Cemile - EĞİTİM PINARI

Cemile



Cemile romani, kitap tanitimi
Cemile


Orhan Kemal
, Cemile romanında hem toplumsal hayatın çarpıklıklarını hem de bazı gönül ilişkilerini anlatmaya çalışmıştır. Eserimizin başkahramanı Cemile’dir.

Cemile 14-15 yaşlarında güzelliği dillere destan olan bir kızdır. Annesi daha çocuk yaşta vefat ettiği için babası ve ağabeyi ile yaşamını sürdürmektedir. Cemile’nin güzelliğini gören yaşlı genç her yaştan erkek onunla evlenmek istemişlerdir. Bu durum Cemile’nin başını fazlası ile ağrıtmıştır.

Cemile ve ağabeyi bir fabrikada çalışarak geçimlerini sürdürmeye çalışmaktadır. Cemile’ye sonradan görme bir adam talip olmuştur. Cemile bu yaşlı ve zengin adamla evlenmek istemez. Çünkü fabrikada katip olarak çalışmakta olan Necati ile gönül ilişkisi yaşamaktadır.

Bir ara Cemile’nin çalıştığı fabrikada bir ayaklanma çıkar. Fabrikadaki makinalar arızalanmaya başlamış, yapılması gereken işler zamanında yapılamamıştır. İşler yapılamayınca işçiler paralarını düzenli olarak almamaya başlarlar.

Bu olay araştırılınca fabrikadaki ustabaşının olayları tertiplediği anlaşılmıştır. İpliklerin içine zımpara tozu koyan ustabaşı işi yavaşlatarak İtalyan mühendisi kovdurup fabrikayı istediği gibi yönetmeyi planlamaktadır.

Fabrikanın sahibi, fabrikada yapılmak istenenleri kavramakta geç kalmamış, ayaklanmaya katılan işçileri işten çıkararak ayaklanmayı bastırmayı başarmış, olayı kışkırtan ustabaşı ve yeğeni kaçarak kendilerini zor kurtarmışlardır. Cemile yaşadığı onca sıkıntı sonrasında fabrika katibi Necati ile evlenerek mutlu bir yaşam sürmüştür. Orhan Kemal, Cemile romanında toplumsal gerçekleri harika bir şekilde resmetmiştir.

Görseller:kitapyurdu.com

Cemile Cemile Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 06, 2019 Rating: 5

32 yorum:

  1. ilk okuduğum kitaplardan. ilkokula başlamadan bir yıl önce filan okuduydum. hiçbişi hatırlamıyore. sadece hoş diye hatırlıyoms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu sana ilk okula başlamadan önce bile kitap okuyormuşsun.

      Sil
  2. Aynen Deeptone' un da dediği gibi benim de ilk okuduğum kitaplardandı. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki, bu kitap akıcı bir kitapmış, çok teşekkürler.

      Sil
  3. Hayal meyal hatırladığım çok uzun yıllar olmuş okuyalı. Tekrar hatırlamak güzeldi, teşekkürler Fatih bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Ecehan Hanım. Ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. İlk defa duydum ne yalan söyleyeyim, konusu güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu güzeldir. Kısa tanıtım size bir fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Deep in yorumu;ilkokula başlamadan okuma bilmesi ve bu kitabı okumuş olması...Utandım valla. Ben okumadım ve okumayı çok isterim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. İşçi sınıfının sorunlarını anlatan bir kitap. Paylaşımınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Okuyalı çok uzun zaman oldu, Orhan Kemal'in toplumsal gerçekleri ifade edişindeki doğallığı çok seviyorum. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size değerli katkılardan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Okumadım bu kitabı, dönem romanlarını seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana katkı sağladığınız içi çok teşekkürler, Kadriye Hanım.

      Sil
  9. Çok eskilerden ve detaylarını hatırlamıyorum ama güzel bir tanıtım :)

    YanıtlaSil
  10. ne güzel böyle unutmaya yüz tuttuğumuz eserleri de hatırlatmanız. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Ortaokulda okudum diye hatırlıyorum ama emin de olamadım. Yeniden okuyayım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi olur, her defasında zevkle okunacak bir kitap bence. Yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Adını hep duyduğum ama okumadığım bir kitap Cemile. Sayenizde kitapla ilgili bilgi sahibi oluyoruz, bu da bizi okumaya teşvik ediyor, çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, güzel yorumunuzdan dolayı ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Orhan Kemalin realist yaklaşımı yazıldığı yııla ışık tutması bakımından son derece etkileyici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmelerinize sonuna kadar katılıyorum, çok teşekkürler.

      Sil
  14. Çok güzel kitaptı :) yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
  15. Orhan Kemal hakkında daha önce de bunu söylemiştim ki o, topluma ayna tutan bir yazar ve eserleri kesinlikle herkes tarafından okunmalı. Ben bu kitabı çok önceden okumuştum ama unutmuşum. Yeniden okumak gerek. Hatırlattığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size bu değerli yorumlardan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  16. Klasiklerden gercekten de.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.