Yalnızız - EĞİTİM PINARI

Yalnızız




Yalniziz Peyami Safa, Kitap tanitimi
Yalnızız

Peyami Safa
’nın Yalnızız romanı psikolojik tahlil açısından zengin bir eserdir. Eserimizin başkahramanı Selmin’dir. Selmin dayıları ve annesi ile bir köşkte yaşamaktadır. Avrupai bir yaşam hayali kuran Selmin Fransa’ya gitmek için şeytani bir plan yapar.

Selmin, Ferhat ile nişanlıdır fakat annesine Ferhat’tan başka bir erkekten hamile olduğunu, çocuğunu Fransa’da doğurmak istediğini söyler. Annesi Selmin’in kimden hamile olduğunu anlamak için araştırmalar yapmaktadır.

Selmin’in annesi kendi kardeşi Samim’in Selmin’i hamile bıraktığını düşünmektedir. Bu düşüncesini diğer bir kardeşi olan Besim’e de söylemiştir. Fakat Samim, Selmin’in arkadaşı Meral’a aşıktır ve Selmin’in annesinin düşündüğü şekilde çarpık bir ilişki içinde değildir.

Meral de Selmin gibi Avrupai hayat düşkünü bir genç kız olduğundan bu hayalini gerçekleştirmek için yaşlı bir adamla evlenir ve Avrupa’da yaşama hazırlıkları yapmaktadır. Bavulunu hazırlar ancak durumdan haberdar olan erkek kardeşi Ferhat Meral’in kaçmasına engel olabilmek için odasını kilitler.

Meral, üzgün bir şekilde ne yapacağını düşünmeye başlar. O esnada odada bulunan benzini yanlışlıkla yere dökerek yangın çıkmasına sebep olur. Kapı kapalı olduğu için dışarı çıkamayan Meral alevler arasında can verir. Peyami Safa’nın aşk ve Avrupai yaşam temalarını işleyen eseri Yalnızız okunmaya değer sürükleyici bir eserdir.

Görseller:dr.com.tr
Yalnızız Yalnızız Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 21, 2019 Rating: 5

28 yorum:

  1. Okuması biraz sor ama çok güzel bir eser.Yangın sahneleri ve Samim'in hafakanları çok iyi anlatılıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de psikolojik tahlillere fazla yer vermesi eserin akıcılığını azaltıyor. Bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler Camgüzeli.::))

      Sil
  2. Bu kitabı okurken biraz zorlanmıştım, ancak Samim'in anlattığı Simeranya beni çok fazla etkilemiştir. Yine de yazarın en sevdiğim kitabı Dokuzuncu Hariciye Koğuşudur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Çok yıllar önce okumuştum. Çok net hatırlamamakla birlikte ağır bir kitap olduğu konusunda hem fikirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır bir kitap olduğu konusunda pek çok arkadaş hemfikir galiba.Çok teşekkürler.

      Sil
  4. gerçekten çok zorlu bir konu ama okunmaya değer bence..

    YanıtlaSil
  5. Okuyucuyu ilişkiler yumağının içine sürüklediği aşikar. Fazla sayıda karakter ve okunması zor bir dille yazılmışsa eğer iki kere düşünmek gerek okumadan önce sanırım😇😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum Yıldız Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Aşk-ı Memnu gibi aşk, ihtiras, entrika doluymuş.

    YanıtlaSil
  7. okumuştum çok sevmiştiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi açılardan sevmiştiniz acaba sevgili arkadaşım deeptone?

      Sil
    2. üç kadının dramı, benciliz ondan hep yalnızız mesajı, bir de ruhsal konular :)

      Sil
    3. ''Benciliz ve ondan dolayı yalnızız'' şeklinde bir öz eleştiri de var diyorsunuz yani.

      Sil
  8. Meral için feci son olmuş :(

    YanıtlaSil
  9. Peyami Safa'nın bu eserini henüz okumadım. Yorumunuz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de ziyaret ve yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Peyami Safa'nın bu kitabını okumamıştım, yerli klasikleri çok boşladım bu ara :/

    YanıtlaSil
  11. Selmin edebiyat öğretmenimin kızının ismiydi :) Özeti okurken aklıma geldi.
    Bu kitap da okumak istediklerimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Küçük Hanım.

      Sil
  12. Yazarın serisine başlamak istiyorum artık çünkü psikolojik tahliller içeren kitapları çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaretinizle bana katkı sağlamanız çok güzel. Teşekkürler.

      Sil
  13. Meral'in yaşadığı sona çok üzüldüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de üzücü bir son. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.