Çocuk Yetiştirme;Kendini Yetiştir - EĞİTİM PINARI

Çocuk Yetiştirme;Kendini Yetiştir


nezaket kurallari, cocuk yetistirme
Çocuk Yetiştirme Kendini Yetiştir


Ebeveynler mi çocuk yetiştiriyor, yoksa çocuklar mı ebeveynlerini yetiştiriyor? Diye düşünmekte haksız sayılmayız. Tam da ‘’Yumurta mı tavuktan meydana gelir, tavuk mu yumurtadan?’’ sorusuna benzeyen bir durumdur bu konu. Neresinden baksanız mantıklı diyebileceğiniz bir durum. Hem yumurta tavuktan meydana geliyor, hem de tavuk yumurtadan oluşuyor. Yani hem yetişkinler çocuklarını yetiştiriyor hem de çocuklar ebeveynlerini.

Ruhen ve bedenen sağlıklı çocuk yetiştirmek için o kadar çok yöntem ve teknik var ki, eminin evlenmeye niyetli gençler bu kuralların tamamını okusalar evlilikten gözleri bile korkar.
Yöntem ve tekniklerin çok fazla olması aileleri kara kara düşündürmektedir. Yoğun iş temposunda bir de çocuk gelişimi konusundaki gelişmeleri takip etmek ve uygulamaya çalışmak pek kolay bir sorumluluk değildir ancak gelişmelere duyarsız kalmak ve çocuklarını gerektiği gibi yetiştirememek endişesi de insanları rahatsız eden bir durumdur.

Çocuk yetiştirme konusunda ileriye sürülen yöntemlerin şüphesiz ki tamamı faydalı yöntemlerdir. Ancak çocuk yetiştirme konusunda en önemli yöntem onlara örnek olmaktır. Çünkü çocuklar en fazla büyüklerini modelleyerek öğrenirler.

Çocuk yetiştirme konusunda sayısız yöntem altında ezilmektense, çocuklardan beklediğimiz davranış kalıplarını önce kendimiz uygulayarak onlara örnek olmalıyız. Böylelikle sayısız yöntem altında ezilmekten de kurtulmuş oluruz.

En başta çocuklarımızı çocuk gibi görmekten vaz geçerek işe başlayabiliriz. Geleceğin yetişkin adayları konumunda olan çocuklarımızı bugünden yetişkin bireyler olarak düşünmeli ve yetişkin insanlara nasıl davranıyorsak çocuklarımıza da öyle davranmalıyız.

Bu bakış açısı ecdadımızın eğitim öğretimle ilgili bir tutumunu da çağrıştırıyor. Osmanlıda ebeveynler çocuklarının hangi mesleği edinmelerini istiyorlarsa daha küçük yaşlarda çocuklarına o şekilde hitap ediyorlar. Yani çocuğunun doktor olmasını isteyen aile büyükleri çocuklarına doktor bey/hanım şeklinde hitap ediyorlar. Kısacası çocuklarını daha küçük yaşlarda o mevkilere hazırlıyorlar.

Aslında biz çocuklarımızı yetiştirmeye gayret ederken bir taraftan da kendimizi yetiştirmiş oluyoruz. Çocuklarımıza örnek olmak adına daha önceden belki de çok fazla dikkat etmediğimiz nezaket kurallarını eksiksiz uygulamaya çalışıyoruz.

Görseller: https://unsplash.com/

Çocuk Yetiştirme;Kendini Yetiştir Çocuk Yetiştirme;Kendini Yetiştir Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 28, 2018 Rating: 5

16 yorum:

  1. Bende iki tane çocuk büyütüyorum sizin dediğiniz gibi kendimizi de yetiştiriyoruz. Çocukken fark edemediğimiz anne ve babanın ne kadar önemli olduğu gerçeğiyle baş başa kalıyoruz çocuklar büyürken faydalı bir yazı oluş Fatih Bey

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Fatih Bey,
    Çocuk yetiştirmek adına çok güzel bir makale hazırlamışsınız. Size katılıyorum. Çocuklarımızı yetiştirirken aynı zamanda kendimizi yetiştirmiş oluyoruz. İlk oğlumda yaptığım yanlışları ikinci oğlumu yetiştirken fark ettim. Her çocuk da bize farklı bir tecrübe ve deneyim kazandırıyor. Onlara sadece bir çocuk olarak bakmak yerine onların düşüncelerini önemsemek ve birey olarak topluma kazandırmak da bizlere düşüyor. 22 yaşında anne oldum. Şimdi dönüp baktığımda iyi ki erken yaşta anne olmuşum diyorum. İlk oğlumla birlikte büyüdüm diyebilirim. :)
    Bu güzel farkındalık yazınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de makalemi beğenmenizden dolayı çok mutlu oldum. Teşekkürler.

      Sil
  3. Guzel bir anlatim olmuş. Benimde 8 yaşında 2. Sınıfa giden bir oğlun var.Blogunuza şöyle bir göz attım. Benim bu konularda oldukça faydalanabileceğim bir bloğ. Paylaşım ve güzel bilgiler için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlere faydalı olabildiysem ne mutlu. Değerli yorumunuzdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Bence, ebeveynlerin en büyük hatalarından biri de kendi ulaşamadıkları amaçlara ulaşabilmek umuduyla çocuklarını yetiştirmeleri. Büyük bir sorumluluk yükledikleri çocuklar, ne yazık ki ne çocukluklarını ne de geçnliklerini yaşayabiliyorlar. Çocuk yetiştirme konusunda büyük bir eksiklik duyuyorsak kendimize bakmalıyız.

    Güzel bir yayın idi. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok teşekkür ederim size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur.

      Sil
  5. 18-15 ve 6 yaşlarında 3 çocuk annesiyim ve gerçekten bu zamanda özellikle çocuk yetiştirmek çok zor
    Kendimize beklediğimiz sevgi ve saygıyı yaslarına bakmaksızın onlara gösterebilmek bence çok önemli
    Çünkü çocuklar anne ve babadan gördüklerini uygularlar duyduklarını değil diye düşünüyorum
    Yazınız yine çok güzel teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, tespitleriniz çok yerinde.

      Sil
  6. hocam yazılarınızı kısa süre önce keşfettim çok beğeniyorum. Takipteyim. Bloguma beklerim sizi de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım yazılarım size faydalı olmuştur.

      Sil
  7. Bence anne baba okulları olmalı ve herkese anne,baba olma ehliyeti verilmemeli.Çünkü ülkemizde yetişkin birey gibi davranan insan sayısının gerçekten az olduğunu düşünmekteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anne babaların eğitimden geçmesinin faydalı olacağını düşünenlerdenim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.