Sözde Kızlar - EĞİTİM PINARI

Sözde Kızlar



Sozde kizlar romani, Peyami Safa
Sözde Kızlar


Bu yazımda Peyami Safa'nın Sözde Kızlar isimli eserinden bahsetmek istiyorum. Eserimizin baş kahramanı Mebrure, çok alımlı ve güzel bir kızdır. İstanbul'a Kayıp olan babasını aramaya gelir fakat İstanbul'da olaylar beklediği gibi gelişmez.

İstanbul'a geldiği zaman bir yakınının konağında kalmak zorundadır. Konak sahibinin oğlu Behiç zevk ve sefa düşkünü, Avrupai yaşam özentisi içinde olan bir gençtir. Babasından kalan konağı eğlence merkezine çeviren Behiç Konak'ta neredeyse her gün eğlenceler düzenleyerek kadınlarla saatlerce eğlenir.

Behiç bir ara Mebrure’ye de kancayı takmaya çalışır. Mebrure tam Behiç’in ağına düşeceği sırada arkadaşı Berna Mebrure’yi uyararak Behiç’in gerçek yüzünü ona anlatır. Mebrure, Berna sayesinde Behiç’e yem olmaktan kurtulmuştur.

Mebrure, zaman zaman emniyet güçlerine giderek babası hakkında bilgi sorar. Ancak beklediği cevabı bir türlü alamaz. Babası hakkında kimse bir şey bilmemektedir.Mebrure tam ümidini kesmek üzereyken bir arkadaşı gelerek babasının Balıkesir'de olduğu haberini verir. Mebrure yaşadığı zor günlerden sonra bu haberle çok büyük bir mutluluk yaşamıştır.

Peyami Safa’nın Sözde Kızlar romanı hakkında kısa bir tanıtım yapmaya çalıştım. Bilgilendirme fazla kapsamlı olmasa da eserin konusu hakkında kısa bir fikir verebilir diye düşünmekteyim.

 Görseller:unsplash.com

Sözde Kızlar Sözde Kızlar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 11, 2019 Rating: 5

16 yorum:

  1. Kitap yorumunuz için teşekkür ederim. Eğlenme dürtüsü hiçbir kültüre ait değil. Aynı motivasyonlar doğuda, batıda, kuzey yarım kürede ve güney yarım kürede de mevcut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Ben kitabın çizdiği çerçeve dahilinde bir değerlendirme yapmaya gayret ettim. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Eski kitaplarda en sevdiğim şey eski isimler :)) Behiç ve Mebrure şimdi yazılan hiç bir kitaba konu olamazlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zamanlar ve dönemler değiştikçe isimler de bu değişime ayak uydurmaktadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. tam türk filmi gibi konusu değil mi teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle. Zaten Türk Filmleri de bu eserlerden beslenmek durumunda olmuşlardır. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Peyami Safa'nın kitapları saten eğlncelii oluu,okuu zamanlaında okumusstuuk..güzel yorumlamaydı,emeğinizeee saglik..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica eder, saygılar sunarım Ertuğrul Bey. Teşekkürler.

      Sil
  5. Türk edebiyatı yazar ve eserlerine yer ayırdığınız için yürekten sizi kutlarim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sibel Hanım, siz de çalışmalarınızla her türlü övgüyü hak etmektesiniz. Saygılarımla.

      Sil
  6. Tanıtım için teşekkür ederim. Romanda ki isimler çok değişik geldi bana. O zamanların bilinen isimlerinden olsa gerek. Roman dramatik bir roman anladığım kadarıyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeleriniz çok yerinde. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. güzel bir tanıtım olmuş hocam elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. bu yazarı çok severiim dört beş tane okudum bunu okumadım ama okurum kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de okuyun derim. Güzel bir roman çünkiii.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.