Tütün Zamanı - EĞİTİM PINARI

Tütün Zamanı





Tutun Zamani, Necati Cumali
Tütün Zamanı


Bu yazımda Necati Cumalı’nın Tütün Zamanı isimli kitabı hakkında kısa bir tanıtım hazırladım. Zeliha ve Cemal, komşu çocuklarıdır ve bu iki genç birbirlerinden hoşlanmaktadır. Zeliha’nın evlenme çağı geldiğinde babası onu, Bekir isminde varlıklı ama görgüsüz bir delikanlı ile evlendirmek istemektedir. Zeliha bu evliliğe razı değildir.

Yaşar ismindeki delikanlı da Zeliha’yı sevmektedir. Fakat Yaşar, Zeliha’dan beklediği karşılığı bulamaz. Bundan dolayı Zeliha’nın Bekir ile evlenmesine yardımcı olmak bahanesi ile Zeliha’dan intikam almak istemektedir.

Zeliha ve Cemal’in gizli gizli buluştuğunu fark eden Zeliha’nın ailesi tütün zamanından sonra Zeliha’yı Bekir ile evlendirmeye karar verir. Zeliha ve Bekir’in buluşmaları sıklaşmıştır. Bu durumdan rahatsız olan Bekir, Zeliha’nın babası ile anlaşarak Zeliha’yı kaçırmaya ikna eder.

Olanlardan haberdar olan gençler, birlikte kaçarlar. Boş bir eve sığınan Cemal ve Zeliha öldürdükleri kuşların etlerini yemek durumunda kalırlar. Bekir onları karakola şikayet eder çünkü Zeliha’nın yaşı onsekiz olmamıştır.

Cemal, yakalanır ve mahkemeye sevk edilir. Mahkemeyi dinleyen halk gençlerin aşklarına hayran kalırlar. Zeliha’nın babasına şikayetini geri alması için baskı yaparlar. Zeliha’nın babası kızının mutluluğu için şikayetini geri alır. Cemal ve Zeliha evlenerek mutlu bir hayata yelken açmış olurlar.
Necati Cumalı, Tütün Zamanı isimli eserinde batı bölgelerindeki kırsal yaşamı ve gönül ilişkilerini anlatmaya gayret etmiştir.
 Görseller:dr.com.tr



Tütün Zamanı Tütün Zamanı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 01, 2020 Rating: 5

15 yorum:

  1. okumalı bir kitap.. ah birde fırsat bulsam 😊 emeğinize sağlık sevgiler hayırlı Ramazanlar ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum ve temenniler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Daha önce duymamıştım. Sayenizde öğrenmiş oldum. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Size faydalı olmak çok güzel bir duygudur.

      Sil
  3. Mutlu sonları severim. Okunası bir eser daha paylaştığınız için teşekkür ederiz Fatih Bey 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutlu sonları çok severim. Asıl ben size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Fatih bey alıntıda hiç tütün geçmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni çok güldürdünüz; aslında bir yerde geçiyor: Tütün zamanından sonra Zeliha'nın babası onu evlendirmek istiyor.

      Sil
  5. Tütün zamanı kitabını ilk defa duymaktayım okuacagım kitaplar arasına alabilirim not olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir beyan ettiğiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Çok güzel mutlu sonla bitmiş, mutlaka okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de mutlu sonlar çok güzel oluyor. Yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim makyajlıyorum.:)

      Sil
  7. Necati Cumalı'nın Tütün Zamanı isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Lisedeki Edebiyat öğretmenimizin tavsiyesi üzerine okumaya başlayıp, çok ağır bulduğum için -o zamanlar ağır gelmişti- yarım bırakmak zorunda kaldığım kitaptır. Şimdi görünce yarım bıraktığımı hatırladım, belki de tekrar okumam için bir vesile olur, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tütün Zamanı romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler bir kare mavi.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.