Çocukların İçindeki Aslan - EĞİTİM PINARI

Çocukların İçindeki Aslan



Çocukların İçindeki Aslan

Çocuk yetiştirme konusunda bir fikir vermesi adına Fakir Baykurt hakkında bir örnek olay aktarmak istiyorum: ''Fakir Baykurt küçük bir çocukken mahalleye bir çay ocağı açılır. O zamanlar çay yaygın bir içecek olmadığından Fakir Baykurt çayın nasıl bir içecek olduğunu merak eder ve annesine çay içmek istediğini söyler.

Fakir Baykurt'un annesi çocuğunu yanına alarak mahalledeki çay ocağına gelir. Çay ocağı sahibinden bir bardak çay alarak oğluna verir. Fakir Baykurt tam çayı içeceği sırada bardağı elinden düşürür. Annesinin kendisine kızacağını veya döveceğini sanarak çok korkar. Fakat annesi hiç kızmadan yeni bir bardak çay isteyerek oğluna verir. Fakir Baykurt annesinin verdiği çayı içerek merakını gidermiş olur.

Aradan yıllar geçmiş ve Fakir Baykurt Anadolu'nun bir köyüne öğretmen olmuştur. Fakir Baykurt'un annesi bir gün oğlunu ziyarete gelir. Fakir Baykurt annesini sınıfına götürerek dersi izlemesini sağlar ve annesine öğretmenliğinin nasıl olduğunu sorar. Fakir Baykurt’ un annesi oğlunun öğretmenliğini pek beğenmez.

Fakir Baykurt, annesine: ‘’Anne müfettişler geliyor; öğretmenliğimi çok beğeniyor. Sen niye beğenmedin Allah aşkına?’’ Der. Fakir Baykurt'un annesi şunları söyler: ’’Oğlum öğrencilerine kızarak onların içindeki aslanı öldürme. Eğer ben, küçükken o çay bardağını düşürdüğünde sana kızmış olsaydım senin içindeki aslanı öldürmüş olurdum. Dolayısıyla da sen bugün burada öğretmen olarak görev yapamazdın.’’''

Fakir Baykurt’un annesinin bakış açısı gerçekten de çok güzel ve dikkate değer bir bakış açısıdır. Bundan dolayı bu kısa örnek olayı bloguma taşımak istedim ki, belki çocuk sahibi okuyucularıma ve eğitimci arkadaşlarıma bir fikir verebilir.



Çocukların İçindeki Aslan Çocukların İçindeki Aslan Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 19, 2019 Rating: 5

30 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Herşeye kızılmaz tabi, hele ki küçük yaştaki çocuklar öğrenim aşamasındayken çok dikkat etmek gerekiyo, sabır güzel şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok isabetli tespitlerde bulundunuz. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Her çocuğun içinde bir aslan var ve bunu bazen anne, bazen baba bazen de bir öğretmen ortaya çıkarabilir. Tam tersi de bu kişiler o aslanı öldüren kişiler de olabilir. Bu yüzden çocuğa yaklaşımlarda çok hassas olmakta yarar var buradaki örnekte olduğu gibi. Çok teşekkürler paylaşım için,duymamıştım daha önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, değerli katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. işte bu. eğitim denilen şey. fakir baykurtun neredeyse tüm kitaplarını okudum ama bu durumu bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa alıntının size faydalı olması beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Öğretmenim harika bir yazı olmuş Kalemine saglik

    YanıtlaSil
  6. Annesi anne değil adeta bilgeymiş, çok taktir ettim.
    Çocuklara kızmamalıyız hakikaten, onları çok yaralıyoruz, kendine güvensiz, pısırık olmalarına sebep oluyoruz sonra da bu çocuk - atıyorum 3 üniversite bitirdi, 4 dil biliyor, niye kendine güvenmiyor? Niye pısırık? diye kızıyoruz. Halbuki kabahat ebeveynlerde....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru tespitler. Çocukların içindeki aslanı öldürdükten sonra kaç üniversite okuduklarının ne önemi var ki? Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Fakir Baykurt kitapları çok okudum ama bu hikayeyi duymamışım. Güzel ve doğru bir bakış açısı. Keşke hep uygulayabilsek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarımızın ruh sağlığı için uygulamak gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. içindeki aslanları öldürmeyelim ...anne haklı...

    YanıtlaSil
  9. Fakir Baykurt’un annesinin bakış açısına hayran kaldım. Ne kadar doğru söylemiş. Dikkat etmeliyiz bu hususa.. Çocuklar çok narin varlıklar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz. Çocuklarımızın narin varlıklar olduğunu unutuyoruz ve onlara adeta yetişkin insan muamelesi yapıyoruz.Çok teşekkürler bu değerli katkılardan dolayı.

      Sil
  10. Böyle bilge anneler hep olsun.Teşekkürler öğretmenim 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende size ziyaret ve yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. Çok güzel harika . Öfkeyi kontrol altına almak çok zor ama alınca da böyle güzel şeyler ortaya çıkıyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru tespitleriniz var. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Ne kadar etkileyici. Çocukları her zaman sakinlikle karşılamak gerek ki içine kapandığında sebep aramayalım..

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler deeptone hanım.:)

      Sil
  14. Kesinlikle harika bir bakış açısı. Aslında çocuklarımıza bağırarak, kızarak annenin de ifade ettiği gibi içindeki aslanı öldürüyoruz. özgüvenini yitiriyorlar. biz de çocuk olduk değil mi kimbilir anne babalarımızı nasıl sınadık bilmiyoruz ki çoğunu

    YanıtlaSil
  15. kaleminize sağlık yazınız harika olmuş gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yazıyı beğenmeniz çok güzeldi.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.