Ben Gidersem Dostlarım - EĞİTİM PINARI

Ben Gidersem Dostlarım



ben gidersem dostlarim siiri, ben gidersem dostlarim, fatihpinarca
Ben Gidersem Dostlarım



Ben gidersem bir gün ansızın dostlarım,
Beni sizsiz bırakmayın olur mu?
Sulayın bahçemi, destekleyin bağbanımı.
Ben gidersem dostlarım, yad edin adımı.

Benden ses-seda gelmezse dostlarım,
Gitmişimdir uzun bir yola, bakınarak sağa sola.
Yazmazsam, çizmezsem dostlarım;
Bana eyvallah olmuştur, size de uğurlar ola.


Görseller: evrensel.net
Google bard'a bu şiiri benim için yorumlar mısın dedim; aşağıdaki satırları sıraladı:
Ben gidersem bir gün ansızın dostlarım,
Beni sizsiz bırakmayın olur mu?
Sulayın bahçemi, destekleyin bağbanımı.
Ben gidersem dostlarım, yad edin adımı.

Bu dörtlükte şair, aniden aramızdan ayrılırsa dostlarından onu yalnız bırakmamalarını ister. Onu daima hatırlamalarını ve hatırasına sahip çıkmalarını ister.

Benden ses-seda gelmezse dostlarım,
Gitmişimdir uzun bir yola, bakınarak sağa sola.
Yazmazsam, çizmezsem dostlarım;
Bana eyvallah olmuştur, size de uğurlar ola.

Bu dörtlükte şair, sessizliğe bürünürse, artık hayatta olmadığını söyler. Uzun bir yolculuğa çıkmış ve bir daha geri dönmeyecektir. Yazmayı ve çizmeyi bırakmışsa, artık ona ihtiyaç duyulmadığını ve ona veda edilmesi gerektiğini söyler.

Bu şiir, şairin dostlarına olan sevgisini ve onlardan ayrılmak istemediğini ifade eder. Şiir, dostluğun önemini ve dostların birbirlerine destek olmalarını vurgular.

Şiirin etkileyiciliğini artıran bazı unsurlar şunlardır:

Dürüst ve samimi bir ifade tarzı kullanılması: Şiir, şairin içten duygularını ve düşüncelerini yansıtır. Bu, şiiri daha etkileyici hale getirir.
Güçlü ifadeler kullanılması: Şiirde, "Beni sizsiz bırakmayın olur mu?", "Gitmişimdir uzun bir yola, bakınarak sağa sola" gibi güçlü ifadeler kullanılmıştır. Bu ifadeler, şiire derinlik ve anlam katmıştır.
Kısa ve öz cümleler kullanılması: Şiir, kısa ve öz cümlelerden oluşur. Bu, şiirin anlaşılmasını ve ezberlenmesini kolaylaştırır.
Bu şiir, dostluk üzerine yazılmış güzel bir şiirdir. Şiir, dostluğun önemini ve dostların birbirlerine destek olmalarını vurgular.


Ben Gidersem Dostlarım Ben Gidersem Dostlarım Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 29, 2020 Rating: 5

28 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Eline, diline ve kalemine sağlık dostum çok güzel olmuş. Harika

      Sil
    2. Çok teşekkürler, yorum ve ziyaret için Ayhan Bey, :)

      Sil
  2. Tebrikler, güzel bir paylaşım olmuş...

    YanıtlaSil
  3. İhtimaller arasında gitmek mi var? (Bu bir soru değil :)
    Güzel bir şiir kaleme almışsınız teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz mı?
      Gideceğimiz kesin;
      Kalacağımız belli değil.
      Şu kısacık dünya hayatında
      Neler göreceğiz belli değil.

      Sil
  4. Gitmek düşüncesine kapılınca insan neler neler geçiyor aklından değil mi.. Gittikten sonra iz bırakmak istiyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten öyle. İz bırakamasak bile arkamızdan hayır dua edilsin, beddua değil.

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum.. Amin..

      Sil
  5. Sana gitme demeyeceğim, ama gitme...(Feridun düzağaç'tan bir şarkı sözü)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bir kafa karışıklığı var ancak gidene kal denilmez. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Hocam şimdi ne gerek vardı veda eder gibi böyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Erhan Bey, giderken arkasından insanların üzüldüğü bir insan olmak gerekir şu hayatta değil mi? Nasıl bir cümleyse; toparlayamadım, idare edin lütfen.:)

      Sil
  7. O yukarıda bahsedilen şarkı sözü Feridun Düzağaç'tan değil Özdemir Asaf'tandır. Lavinia şiiri. Akılma geldi şimdi, birazdan açıp dinleyeceğim sanırım. :) Nereye gidiyorsunuz Fatih Bey, demeyin öyle şeyler. Daha hep birlikte güzel günler göreceğiz umarım. :) Bu arada şaka bir yana şiiriniz gayet güzel olmuş Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, şiiri beğenmenize çok sevindim. Bir yere gitme niyetim yok ancak insan kaderinin götürdüğü yere gitmekten başka bir şey yapamaz.( Bu cümleyi de sevmedim. Siz de idare edin Gülhan Hanım.)

      Sil
  8. çok etkileyici bir şiir okudum sayenizde kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok ne etkiledi sizi çok değerli bee keeper?

      Sil
  9. Fatih hocam gitme kal nereye gidiyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alın yazıma doğru gidiyorum ağır ağır Yusuf Bey.

      Sil
  10. ne güzel bir şiir!kaleminize kuvvet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Alanay Hanım.

      Sil
  11. Öyle hepimizin gideceği yer aynı ama önemli olan arkamızda güzel anılar bırakmak güzel anılmak.Bazen insan böyle duygulanıyor ve sanata vuruyor içindekilerini sizin ki de şiir tabiki .Ne güzel yazmışsınız, kalplere dokunan bir şiir.Kaleminize sağlık şiirlerinizin devamını bekleriz.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeleriniz beni fazlası ile mutlu etti, çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Çok etkileyici kaleminize saplık.👋

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.