Gölgesizler - EĞİTİM PINARI

Gölgesizler



Golgesizler romani, Hasan Ali Toptas
Gölgesizler


Hasan Ali Toptaş
’ın aksiyon- macera tadındaki eseri Gölgesizler romanı oldukça gizemli bir eserdir. Şehir hayatından sıkılan bir berber yaşamında bir değişiklik yapmak amacı ile bir köye gider ve orada yaşamaya karar verir. Berber gittiği köyde ne yapacağını düşünürken şans eseri köyün daha önceki berberinin işi bıraktığını öğrenir. Bu durumu kendisi için fırsata dönüştüren berber köyde berber dükkanı açmıştır.

Bu köyün önemli özelliklerinden birisi de kızlarının güzel olmasıdır. Köyde pek çok güzel kız vardır. Ancak köyün en güzel kızı Güvercin isimli kızdır. Güvercin bir gün ansızın kaybolmuştur. Köy halkı ve köy muhtarı Güvercin’i her yerde ararlar ancak bulamazlar. Köylüler genç kızın kaçırılmış olacağını düşünmektedir.

Köyde sanatsever ve yakışıklı bir genç yaşamaktadır. Köylüler Güvercin’i bu gencin kaçırmış olabileceğini düşünerek genci sıkıştırırlar. Genci konuşturmak için dayak atarlar. Zavallı genç yediği dayaklar sonucunda aklını yitirmiştir.

Daha önceden köyün berberliğini yapan kişi köye tekrar döner ancak bu defa da berberin karısı kaybolmuştur. Köyde yaşanan garip olaylar sebebi ile ne yapacağını şaşıran köy muhtarı yardım almak için ilçe jandarmasına gider ancak muhtardan da haber alınamaz olur. Köylüler yaşanan tüm bu olaylardan dolayı şaşkındırlar.

Güvercin isimli genç kızı ve diğer kişileri kurtarmak için çok çeşitli yöntemler deneyen köylüler çaresizdir. Son çare olarak büyü yaptırmayı denerler. Köylüler yaptırdıkları büyü ile kayıp vatandaşları bulamadıkları gibi bir kişinin de ölümüne sebep olmuşlardır.

Yaşanan esrarengiz olaylardan sonra köyde yaşamanın mümkün olamayacağını düşünen berber tekrar şehre döner. Tesadüf eseri eline aldığı gazetede bir ayının genç bir kızı kaçırdığını okuyunca bulmacanın parçaları belirmeye başlamıştır.

Hasan Ali Toptaş, Gölgesizler isimli eserinde köy ve şehir gerçeğini aynı anda anlatmaya çalışmıştır. Bunu yaparken de eserine gizem katarak cazip hale getirmiştir.

Görseller:dr.com.tr
Gölgesizler Gölgesizler Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 22, 2019 Rating: 5

15 yorum:

  1. Tanıtımınızı bile bir solukta okudum.(ړײ)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bu güzel katkılar için.

      Sil
  2. Konusu çok ilginçmiş, not aldım kitabı.

    YanıtlaSil
  3. Hasan Ali Toptaş... kıymetli yazarımız, dili üslubu nefistir. paylaşımınız için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sanırım çoktandır size ugramamışım .
    Bahanem var ama çalışıyorum çok yorgun oluyorum akşamları bir saat gibi internete takılıyorum. Sosyal medya falan derken birde hizlica bir çizim yapıp blogda paylaşıp yorum yapanlara ancak dönüyorum. :) bahane baya uzun oldu .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de zaman zaman arkadaşlarımın bloglarını gerektiği gibi ziyaret edemiyorum. Bundan dolayı mazeret bulmanıza gerek yok. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Hasan Ali Toptaş'ın kitapları güzeldir. Bu kitabı henüz okumadım. Keyifle okunası bir kitaba benziyor. Macera kurgularını severim.

    YanıtlaSil
  6. Yazınızı okurken kitabın sonuna doğru gidiyoruz gibi hissettim. Bir anda kaptırdım kendimi. Kitabı listeme ekliyorum mutlaka. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir kitapamış bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Kitabı okumuş, ben de çok beğenmiştim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.