Bülbülü Öldürmek - EĞİTİM PINARI

Bülbülü Öldürmek



Bulbulu oldurmek kitabii Harper Lee
Bülbülü Öldürmek


Harper Lee
’nin Bülbülü Öldürmek isimli eserinde siyah ve beyaz insan ayrımı yaşandığı bir dönem anlatılmaya çalışılmıştır. Eserde toplumdaki adaletsizliklere karşı çıkan ve tüm insanların eşit olduğunu savunan bir avukatın iftiraya uğramış olan zenci bir kişiyi savunması anlatılmaktadır.

Avukat, iftiraya uğrayan bir adamın savunmasını yapmaktadır. Bu kişi hakkında görünür bir delil olmamasına rağmen tecavüz ithamı ile suçlanmaktadır. Suçlanan kişi zenci olduğu için ona karşı bir ön yargı vardır. Bundan dolayı da bu kişinin yargılanması için bir baskı mevcuttur.

Kitapta yaşananlar aslında o dönem yaşanmakta olan adaletsizliğe karşı bir başkaldırıdır. Kitabın sonuna doğru avukat, zenci vatandaşın suçsuz olduğunu kanıtlamıştır. Böylelikle zencilere karşı olan olumsuz bakış açılarının biraz olsun değişmesine sebep olmuştur.

Bu kitap hem insanlar arasındaki ön yargının zararlarını anlatmakta hem de yetişkinlerin çocuklarını nasıl zehirlediklerini, onların özgür ve bağımsız düşünme yetisini yok ettiğini de vurgulamaktadır.

Yazar Harper Lee, Bülbülü Öldürmek isimli eserinde insanlar arasındaki ayrımcılığın anlamsız olduğunu, önyargılarımızın bizleri zehirlediği gibi çocuklarımızı da zehirlediğini anlatmaktadır. Kitapta geçen şu söz çok anlamlıdır: “istediğin kadar saksağanı vur vurabilirsen ama unutma, bülbülü öldürmek günahtır.” 

Görseller:google görseller
Bülbülü Öldürmek Bülbülü Öldürmek Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 26, 2019 Rating: 5

33 yorum:

  1. Hep okumak istediğim, ancak bir türlü okuma fırsatı bulamadığım bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu kısa bilgilendirme kitap hakkında size bir fikir vermiştir.

      Sil
  2. Çok sevdiğim bir kitaptır, devam kitabını da okuyup beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığı nız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Güzel kitaptı mutlaka okunmalı bence. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Bülbülü öldürmek kitabı ile çok sık karşılaşıyorum bu ara. Üstelik bloğunuzdaki kitap özetlerini çok seviyorum, okumadığım bir çok şeyde fikir edinip, listeme ekledim hep yazılarınız sayesinde.
    Yetişkinlerin çocukların algısını bozduğu konusuna o kadar çok katılıyorum ki. Bu konu hakkında yazılmış kitaplar,filmler olması bir nebze toplumu bilinçlendirmeye yarayacaktır diye düşünüyorum. Adalet bazen gitmesi gerektiği gibi gitmeyince insanlar böyle kitaplarla dışa vuruyor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogum hakkındaki güzel değerlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Adalet ve eşitlik konulu bu tarz eserler okunası güzel kitaplar
    Sanırım filmini izledim ama emin değilim.. bu manada kitabı okumak da şart oldu tanıtım ve kitap tavsiyeleri için teşekkürler editor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Sibel Hanım. Tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana. Ziyaretiniz için çok teşekkürler.

      Sil
  6. Ben okumadım kitabı ama sondaki söz kafamı karıştırdı. Saksağanı öldürmek günah değil de bülbülü öldürmek mi günah? Bu söz neye istinaden söylenmiş? Ne anlatılmak isteniyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili ReHiTu, Fatih Beyin izniyle, kafanızı karıştıran bu soruya yanıt bulmanız açısından küçük bir bilgilendirme yapmak isterim. Burada bülbül de saksağan da aslında bir metafor olarak işlenmiş. Bülbül masumiyeti ve adaleti temsil eder. Saksağan ise malum biliyorsunuz hırsızlığıyla ünlü bir kuştur, özellikle diğer kuşların yavrularını ve yumurtalarını çalar, yuvalarını bozar. Bu anlamda yaşamı, yaşam hakkını çalan olarak da değerlendirebiliriz. Dolayısıyla bu söz gerçek anlamda bir kuşu vurmaktan bahsetmiyor. Umarım bir fikir edinmenize yardımcı olabilmişimdir. Saygılarımla :)

      Sil
  7. Atticus en sevdiğim kahramanlardandir

    YanıtlaSil
  8. Bu kitabı çok okumak istiyorum. Aldım kitabı. Sonra okumadan başka bir arkadaşa verdim. okuyamadım:( okunması gereken bir kitap diye yorumları var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de okunması gereken kitaplar arasındadır. Teşekkürler.

      Sil
  9. severek okumuştum paylaşımınızla hatırlamış oldum elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Çok güçlü bir mesajı olan ve mutlaka okunması gereken bir kitap "Bülbülü Öldürmek"..

    YanıtlaSil
  11. kitap da filmi de harikaymış diye biliyorum ...

    YanıtlaSil
  12. Çok isabetli bir karar. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Filmi izlemiştim ama kitabı okumaya elim gitmedi bir türlü. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım bu kısa yazı size bir fikir vermiştir.

      Sil
  14. kitabı da filmini de çok severim. ivit bülbülü öldürmek günahtır, en güzel söz bu kitaptaki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler deeptone. Seni görmek çok güzel. Arada gel böyle.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.