Genç Kız Kalbi - EĞİTİM PINARI

Genç Kız Kalbi



Genc Kiz Kalbi romani, Mehmet Rauf
Genç Kız Kalbi


Merhabalar, bu yazımda sizlere Mehmet Rauf'un Genç Kız Kalbi isimli aşk romanından bahsetmek istiyorum. Eserimizin baş kahramanı Pervin, yaşadığı şehir İzmir'de aradığı mutluluğu bulamamıştır. Çünkü Pervin o dönemde İzmir’in sosyal ve sanatsal faaliyetler açısından fazla gelişmemiş olduğunu düşünmektedir.

Gezip tozmayı ve eğlenmeyi çok seven Pervin hayallerindeki mutluluğu bulmak için İstanbul'a gider. İstanbul'da kültürlü ve kibar bir beyefendi de tanışarak yaşamını devam ettirmeye planlamaktadır.

Ancak Pervin İstanbul'da hayal kırıklığı yaşamıştır. Çünkü onun hayalindeki İstanbul ile gerçek hayattaki İstanbul arasında dağlar kadar fark vardır.
İstanbul'da medeni ve kibar insanları görmeyi ümit eden Pervin, beklentisinin aksine insanların ikiyüzlülüğünü ve çıkarcılığını gördükçe şok yaşamıştır. Pervin İstanbul'da amcasının evinde kalır. Amcasının yaşantısı da modern bir yaşam değil; sıradan bir yaşamdır.

Pervin, İstanbul'da Behiç isminde şair bir beyefendi ile tanışır. Aradığı kibar beyefendinin Behiç olduğunu düşünerek çok sevinmiştir. Çünkü Behiç görünüşte gerçekten de kibar ve kültürlü bir kişidir. Ancak İlerleyen zamanlarda Behiç’in gerçek yüzünü görme imkanına sahip olur. Aslında Behiç iki yüzlü ve kadın düşkünü bir zamparadır.

İstanbul'da aradığını bulamayan Pervin İstanbul'dan ayrılarak tekrar İzmir'e dönmeye karar verir. İzmir'de bir Jandarma Komutanı ile evlenerek mütevazi bir yaşam sürmeye karar vermiştir.

Mehmet Rauf'un Genç Kız Kalbi isimli aşk romanında hayalindeki yaşamı bulamayan genç bir kızın arayışlarını ve bu arayışlar esnasında yaşamış olduğu hayal kırıklıklarını okuma imkanı bulacağız.
Görseller:tr.stockfresh.com

Genç Kız Kalbi Genç Kız Kalbi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 20, 2019 Rating: 5

24 yorum:

  1. Okumuş olduğum bir kitap değil ama konusu gençlik yollarıma götürdü beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın konusu size nostalji yaptırdıysa ne mutlu bana, çok teşekkürler.

      Sil
  2. Açıklamalarıniz sanırım yetti . Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  3. Böyle konular pek ilgimi çekmiyor sanırım ama yine de önyargılı olmak istemem. Bir yerlerde denk gelirse, belki alır okurum. Okunması gereken o kadar çok kitap var ki, "Genç Kız Kalbi" de sırasını beklesin bakalım :) Tanıtım için teşekkürler. Yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de okunması gereken çok kitap var, yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Yazarı çok severim. Bu kitabını duymamıştım.Tesekkurler😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  5. Ben severim aşk öykülerini. Sonunda Pervin dilerim iyi insanı bulmuştur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Pervin'in hayallerindeki erkeği bulmasını çok istiyorum.:) Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Notumu aldım :) Beklentiler ve hayaller çoğu zaman yıkılıyor maalesef :)

    YanıtlaSil
  7. eylül okudum da bunu okumadım sevceğim konu okurum :) bir genç kız yetişiyor adlı romanı okumuştum, sahafa buldumdu, betty smith :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu çok güzel seveceğinizden eminim.:) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Okumamıştım ama çok duydum ününü, okumak isterim.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  9. Okuyacağım ne kadar çok kitap var, kabarık listeme bunu da ekleyeyim, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  10. Açıkçası Mehmet Rauf'un Eylül isimli kitabına başladım ama ruhum daraldı. Yazarı okumak istememe rağmen kitabın ruhu beni bunalttı. Kütüphanede bulursam bu kitabına şans vereyim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım kısa tanıtım yazısı size bu manada bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Mehmet Rauf'un aslında birçok eseri olmasına rağmen edebiyatımızın ilk psikolojik romanı olarak tanımlanan Eylül ile öne çıkıyor daha çok. Ancak diğer eserlerini de bilmek okumak gerek elbette. Teşekkürler tanıttığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın diğer eserleri de okumayı fazlası ile hak etmektedir. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.