Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz - EĞİTİM PINARI

Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz

Yasar Ne Yasar Ne Yasamaz, Aziz Nesin, kitap tanitimi
Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz


Aziz Nesin
’in Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz isimli romanında nüfus kağıdı olmadığı için sayısız çileler çeken bir delikanlının yaşantısını anlatmaktadır. Eserimizin başkahramanı delikanlının ismi Yaşar’dır.

Delikanlı, babası ile birlikte kaybolan nüfus kağıdını yenilemek üzere nüfus müdürlüğüne gider. Ancak kayıtlarda delikanlının Çanakkale’de şehit olduğu gözükmektedir. Delikanlı ne kadar böyle birşey olmadığını anlatmaya çalışsa da memurlar nüfus kağıdını vermezler.

Köyde sevdiği kızla evlenmek isteyen delikanlı, öncelikle askerliğini yapmayı düşünür. Askerliğini yapmak üzere askerlik şubesine başvuran genci nüfus kaydı olmadığı gerekçesi ile askere almazlar. Askere gidemeyeceğini anlayan genç, sevdiği kızla evlenmeye karar verir. Delikanlı düğün hazırlıkları yaptığı esnada asker kaçağı olarak askere çağrılır.

Yaşar, askerde de çeşitli zorluklar yaşar; hatta askerliği bittiği halde nüfus kağıdın yok diye terhis etmezler. Yaşar, komutanlarına durumu anlatabilmek için akla karayı seçmiştir.

Köye döndüğünde babasının öldüğünü öğrenen Yaşar, nüfus kağıdı olmadığı için babasının mirasını alamaz. Ancak babasının borçlarını ödemek zorunda kalır. Babasının mirasını almak için memurlarla sürtüşme yaşayan delikanlı deli sanılarak tımarhaneye yatırılır. Tımarhanede deli olmadığı anlaşılarak bırakılmak istenir ancak bu defa da kimlik kağıdı yok diye işlemleri yapılamaz. Delikanlı çareyi tımarhaneden kaçmakta bulmuştur.

Sonraki günlerde delikanlı işsizlikle mücadele etmek zorunda kalır. Bir yakınının tavsiyesi ile bir konakta iş bulur. Ancak nüfus kağıdı olmadığından bu işe de giremez.

İşsizlikten bunalan delikanlı, kayın pederinin eşi bile birlikte kendisini köye davet ettiğini öğrenince çok sevinmiştir. Yaşar en sonunda içgüveği olmuştur.  Bu arada bir oğlu olan Yaşar, mutluluk üstüne mutluluk yaşamaktadır.

Başından geçen onca tecrübeden sonra oğlunu hemen kaydettirmek amacı ile nüfus müdürlüğüne gider fakat aynı sebepten dolayı oğlunu da kayıt ettiremez. Yaşadıkları karşısında sinirleri bozulan delikanlı, devlet hakkında ileri geri konuşunca hapse düşmüştür.

Aziz Nesin, Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz isimli eserinde bürokrasideki aksaklıkları anlatmaya çalışmıştır.



Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 15, 2020 Rating: 5

13 yorum:

  1. Aziz Nesin’in Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz isimli romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim İlkay Hanım. Doğrusu neredeyse tüm yazılarıma çok güzel yorumlar yapmaktasınız, sevgilerle.:)

    YanıtlaSil
  2. Evet, Aziz Nesin'in en bilinen hiciv türündeki öyküsü. Yıllar önce okumuştum ben de. Güzel özetlemişsiniz siz de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özetimi beğendiğiniz için çok mutlu oldum. Çok teşekkürler; sevgilerle.

      Sil
  3. Ben de geçen yıl okumuştum... Yazarın kalemine, seçtiği konuya ve işleyiş biçimine hayran olmamak elde değil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknik açıdan ben de yazarı başarılı bulanlardanım. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Emine Hanım.

      Sil
  4. yıllar önce tiyatrosunu izlemiştim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Audrey.

      Sil
  5. kitabını da okudum tiyatrosunu da izledim çok komiiik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de eser çok komik; ziyaret için çok teşekkürler deepton.:)

      Sil
  6. okurken daha hüzünle okumuştum tiyatrosu biraz daha komikti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aziz Nesin’in Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz isimli romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim Lerzan Hanım.

      Sil
  7. Tiyatrosunu izlemiştim diye hatırlıyorum :))

    Güzel bir eser.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz isimli roman hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim Yıldız Hanım.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.