Bir Kadın Düşmanı - EĞİTİM PINARI

Bir Kadın Düşmanı



Bir Kadin Dusmani, Resat Nuri Guntekin
Bir Kadın Düşmanı


Türk Edebiyatındaki harika klasiklerden birisi de Reşat Nuri Güntekin’in Bir Kadın Düşmanı isimli eseridir. Bu güzel eseri fazla ayrıntıya girmeden, kısa bir özet halinde anlatmaya çalışacağım.

Eserimizin başkahramanı Sara isimli genç kızdır. Sara eski bir Osmanlı paşasının kızıdır. Paşa Erzurum'a atanınca ailesine götürmek ister ancak İstanbul hayatına alışmış olan Sara Erzurum'a gitmek istemez. İstanbul dışındaki dayısının çiftliğine gider. Çok güzel bir kız olan Sara burada halkın kendisine olan ilgisinden sıkılmıştır.

Sara’nın dayısının çiftliğinde her yıl eğlenceler düzenlenmektedir. Bu seneki eğlenceye çiftliğin yanında kamp yapan sporcular da davet edilir. Sporcu gençlerle çiftlikteki kızlar sabaha kadar eğlenirler. Ancak sporcu gençler arasında Homongolos ismi ile anılan bir genç vardır ki, kadınlarla hiç ilgilenmez. Homongolos kadın düşmanı bir gençtir.

Homongolos, Sara’nın dikkatini çeker. Güzelliğine güvenen Sara, Homongolos’u baştan çıkararak tüm kadınların intikamını almak ister. Sara bu düşünceler içindeyken Homongolos’un bir motosiklet kazasında öldüğünü öğrenir ve dünyası başına yıkılır.

Sara, olayı araştırdığında Homongolos’un kazayı bilerek yaptığını anlar. Çünkü Homongolos kadınların oyuncağı olmaktansa ölmeyi yeğlemektedir.

Reşat Nuri Güntekin, Bir Kadın Düşmanı isimli eserinde modernleşme çabası içinde olan İstanbul halkının yaşantısını anlatmaya çalışmıştır. Eser bu yönü ile okumayı fazlası ile hak etmektedir.
 Görseller:Google görseller


Bir Kadın Düşmanı Bir Kadın Düşmanı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 01, 2019 Rating: 5

22 yorum:

  1. Okuma tavsiyeniz listeye eklendi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım tanıtım size bir fikir vermiştir.

      Sil
  2. Türk Klasikleri her zaman candır her zaman defalarca okunmayı hakkeder. Teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de klasiklerin değeri konusunda sizin gibi düşünmekteyim. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Diğer eserleri okudum fakat bu eseri okumadım
    Güzel konusu var..not aldım
    Inceleme ve tavsiye için editöre tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size çok teşekkürler ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. Sevmekten korkan bir Homongolosla karşı karşıyayız demek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki sevmekten korkan belki de geçmişinde kadınlara karşı olumsuz bir yaşantısı olan bir insan olabilir Homongolos. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. güzel tanıtım olmuş sanki bunun filmide çekilmişti yanlış hatırlamıyorsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Filminin çekilip çekilmediği konusunda doğrusu bir fikrim yok.

      Sil
  6. Çok ilginçmiş konusu. Teşekkürler paylaşım için Fatih oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtım size bir fikir verdiyse ne mutlu bana çok teşekkürler Ece anne.

      Sil
  7. Homongolos'un ölmeyi isteyecek kadar kadın düşmanı olması üzücü aslında.. Romanın akışını merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana göre de çok üzücü ancak belli ki, adamın geçmişinde kadınlarla ilgili bir travma var.

      Sil
  8. Biraz melankolik hava sezdiysem hemen okuyabilirim! Teşekkürler bu güzel çalışmanız için, emeğinize sağlık sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana. Saygılarımla.

      Sil
  9. Reşat Nuri'nin , Türk klasiklerinde vazgecilmez bir yeri vardır.

    YanıtlaSil
  10. okumadıydım bunu okurums :)

    YanıtlaSil
  11. Severek okumuştum yıllar evvel.. paylaşıma teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.