Babalar ve Oğullar - EĞİTİM PINARI

Babalar ve Oğullar


Babalar ve Ogullar romani, Turgenyev
Babalar ve Oğullar


Bu yazımda sizlere Nihilizm etkisinde gelişen Rus edebiyatının en önemli eserlerinden birisi olan Babalar ve Oğullar romanı hakkında bilgiler vermek istiyorum. Eserimizin yazarı ünlü Rus yazar Turgenyev’dir.

Vermiş olduğum kısa özette kimin eli kimin cebinde belli değil ancak ben özetlemeyi yaparken toplumsal değerler ve bunlara uygunluk açısından bir değerlendirme yapmadım. Sonuçta farklı bir toplum ve değerleri de bize göre çok farklı. Biz olayları kendi bağlamı içinde anlamaya gayret göstereceğiz.

Eserimizin başkahramanı Petroviç Rus geleneksel değerlerine bağlı; karakteri düzgün bir insandır Petroviç’in genç yaşta karısı ölünce güzel ve iyi huylu bir köylü kızı olan Feniçka ile evlenmek ister fakat Petroviç’in kardeşi Pavel bu evliliğe karşı çıkar. Bundan dolayı da Petroviç uzun süre Feniçka ile metres hayatı yaşamak zorunda kalır.

Petroviç’in üniversite okuyan oğlu Arkady üniversiteyi bitirip babasının yanına dönmüştür. Gelirken de Bazarov isimli tıp öğrencisi nihilist arkadaşını da yanında getirmiştir. Bazarov bir süre Petroviç’in evinde kalır. Bu esnada Bazarov Pavel ile defalarca fikri tartışmaya girer.

Arkady ve Bazarov zaman buldukça şehre gezmeye giderler bir defasında şehirdeki bir eğlencede kızlarla tanışırlar ve uzun süre eğlenirler. Bazarov burada tanıştığı kızlardan birisine aşık olur fakat onunla evlenemez. Bazarov şehirde tanıştığı kızı unutmak için Petroviç’in metresi Feniçka ile gönül eğlendirmeye başlar. Bu durum Pavel’i çok sinirlendirir. Pavel, Bazarov ile kozlarını paylaşmak için bir düello yapar. Bu düelloda ikisi de yaralanmıştır.

Bazarov daha sonra burada barınamayacağını anlar. Petroviç’in çiftliğinden ayrılarak doktor olan babasının yanına gider ve ona çeşitli işlerde yardımcı olur. Ancak bu yardımlar esnasında kaza ile elini keserek Tifo hastalığına yakalanır ve kısa süre sonra da ölür. Arkady ise şehirde tanıştığı Katya ile evlenerek mutlu olur.

Ünlü Rus yazar Turgenyev’in Babalar ve Oğullar romanı hakkında kısa bir değerlendirme yaptım. Amacım kitabı okumak isteyen okuyucularıma az da olsa bir fikir vermekti. Bazı okuyucularımdan kitap tanıtımlarının çok kısa olduğuna dair eleştiriler almaktayım. Bundan dolayı bu açıklamayı tekrarlama gereği duydum. Kitap tanıtımlarımın teknik açılardan olmadığını ve edebi dönemleri kapsamadığını sadece olaylar örgüsünü barındırdığını vurgulamak isterim.
Görseller:Google görseller

Babalar ve Oğullar Babalar ve Oğullar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 17, 2019 Rating: 5

34 yorum:

  1. Babalar günü özel paylaşımı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Daha önce görmediğim bir kitaptı. Kısa ve net bir açıklama olmuş kitap hakkında elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Yıllar önce okumuştum ancak hafızamda çok şey kalmamış. Yakın zamanda tekrar okumayı düşündüğüm bir kitap.

    YanıtlaSil
  4. Babalar ve Oğullar kitabını okumadık ama tanınmış eski Rus yazarların kitaplarını özenle okumak isteriz.. Babalar gününe özel bir paylaşım olmuş,emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, hoş bir tesadüf olmuş ancak eserin muhtevası babalar gününün teması ile çok fazla alakalı sayılmaz.

      Sil
  5. Çok oldu okuyali ama çok sevmiştim. Ayrıca uzun tanıtım yapıldığında konuyu açık etme riski oluyor ki bu hic hoş değil kitabi okumamissaniz hele. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Okumuştum bu kitabı ama unutmuşum, tekrar okumalı. Sevdiğim yerleri vardı diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar okumak isteyen okuyucularıma konu hatırlatması yapmış oldum. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. çok sevdiğim roman yaaa. bazarovu çok severiim :)

    YanıtlaSil
  8. Okumadım ama aracılığınız ile tanımış oldum
    Eseri not aldım teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  9. Babalar gününün ardından değerli bir paylaşım olmuş. Ben kitap tanıtımlarınızı yeterli buluyorum. Gayet başarılısınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeleriniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Günün anlam ve önemi açısından güzel seçim babalar ve oğullar kitabı. Hep duyardım ama detayları sayenizde öğrendim, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazının size fikir vermesi beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Babalar ve Oğullar, Nihilizm felsefesinin temellerinin atıldığı eserdir diyebiliriz aslında. Mutlaka okunması gereken klasiklerdendir. Bu eserleri tanıtmakla çok iyi yapıyorsunuz. Okuyana kalmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Çok güzel bir kitap, güzel tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  13. Uzun zaman önce okumuştum. karakterleri pek sevmediğimi hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu pek akıcı bir eser değil ama yine de bir fikir vermesi adına kısa bir tanıtım yapmak durumunda kaldım. Çok teşekkürler Emine Hanım.

      Sil
  14. Güzel bir paylaşım teşekkürler 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  15. Kitabı unutmuşum, tekrar okumalı :))

    YanıtlaSil
  16. Tam hatırlamamakla birlikte sanırım okumuşum.

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,

    ‘’Babalar ve Oğullar’’ kitabı hakkındaki yorumlarınız için teşekkürler. Bu kitabı uzun zamandır okumayı çok istiyordum ve nihayet ben de okuyup bitirdim. Uzun süre etkisinden çıkamadığım ve Bazarov karakteriyle hafızama kazınan bir roman olmuştu. Kitapta ele alınan kuşak çatışmasıyla birlikte, karakterlerin psikolojik çözümlemeleri, beni çok etkilemişti. Kitaptan en sevdiğim alıntı da şu olmuştu:

    ‘’ İnsanın kişiliği kaya gibi dayanıklı olmalı, çünkü her şey onun üzerine kurulur.’’
    Kitap yorumumun devamını okumak isterseniz sizinle de paylaşmak isterim: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kitap-yorumu-turgenyev-babalar-ve-ogullar/

    Keyifli okumalar dilerim, saygılarımla…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler. En kısa zamanda sizi ziyaret etmeyi düşünüyorum.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.