtir. Çingeneler genelde göçebe hayatı yaşarlar. Atmaca’nın ailesi de bir değirmenin yanında konaklamıştır.Köy halkı yeni komşularını çok sevmişler; bu sebeple Atmaca’nın ailesi uzun süre burada ikamet etmiştir. 

Atmaca çok yakışıklı bir delikanlı olduğundan neredeyse köydeki tüm kızlar atmaca'ya Aşık olmuşlardır.Atmaca’ya aşık olan kızlardan birisi de değirmencinin kızıdır. Aslında Atmaca da değirmencinin kızına aşıktır. Atmaca uygun bir anını bulduğunda kıza açılarak kendisini sevdiğini söyler fakat değirmencinin kızı geçmişte bir kolunu değirmene kaptırarak sakatladığı için atmacayla evlenmek istemez. Atmaca’ya kendisi gibi sakat olmayan bir kızla evlenmesini söyler. Atmaca, sevdiği kızın bu sözü karşısında çok üzülür.

Atmaca, bir gün köy halkını klarnet çalacağını söyleyerek değirmene davet eder. Köy halkının değirmene toplandığı bir anda bir kolunu değirmene kaptırarak kopmasına sebep olur. Atmaca’nın bunu yapmaktaki amacı; ‘’Ben sevdiğim için kolumu değil canımı bile feda edebilirim.’’ mesajını vermektir. Sabahattin Ali'nin Değirmen isimli eseri duygu yoğunluğu yüksel bir eserdir. Bu zamanda insanlar sevdikleri için ne tür fedakarlıklar yapıyorlar? Sorusunun cevabını bu öykü vesilesi ile aramak gerekir.

Görseller:milliyet.com.tr
Değirmen Değirmen Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 23, 2019 Rating: 5

32 yorum:

  1. Değirmen benim de okumak istediklerimden. İnşallah yakın zamanda okurum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kısa zamanda okuyabilirsiniz. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Çok güzel bir hikayedir. Okumuştum

    YanıtlaSil
  3. Henüz okumadığım ancak okumayı düşündüğüm bir kitap.
    Ne büyük bir aşkmış Atmacanın ki. Özeti bile etkileyici ...
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtım size bir fikir verdi ise ne mutlu bana.

      Sil
  4. İşte sevgi budur. Çok hoşuma gitti. Kolay kolay her önerilmiş kitabını okuyamam ama bunun içinde sevgi ve fedakârlık olduğu için okurum. Hemen sipariş vereceğim oğlum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, kitap size fikir verdi ise ne mutlu bana. Ece Anne.

      Sil
  5. Blog listende adımı göremedim :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumla ilgili işlemleri deneme yanılma yolu ile öğrendiğim için yaptığım işlemler çok fazla bilinçli olmuyor Anne. O yüzden blog listem çok bilinçli hazırlanmadı. Uğraşırken öylesine bir liste oluşturdum. Vaktim olduğunda en çok etkileşim halinde olduğum arkadaşlarımı listeye ekleyeceğim. Saygılarımla.

      Sil
  6. Konusu güzel bir kitaba benziyor

    YanıtlaSil
  7. Değirmen kitaplığımda bekliyor. Bu yaz bekletmeden okuyayım ben de. Emeğinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru bir karar. Hemen okuyun bence de. Saygılarımla.

      Sil
  8. Çok etkileyici bir hikaye, yazarın eserlerini çok begenirim.

    YanıtlaSil
  9. sabahttain ali okumadm henüz ama bu değimen etkileyici ve duygusal bir hikayemiş,güzemiş,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, tanıtım size bir fikir verdi ise ne mutlu bana.

      Sil
  10. En sevdiğim kitaplarındandır Sabahattin Ali'nin. Özellikle kız için kolunu kesmesi beni çok etkilemişti.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkilenmeniz çok doğal bence de. Çünkü bu devirde insanlar başka insanlar için ne yaparlar? Diye düşünmek gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Öyküdeki aşka bakın bir de şimdiki aşklara... Etkileyici bir öykü. Yer verdiğiniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  12. Hikaye çok etkileyici.. Kitabı bir an önce okumak istiyorum. Bilgilendirme için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana. çok teşekkürler.

      Sil
  13. Okumam gerekir, diye düşündürttünüz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Hayati Bey. Tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana. Ziyaret ve değerli yorumlar için çok teşekkürler.

      Sil
  14. Okuyacağım kitapların arasına ekledim bile😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtım size bir fikir verdiyse ne mutlu bana çok teşekkürler.

      Sil
  15. Değirmen Sabahattin Ali'nin en sevdiğim eserlerindendir. Teşekkürler bilgi verdiğiniz için. Bu eserleri okumayan kalmamalı bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yapmış olduğum tanıtımın sizlere faydalı olmasını dilerim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.