Korkunç Yıllar - EĞİTİM PINARI

Korkunç Yıllar



Korkunc Yillar, Cengiz Dagci
Korkunç Yıllar


Cengiz Dağcı
’nın Korkunç Yıllar isimli eserinde de Rusların Kırım’da yaptığı asimile çalışmaları anlatılmaktadır. Eserimizin başkahramanı Sadık ‘tır. Sadık Kırım’ın Karadeniz’e yakın bir köyünde doğup büyümüştür. Ruslar, Sadık’ın köyündeki camileri kapatırlar, halkın alfabesini değiştirerek kültürlerinden uzaklaştırmaya çalışırlar.

Köylüler çocuklarının asimile olmasını önlemek için onları hem iyi bir milliyetçi hem de İslami değerlere bağlı Müslümanlar olarak yetiştirmeye çalışırlar.

Rus ordusunda subay olan Sadık, Ukrayna’da Almanlara esir düşer. Sadık esir kampındaki Türkler arasında çok güzel bir dayanışma olduğunu görür ve bundan dolayı çok mutlu olur.

Sadık, bu kamplarda Kırım’da yaşayan halklar arasında da farklı dinlere ve milliyetlere sahip olmalarına rağmen çok güzel bir dayanışma olduğunu görmüştür.

Sadık, bu kamplarda aşçı olarak görev yapmaya başlamış ve aşçılığı öğrenmiştir. Daha sonra Alman komutana emir eri olan Sadık, Ruslara karşı casusluk yapmaya zorlanır ancak bu teklifi kabul etmez.

Cengiz Dağcı’nın Korkunç Yıllar isimli eserinde geçmişten günümüze Kırımlı Türklerin yaşadıkları zorlukları ve var oluş mücadelesini okuma imkanına sahip olacağız.
 Görseller: kitapyurdu.com


Korkunç Yıllar Korkunç Yıllar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 25, 2019 Rating: 5

16 yorum:

  1. Korkunç Yıllar gerçeklerden esinlenerek yazılmış bir kitap demek ki. Keşke savaşlar olmasa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu güzel temennilere ''keşke'' diyerek katılıyorum. Teşekkürler.

      Sil
  2. Rahmetli büyükbabam Kırım Tatarıydı. Kim bilir neler çektiler atalarımız o topraklarda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef böyle olaylar dünyanın her tarafında yaşanıyor.

      Sil
  3. Bu tarz kitapları seviyorum merak ettim 😊

    YanıtlaSil
  4. "Tarihi yönü olan kitaplar" hep dikkatimi çekmiştir.Bu kitabı ve konusunu sayenizde tanımış oldum.
    Bu kitabı "Rusların Kırım’da yaptığı asimileyi anlatan kitap" olarak kayıt ettim not defterime
    Teşekkürler editör

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tanıtımlar size fikir veriyorsa ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. cengiz dağcı daha evvel hiç okumadım mutlaka araştıracağım. ilham verdiniz, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kısa tanıtımların size fikir vermesi beni çok mutlu ediyor. Sevgilerle, çok teşekkürler.:))

      Sil
  6. Çok etkileyici bir konusu varmış mutlaka okuyacağım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıtımı beğenmeniz beni çok sevindirdi. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. bu yazarı okumadım hiç konu hoşmuş ananem kırım türkü bir bakayım buna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa tanıtım size faydalı olabildi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Şu sıralar yoğum bir şekilde tarih kitapları ve makaleler okuyorum. Oldum olası ilgi duyardım zaten. Korkunç Yıllar isimli kitaptan da çok şey öğreneceğimi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarih kitaplarını seven bir insansanız; tam size göre bir kitap. Yorum ve değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.