Gurbet Kuşları - EĞİTİM PINARI

Gurbet Kuşları




Gurbet Kuslari,romani, Orhan Kemal
Gurbet Kuşları


Orhan Kemal
, Gurbet Kuşları isimli romanında Anadolu’dan İstanbul’a çalışmak amacı ile gelen gariban insanların İstanbul'da çekmiş oldukları sıkıntıları anlatmaya çalışmıştır. Anadolu insanının gurbetteki durumunu göçmen kuşlara benzeterek eserinin ismini de gurbet kuşları olarak belirlemiştir.

Eserimizin başkahramanı Sivas’tan İstanbul’a iş bulmak için gelen Memed, ismindeki delikanlıdır. Memed’in annesi ölünce, babası gurbette çalışmaya gidemez. Dolayısı ile ailesinin ekmek mücadelesi Memed’e kalmıştır.

Memed İstanbul’da zorluklar çeker, çünkü hemşerileri Memed ile ilgilenmezler; onu yalnız ve çaresiz bir şekilde bırakırlar.
Balık pazarında geçici bir iş bulan Memed, burada çalışmaya başlar. Burada tanıştığı bir arkadaşından okuma yazma öğrenir.

Memed Kadıköy’de duvar işinde çalışırken, karşı köşkün hizmetçisi Ayşe ile tanışır. Ayşe ve Memed tanıştıktan sonra birbirlerini sevmeye başlarlar. Memed, Ayşe ile evlenir ve köşke yerleşir. Ancak Memed’in rahatını çekemeyen art niyetli insanlar da yok değildir.

Memed, köydeki babasını ve üç kardeşini de yanına getirtir. Biriktirdiği para ile Zeytinburnu’nda bir arsa alarak oraya bir gecekondu yapmaya başlar. Belediye ekipleri gelerek Memed’in yaptığı gecekonduyu yıkarlar.  Memed, bu yıkım işinin hemşerisi tarafından tezgahlandığını öğrenince çok üzülür.

Orhan Kemal, Gurbet Kuşları isimli eserinde gurbette ekmek mücadelesi veren Anadolu’nun gariban insanının çilesini etkileyici bir şekilde yansıtmıştır.
Görseller:dr.com.tr

Gurbet Kuşları Gurbet Kuşları Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 22, 2019 Rating: 5

29 yorum:

  1. çocukken okuduğumu hatırlıyorum bu kitabı. fazla üzülmüştüm. :( ama orhan kemal iyidir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, Orhan Kemal toplumsal olayları çok iyi yansıtan bir yazardır. Teşekkürler.

      Sil
  2. zormuş memedin hayatııı.

    YanıtlaSil
  3. Okumadım ama insanımızın İstanbul un taşı toprağı altın diyerek göç etmesi,zorlukları konusunda çok film izlemiştim, çok bilgi okumuştum. İlgimi çeken konulardan, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım size faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  4. orhan kemal ağırlıklı hüzün yazmış sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, genellikle gerçek hayatın zorluklarını yansıtmaya çalışmış.

      Sil
  5. Okumadığım bir kitaptı, bilgi sahibi oldum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kısa özet size bir fikir verdi ise ne mutlu bana.

      Sil
  6. Temelde değışen bir şey yok hâlâ sosyolojik olarak. İnsanımızın değerler ve öncelikleri değişmedikçe böyle devam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  7. Orhan Kemal'in Gurbet Kuşları kitabını ben de okumayanlardanım ama Orhan Kemal eserlerini severim. Sıradaki kitaplardan fırsat bulursam bunu da okurum. Teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok kitap var ki, bunların hepsini okumak mümkün olmuyor. Çok teşekkürler Deniz Hanım sevgilerle:))

      Sil
  8. Ben sanırım okumadım ama filmini izledim tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. okumak istediğim kitaplardandır Gurbet Kuşları. huzurlu günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Elmas Hanım, size de mutlu ve sağlıklı günler dilerim.

      Sil
  10. çocukken okumuş hatta ağlamıştım şimdi siz yazınca tekrar anımsadım o hallerimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size geçmişe doğru bir nostalji yaptırabildimse ne mutlu bana Lerzan Hanım. Teşekkürler.

      Sil
  11. Güzel anlatmışsınız. Böyle şeyler çok insanın kaderinde var.

    YanıtlaSil
  12. Bu değerli yorum için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. ilk okuduğum eserler arasında
    tanıtım için teşekkürler editör

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  14. Orhan Kemal'i seviyorum ama bu eserini henüz okuyamadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu bilgilendirme size bir fikir vermiş olabilir Kağıt Salıncak. Teşekkürler.

      Sil
  15. Konusu üzücüymüş. Ancak ne yazık ki böyle olaylar yaşanabiliyor...
    Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.