Devlet Ana - EĞİTİM PINARI

Devlet Ana



Devlet Ana romani, Kemal Tahir
Devlet Ana


Bu yazımda Kemal Tahir’in Devlet Ana isimli romanı hakkında kısa bir tanıtım hazırladım. Fazlaca detaya girerek kitabın tadını kaçırmak istemiyorum. Amacım kitap hakkında az da olsa bir fikir verebilmektir.

Kemal Tahir’in Devlet Ana romanı, Osmanlı Devletinin kuruluş yıllarını anlatan tarihi bir romandır. Eserde olaylar genelde söğütte geçmektedir.

Ertuğrul Gazi, rahatsızlanınca beyliği oğlu Osman Gazi’ye bırakır. Ancak Ertuğrul Gazi’nin kardeşi Dündar Alp bu duruma razı olmaz, bey olmak için Bizanslılarla iş birliği bile yapar. Kardeşler arasında ciddi bir iktidar mücadelesi yaşanır.

Eserde ayrıca Osman Bey ve  Şeyh Edebali’nin kızı Belkız arasındaki aşk anlatılmıştır.
Kemal Tahir, Devlet Ana isimli eserinde Osmanlı Devleti’nin kuruluş aşamasında katkısı bulunan Yunus Emre gibi manevi dinamiklerden de bahsetmiştir.

Görseller:dr.com.tr

Devlet Ana Devlet Ana Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 10, 2019 Rating: 5

27 yorum:

  1. Kemal Tahir, tarih kitapları denildiğinde aklıma ilk gelen yazarlardan. Devlet Ana mutlaka kütüphanelerimizde bulunmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Mükemmel bir kitaptır. Kemal Tahir'i çok severim. Ortaokul yıllarımda okudum tüm kitaplarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuzla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Kısa tanıtım size bir fikir verdi ise mutlu olurum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Okumak istediğim bir kitap, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum yapmak suretiyle bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Kemal Tahir'in tek kitabını okudum ama diğer kitaplarını da okumak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsabetli bir düşünce bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Tanıtımınız fikir sahibi yaptı ve okunması gerekli bir kitap gibi duruyor teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. okudum iyidi sevmediğim konular olsa da yani tarih sıkılırıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tarihi roman okurken çok zorlanıyorum. Teşekkürler.

      Sil
  8. Okumadığım bir yazar ve tarz ama şimdi okuyunca merak ettim farklı şeyler okumak lazım, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  9. Devlet Ana edebiyatımız için önemli bir eser ve mutlaka okunmalı. Başlayanlar yazarın üslubundan ötürü zorlanıp bırakıyorlar. Çünkü Koskoca Kemal Tahir tabii, bir yer yer zorlayıcı, detaycı bir üslupla kaleme alıyor eserlerini. O nedenle sıkılıyor okuyanlar. Ama yine de bu esere bir şans verilmeli diye düşünüyorum. Teşekkürler yine güzel bir eser tavsiye ettiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kimi zaman zorlayıcı olduğuna ben de katılırım, çok teşekkürler.

      Sil
  10. Yaptığınız tanıtım şeklin çok çok beğeniyorum. Kısa ve en özet biçimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumları beğenmeniz beni çok mutlu etti. Teşekkürler.

      Sil
  11. Bi Çay Bi Çaylak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzun adını sanat penceresi olarak değiştirdiniz anlaşılan.

      Sil
  12. Okumak için sırada bekleyen kitaplarımdan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa zamanda bu kitabı da okuyacağınızdan eminim Emine Hanım. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. ortaokuldayken biraz zorlanarak okumuştum dil ağır gelmişti ama şimdi 40 lı yaşlarda çok severek okuyor insan bu tarz kitapları:)) yaşlanınca taşlar oturuyor galiba yerine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki yaşlanınca taşlar yerine oturuyor. Fakat o yaştaki çocuklara kitap okuma görevi veren eğitimcilerimizin daha dikkatli olması gerekir diye düşünmekteyim. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  14. Çok kişiden duydum.Güzel kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihi romanları okumak isteyenler için gerçekten de çok güzel bir kitaptır.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.