Küçük Ağa(Kitap Tanıtımı) - EĞİTİM PINARI

Küçük Ağa(Kitap Tanıtımı)

 

Küçük Ağa(Kitap Tanıtımı), Tarık Buğra
Küçük Ağa(Kitap Tanıtımı), Tarık Buğra

Ünlü yazar, Tarık Buğra’nın Küçük Ağa isimli eserinde Birinci Dünya Savaşı ve sonrası anlatılmaya çalışılmaktadır. Eseri bilmeyenimiz olmasa da ben yine de çok kısa bir şekilde sizlere özetlemeye çalışacağım.

Eserde savaş sonrası bir askerin gözünden anlatılmaya çalışılmaktadır. Savaştan önce Rumlarla kardeş gibi yaşamakta olan halkın, savaştan sonra birlikte yaşama bilinçleri yok olmaya başlamıştır. Her şeye rağmen delikanlı Salih, Rum arkadaşı Niko ile görüşmeye devam etmiş; halk ise bu sebepten dolayı Salih’i dışlamıştır.

Bu arada kasabaya padişah ve Osmanlı’ya bağlılığı artırmak için bir hoca atanmıştır. Hocanın savunduğu görüşler Kuvay-ı Milliye’cilere ters gelince sürtüşme kaçınılmaz olmuştur.


Toplum tarafından dışlanan Salih kendini aklamak için Kuvayı Milliye’ye katılmaya karar vermiştir. Salih, Hoca’yı bularak Kuvayı Milliye yararına çalışması için ikna etmeye çalışmıştır. Hoca, nihayet “Küçük Ağa” ismi ile Kuvayı Milliye yararına çalışmaya karar vermiştir.

Tarık Buğra’nın Küçük Ağa isimli eserinde Milli Mücadele yıllarını çok etkileyici bir şekilde resmettiğini görüyoruz. Halkın, padişah veya Ankara Yönetimi hakkında ne tür bir tercihte bulunacağının tam olarak bilemediği, kafa karışıklıklarının hat safhada olduğu bir dönem yaşandığını anlamaktayız.

Görseller:dr.com.tr

 


Küçük Ağa(Kitap Tanıtımı) Küçük Ağa(Kitap Tanıtımı) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 13, 2021 Rating: 5

8 yorum:

  1. Ortaokulda dönem ödevi olarak hazırladığım kitaptı.Tekrar karşıma çıkmasına sevindim.Bir döneme ışık tutuyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarık Buğra’nın Küçük Ağa isimli romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler Ebemkuşağı:)

      Sil
  2. Kitabı da okudum ancak ister istemez akla o muhteşem TRT dizisi de geliyor. Ne müthiş işler olurdu TRT'de. Hem kitabı okumalı, hem diziyi izlemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu geç fark ettim. Değerlendirmeler için çok teşekkürler.:)

      Sil
  3. hımm çok ünlü bir roman bu, okumak lazım evet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu geç fark ettim. Değerlendirmeler için çok teşekkürler.:)

      Sil
  4. bak son yazımda, ben de klasik türk edebiyatı okudum :)

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.