Momo (Kitap Tanıtımı) - EĞİTİM PINARI

Momo (Kitap Tanıtımı)




Momo, Micheal Ende
Momo (Kitap Tanıtımı)


Bu yazımda Momo’dan bahsetmek istiyorum. Ancak Momo deyince bir zamanların çirkin yaratığı Momo düşünülmesin. Bahsettiğim eser Micheal Ende’nin kısa hikaye kitabıdır. Bu kitap çok harika kurgulanmış bir öykü kitabıdır. Ütopik eserlerden hoşlanan insanlar için keyifle okunacağını düşünmekteyim.

Kitabımızın başkahramanı Momo, bir mağara önünde perişan bir şekilde bulunmuştur. Momo’yu bulan halk başlangıçta onu yetiştirme yurduna vermek isterler. Ancak insanlar onu yakından tanıdıkça sevmeye başlamışlardır. Momo’da insanüstü özellikler mevcuttur.

Momo, insanları çok iyi dinlemekte ve problemlerine de çözüm bulmaktadır. Momo’nun sıra dışı özellikleri civar bölgelerden de duyulmaya başlamıştır. Civardaki çocuklar Momo’nun yanına gelerek onunla oyun oynamak isterler. Çünkü Momo’ nun yanında çocukların aklına sıra dışı fikirler gelmektedir.

Momo'nun iki yakın arkadaşı vardır; bunlardan birisi yaşlı Beppo, bir de diğeri ise genç ve yakışıklı olan Girolamo’dur. Girolamo’nun çok büyük hayalleri vardır: Zengin olmayı ve rahat içinde yaşamayı istemektedir. Zenginliğin kendisini değiştirmeyeceğini iddia etmektedir.

Bu şehirde herkes çok mutludur.  Taa ki Duman Adamlar şehri işgal edinceye kadar. Duman Adamlar şehri işgal ettikten sonra halkı adeta robota çevirirler. Halkı ilginç matematik işlemleri ile kandırarak onları yeryüzünden silmeye çalışırlar.

Duman Adamlar’ın önünde bir engel vardı; Momo,  Bu kişiler Momo’dan hiç hoşlanmıyorlardı. Bu küçük kız, Duman Adamları’n planlarını alt üst ediyordu.

Duman Adamlar Momo yu şehrin her yerinde arayıp bulmak için adamlarına emir verdiler. Momo, küçük dostu olan kaplumbağa ile bir yolculuğa çoktan çıkmıştı. Bu kaplumbağanın her şeyi yarım saat öncesinden görme gibi bir özelliği vardı. Kaplumbağa Momo’yu sağ salim gitmek istediği yere ulaştırdı.

Momo, tüm insanlığı ve arkadaşlarını kurtarmak için Hora Ustanın direktifleri ile zamanı durdurup Duman Adamlar’ın kontrol merkezine ulaştı.

Yazar Michael Ende’nin Momo isimli eseri bir çırpıda okunabilecek bir kitap olması sebebiyle çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmak için faydalı olabilir.
 Görseller:dr.com.tr


Momo (Kitap Tanıtımı) Momo (Kitap Tanıtımı) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 03, 2020 Rating: 5

27 yorum:

  1. Çocukların seveceği şekilde kurgu ve görseller bence de :) Geçen senelerde okumuştum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Michael Ende’nin Momo isimli eseri hakkındaki değerlendirmeler için çok teşekkürler Gonca Hanım.:)

      Sil
  2. Çocuklara yazılsa da, bu kitaba yetişkinlerin çok daha fazla ihtiyacı var. Ben çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size katılırım. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Sürükleyici bir kitaba benziyor. Küçük kuzumla beraber okumalıyız bunu. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur Yıldız Hanım:)

      Sil
  4. Karantina günlerinde okunması gereken bir kitap,hayata farklı bir pencereden baktırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle. Çok teşekkürler Kiremithanem.:)

      Sil
  5. Çocuklardan ziyade büyükler okusa daha iyi olur.En severek okuduklarımdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hedef kitlesi çocuklar olsa da özellikle büyüklere daha faydalı olacak bir kitap. Ben de bu konuda size katılmaktayım. Çok teşekkürler Mehtap:)

      Sil
  6. ben bir yetişkin olarak cok severek okumuştum momoyu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momo isimli eseri hakkındaki değerlendirmeler için çok teşekkürler Dilek:)

      Sil
  7. O halde bu kısa tanıtım size bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler Müfred:)

    YanıtlaSil
  8. listeme ekledim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Mutlaka okuyacağım, bence yetişkinlerde okumalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum, ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Bende okumak isterim, alayım listeye. Emeğinize sağlık. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Size faydalı olmak çok güzel bir duygudur.

      Sil
  11. Momo kitabına bayılmıştım ben de hatta kısmen de olsa 6 yaşındkai oğluma anlatmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok güzel bir kitaptır. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. çok severiim :) bir de pal sokağı çocukları nııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ikisi de harika eserler bence de. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Momo kitabını çok duydum kitabı edinebilirsem hemen okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde kısa bilgilendirme size bir fikir vermiş olabilir. Ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  14. Enn sevdiğim kitaplardan biridir çok önemli mesajları var hem çocuklara hem büyüklere..

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.