Bir Bilim Adamının Romanı - EĞİTİM PINARI

Bir Bilim Adamının Romanı

Bir Bilim Adaminin Romani, Oguz Atay, Mustafa İnan
Bir Bilim Adamının Romanı


Oğuz Atay
’ın Bir Bilim Adamının Romanı isimli eseri biyografik bir romandır ve değerli Türk bilim insanı; Pr. Dr Mustafa İnan’ın hayatını anlatmıştır. Değerli bilim insanımızın hayatı kişisel gelişim adına ciddi mesajlar taşıdığı için ben de Pr. Dr Mustafa İnan’ın hayatını sizlere maddeler halinde özetlemek istiyorum.

1-   Seyyar bir posta memurunun ölen altı çocuğundan biridir.
2-   Yurt dışında doktora yapma imkanı bulan ilk Türk bilim adamıdır.
    3-   Yurt dışından birçok teklif almasına rağmen ülkemize hizmet etmeyi seçmiştir.
        4-   Fizik ve matematik alanında adeta bir dahi olan Mustafa İnan, edebiyat ve güzel sanatlarla da ilgilenmiştir.
       5-   Teknik üniversite mezunu olmasına rağmen, bilim insanlığını seçmiş olan bu değerli hocamız ülkemize de pek çok bilim insanı yetiştirmiştir.
     6-   Mustafa İnan, Yaşamı boyunca ekonomik sıkıntılarla boğuşmuştur. babası eczacı, kuyumcu gibi çeşitli meslek gruplarına çırak olarak vermiştir.
      7-   Mustafa İnan’ın hayata bakış açısı, her zaman insanlara ve topluma faydalı olmaktır. O, yapılan iş ne olursa olsun; her zaman en iyisini yapmamız gerektiğini düşünmektedir.

Oğuz Atay’ın Bir Bilim Adamının Romanı isimli eserinde gençlerimize küçük yaşlarda hedef belirlemenin ne kadar önemli olduğunu anlayabiliyoruz. Romanda bir bilim insanının adım adım kendisini nasıl yetiştirdiği anlatılır. Kendisini yetiştirmeyen insanın başkalarını yetiştiremeyeceği vurgulanmaktadır. Didaktik bir eser olduğundan başta  eğitimciler olmak üzere herkesin okuması çok isabetli olur diye düşünmekteyim.



Bir Bilim Adamının Romanı Bir Bilim Adamının Romanı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 13, 2019 Rating: 5

42 yorum:

  1. Medyada arttı yazar , gazeteler Oğuz atay gibi böyle bir çaba sarfetseydi
    Belki şimdi daha fazla bilim adamımız olurdu .
    Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  2. Kesinlikle çok bilgilendirici bir paylaşım olmuş. Oğuz Atay çok sevdiğim bir yazardır, romanıda çok güzel bir ilham kaynağı diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle bu eser çok faydalı bir eserdir. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. okumamıştım şimdi merak ettim teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Hep çok okumak isteyip bir tane bile okuyamadigim bir yazardır Oğuz Atay. Bu kitaptan da hic haberim yoktu iyi gorunuyor. Güzel tanıtım elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size fikir vermesi beni mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Bu kitap hakkında bir çok olumlu yazı okudum, ancak bir türlü kitabın kendisini okuma fırsatı bulamadım henüz.
    Tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu kitap bana göre okunması gereken kitaplar listesinde en başta olması gereken bir kitaptır. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Okumuştum ama 4 sene oldu sanırım unutmuşum hemen. Sevdiğim bir kitaptı ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum yapmak sureti ile bana katkı sağlamanız çok güzel. Teşekkürler Pastel Hanımefendi.:)

      Sil
  7. Oğuz Atay Tutunamayanlar'la sırada bekliyor, kitabın ebadı korkutucu olsa da çok merak ediyorum. Bu kitap da ilgi çekici, sıraya koymalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok isabetli olur bence de Derya Hanım çok teşekkürler.

      Sil
  8. Romana konu olacak bir hayat yaşamak gerek...

    YanıtlaSil
  9. Kitaplığımda okunmayı bekliyor, yoğun olduğum zamanlarda elime alıp kitaba haksızlık etmek istedim, yazınızı okuyunca iyice merak ettim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kitap tanıtımlarımın size faydalı olması beni çok mutlu etmektedir. Saygılarımla.

      Sil
  10. faydalı bir yazı olmuş emeğinize elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Oğuz Atay en sevdiğim yazarlardandır. Tutunamayanlar gibi bir roman bir kez daha yazılmadı Türk Edebiyatında bence. Korkuyu Beklerken hikayeleri de gayet hoş Ve elbette Bir Bilim Adamının Romanı da kült eserler arasında teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitleriniz çok yerinde. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Gülhan Hanım.

      Sil
  12. Oynadığım.bir kitap.Tanitim yazınız çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İnci Hanım. Oynadığım bir kitap derken ne demek istediğinizi tam anlayamadım doğrusu. Yine de çok teşekkürler.

      Sil
  13. Okumadım ama Oğuz Atay'ı severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumamış olsanız da yazar hakkında bilgi sahibi olduğunuz anlaşılıyor. Belki bu kısa tanıtım yazısı yazarın eserlerini okuma konusunda size birazcık motivasyon sağlayabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Duyduğum bir kitap ama okumadım. Listeme ekledim güzel paylaşım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Bahar Hanım. Listenize eklemenizden dolayı çok mutlu oldum. Sevgilerle.

      Sil
  15. Oğuz Atay okuyacağım ama sanırım henüz buna psikolojik olarak kendimi hazırlamadım. Bu kitabı da okunası duruyor. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okurken psikolojik hazır bulunuşluk meselesini anlayamasam da çok teşekkür ederim.

      Sil
  16. çok güzel ve isabetli bir seçim,bu tür bilimsel içerikli eğitici kitaplar sön derecee önemlidir,hakki bilimadamlarımızın hikayesini okumak lazım,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
  17. en iyi yazarımız, ışığımız, zirvemiz, kafkamız o bizim. bu kitabı da çok çok iyi tabiii :) korkuyu beklerken en sevdiğim :) tutunamayanlar, türk edebiyatının gelmiş geçmiş en iyi romanı :)

    YanıtlaSil
  18. Tutunamayanlar'ı bile henüz okumamış biri olarak bu kitaptan da bu vesileyle haberdar olmuş oldum. Çok teşekkürler Fatih bey. Hadi bayramı da atlattık, keyifli bloglamalar başlasın artıkın ;)

    YanıtlaSil
  19. Biyografi severim.Bu da yön verici bir kitap sanırım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  20. güzel bir tanıtım ve eser hocam yine seçici davranmışsınız sanırım saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, eser seçimi konusunda tek ölçütüm; okuduğum ve bilgi sahibi olduğum eserleri tanıtmaktır. Çok teşekkürler.

      Sil
  21. Oğuz Atay okumadım hiç, umuyorum tez zamanda okuma şansım olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bu kısa tanıtım yazısı size bu anlamda bir fikir verebilir. Çok teşekkürler Gül Hanım.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.