Hayal İçinde - EĞİTİM PINARI

Hayal İçinde


Hayal İcinde romani, Huseyin Cahit Yalcin
Hayal İçinde


Hüseyin Cahit Yalçın
, Hayal İçinde isimli eserinde eserin yazıldığı dönemin gençlerini ve bu gençlerin dünyaya bakış açılarını anlatmaya çalışmıştır. Bunu yaparken de eserine romantizm katmayı unutmamıştır.

Eserimizin başkahramanı Nezih isminde bir delikanlıdır. Nezih yazı yazmaktan hoşlanan hayalperest bir gençtir. Yazılarına malzeme yapmak amacıyla halkı her yönüyle gözlemlemektedir.

Tepebaşı halkını gözlemlediği bir gün gözü bir kıza takılmıştır. Bu kız Tepebaşı'ndaki eğlence düşkünü,  ailesi tarafından şımartılmış zengin aile kızlarından birisidir.

Nezih, arkadaşları ile aşk üzerine konuşurken daima aşka inanmadığını söylemektedir. Ne var ki, Tepebaşı'nda gördüğü kız Nezih’in aklından bir türlü çıkmaz.

Nezih, hoşlandığı kızın adalara gittiğini öğrenir ve kıza duygularını açmak üzere adalara gider. Fakat duygularını açamadan tekrar İstanbul'a döner. Nezih, İstanbul’da bulunduğu zaman diliminde kızın gelmesini dört gözle beklemektedir.

Nezih, kızın İstanbul'a döndüğünü öğrenince duygularını açmak amacıyla bir fırsat bularak yanına oturur. Fakat yaşadıkları karşısında hayal kırıklığına uğramıştır. Çünkü hayalindeki kız ile gerçek hayattaki kız arasında dağlar kadar fark vardır. Nezih, hayal aleminde yücelttiği kızın basit kişilikte bir kız olduğunu görünce hüsrana uğramıştır.

Hüseyin Cahit Yalçın, Hayal İçinde isimli eserinde milli ve manevi değerler ile alakası olmayan o dönem gençliğinin durumunu gözler önüne sermeye çalışmıştır.
 Görseller:tr.letgo.com


Hayal İçinde Hayal İçinde Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 16, 2019 Rating: 5

31 yorum:

  1. Okumak isterim bu kitabı. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  2. Bazen istediğimiz gibi olmaz. Ya da beklediğimiz. Listeme ekleyeyim. Sıra gelirse okuyabilirim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Hüseyin Cahit Yalçın, Hayal İçinde isimli eserinde, aslında hepimizin hayalleri ile gerçekler arasında gelgitler yaşayabileceğimizi anlattığını düşünüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru düşünüyorsunuz. Teşekkürler.: ))

      Sil
  5. Arkadaşımızın yorumuna yapmış olduğunuz değerlendirmeler nedeniyle çok teşekkür ederim Emine Hanım.

    YanıtlaSil
  6. Bence hoşlandığın bir kızla alakalı bir süre hiç bir ön yargıya düşmemeli insan. İlk geçen kısa süre de insanlar olmadıkları davranışlar sergileyebilir. Bu çok detaylı konu gerçekten üzerine kitap yazılır.. ki yazmışlar :) teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, değerli yorumlardan dolayı çok teşekkürler Erhan Bey.

      Sil
  7. Kitabı okumamıştım, listeme ekleyeyim :))

    YanıtlaSil
  8. Hem kitabı hem yazarı tanımış oldum
    Tanıtım için editöre tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. İlk kez duyduğum bir kitap. Konu gençler olunca ilgi çekici buldum.
    Kaçtığınız kitaplardan bize haberler getirdiniz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  10. İlk defa duyuyorum bu kitabı.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret ve yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. hoşmuş okurum. hem de tepebaşı iyimiş :)

    YanıtlaSil
  12. Rica ederim. Ben de size çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  13. Ben de hayal alemi ve gerçek alemde bocalayan insanlar olduğuna inanıyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. merhaba sevgili Fatih,
    deep söyledi. şiirlerini tabii ki seslendiririm. Blog arkadaşlarımın şiirlerini büyük bir zevkle okuyorum. Şiirlerine nasıl ulaşabilirim. Beğendiğim şiiri değil, beni beğenen şiiri seslendiriyorum ;) Yani şiirinizin beni seçmesi lazım umarım seçer...buradan da yanıt verebilirsin . keyifli pazarlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba DemirLeydi... şiirlerimi seslendirdiğiniz için çok teşekkür ederim, şiirlerime blogumda içimden geldiği gibi sekmesinden ulaşabilirsiniz. Bakalım hangisi şiir sizi seçecek?:))

      Sil
    2. Tamamdır;) Şiirlerine ışınlanayım bir hasbıhal edelim bakalım şiirlerinle :)
      seslendirmem bitince haber vereceğim. Hemen seslendiremeyebilirim şiirle zaman geçirmem lazım. görüşmek üzere ;)

      Sil
    3. Tamam çok teşekkürler. Sabırsızlıkla bekliyorum.

      Sil
  15. Konusunu beğendim, tanıtım için teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtımı beğenmenize çok sevindim teşekkürler.

      Sil
  16. "Beğendiğiniz bedenlere hayalinizdeki ruhu koyup aşk sanıyorsunuz."
    Shakespeare
    Kitapta bahsi geçen kahramanın başından geçenlerin özeti gibi bir nevi, bu cümle.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.