Hep O Şarkı - EĞİTİM PINARI

Hep O Şarkı




Yakup Kadri Karaosmanoglu, hep o sarki
Hep O Şarkı


Sizlere tanıtımını yapmak istediğim klasik eserlerden birisi de 
Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun Hep O Şarkı isimli romanıdır. Aşk ve romantizm temaları ile örülmüş olan bu eserde gelenek kurbanı bir genç kızın çaresizliğini içimiz burkularak okuma imkânına sahip olacağız.

İstemediği halde babası tarafından Ruknettin isimli kaba ve şişman bir adamla evlendirilen Münire, evlilik hayatında çok mutsuzdur. Çünkü Münire'nin gönlünde Cemil isimli genç bir dekikanlı vardır. Münire, Cemil Bey’i sevmektedir. Fakat o dönemin gelenekleri ve görenekleri gereği babasına Cemil Bey'i sevdiğini ve Ruknettin ile evlenmek istemediğini söyleyemez.

Münire, Ruknettin ile evlendikten sonrada Cemil Bey'i bir türlü unutamaz. Aslında Cemil Bey’de Münire’yi sevmektedir. Cemil Bey, bir yolunu bularak Münire’ye bir mektup gönderir ve onunla buluşmak istediğini söyler.

Münire, her ne kadar bu durumun doğru bir şey olmadığını bilse de Cemil Bey ile görüşme isteğinden kendisini alıkoyamaz. Zaten Münire'nin kocası Ruknettin de ahlaksız adamın tekidir. Münire ile evlendikten sonra Münire’yi adam yerine bile koymamış, konaktaki hizmetçi kızlarla sabah akşam gönül eğlendirmiştir.

Münire’nin babası kızını böyle ahlaksız bir adamla evlendirmiş olmaktan pişmandır. Hatta kızına istemesi halinde eşinden boşanabileceğini bile söyler. Böyle bir yaklaşım Münire’yi çok sevindirir. Çünkü Münire yıllardan beri kocasından boşanıp Cemil Bey ile evlenmeyi hayal etmektedir. Cemil Bey ile Münire kısa bir süre birlikte zaman geçirme imkanı bulurlar ve ileriye dönük planlar yaparlar. Fakat ilerleyen zamanlarda Cemil Bey'in başka bir yere görev icabı gitmesi gerekmiştir.

Yıllar sonra Münire, Cemil Bey'in evlendiği ve çocuklarının olduğu haberini de alır. Her şeye rağmen Münire, Cemil Bey’i unutamamıştır. Gittiği her yerde Cemil Bey ile dinledikleri o şarkıyı duyar ve hüzünlenir.

Yine böyle bir gün Münire bir programa gitmiştir. Gittiği yerde hep o şarkıyı duyar ve şarkıyı söyleyenin Cemil Bey olup olmadığını merak eder. Şarkıyı söyleyen kişiyi öğrendiğinde şok olmuştur. Çünkü şarkıyı söyleyen Cemil Bey’dir. Geçen zaman Cemil Bey'den çok şeyler alıp götürmüştür. Hep O Şarkı romanı Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun duygusal ögeleri güzel bir şekilde kullandığı enfes bir romandır.
 Görseller:eniyisarkisozleri.com

Hep O Şarkı Hep O Şarkı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 07, 2019 Rating: 5

36 yorum:

  1. Çok güzelmiş gerçekten de. Okumak isterim bu romanı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Yıldız Hanım. Yazılarımın size fikir vermesi beni çok mutlu etmektedir.Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Eski ile yeni romanlar arasında çok fark var bu da yaşam tarzı değişimi.
    Ama duygu aktarımı eski romanlarda daha güzel,O şarkı da bunlardan
    teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de size ziyaretiniz dolayısı ile çok teşekkür ederim. Sibel Hanım.

      Sil
  3. Yaz geldi, kitap seçimlerin de aşk ve romantizm üzerine...ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevsimlerin insan psikolojisi üzerine olan etkilerini görmezden gelemeyiz. Sevgili Duo Kardeşim.:) Ziyaret ve yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  4. yakup kadri en sevdiğim yazardır :) bütün kitaplarını okudum , yazın çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı beğenmeniz de benim çok hoşuma gitti. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Türk sinemasının kavuşamayan sevenler konusu buradan geliyor sanırım teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Tanıtım size fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. evet klasik bir hikaye ama halen taze ama son pişmanlıkta fayda etmiyor teşekkürler hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  7. elinize emeğinize sağlık güzel çalışma olmuş https://kpssmiz.blogspot.com/ adresini takibe alırsanız memnun kalırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Tabii ki, alırım. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Çok severim Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nu bu yazıdan sonra Türk Edebiyatına geri dönme isteği geldi Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yazının size faydalı olması çok güzel.

      Sil
  9. okumadım ama okucam bunu tımıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de okumanızda çok fayda bulunmaktadır. Tımımıs.

      Sil
  10. bu güzel hikaye aslnda, yakup kadriyi biliiz okul zamanlarndan hatırlyoz,çok derssleini gömüştük ama kitaplarn hiç okumamıştkk, inşaallah bi gün alıp okuuz, emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
  11. Ya Cemil ya niye öyle yaptın?Öğrencilik yıllarımda okumuştum,güzel oldu hatırlatmanız :)

    YanıtlaSil
  12. fatih bey siz öğretmendiniz öyle değil mi,enson yayınladığım yazı gibi sınavlarda böle kaçıncı yüzyıldayız gibi saçma sorular çıkıyomuydu acaba,öğrencileee yazımızı genel-geçee kabul görürse zor drumlaraa düşebiliiler..güncelleme yapmıştım bakabiliisiniz..bu arada vyurdagül hanım size cemil mi dedi yoksa biz mi yanlıı anadık,biz sizi fatih diye bilyoduk..🤔 neyse kolay gesin..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendirme için çok teşekkürler. Yurdagül Hanım bana değil, roman kahramanı Cemil Bey'e sitem etmektedir. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Yakup Kadri nin bence her bir kitabı bulunduğu dönemi analiz etme bakımından çok başarılıdır. oluşturulan karakterler de verilen mesajı doğru biçimde iletirler bence. bu anlamda tekrar tekrar okunası kitaplar diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bir analiz yaptınız. Çok teşekkürler Emine Hanım.

      Sil
  14. Hep O Şarkı kitabını okumuştum. Ama yıllar önceydi. Siz anlatınca tekrar okuma isteğine kapıldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtım size nostalji yaptırdı ise ne mutlu bana.

      Sil
  15. Yeni bir okur olarak kesinlikle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  16. Sanırım ortaokulda okudum. Yeniden okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkle okunacak eserler arasında olduğundan yeniden okumak iyi bir karar olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. Kırık bir aşk hikayesi... mutaassıp ailelerin, mutluluğunu değil, sadece yuva kurmalarını tasarladıkları çocuklarının mutsuz hayatları. Sevdiğim bir yazardır. Teşekkürler yayın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok teşekkür ediyorum.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.