Olur mu Bilmem - EĞİTİM PINARI

Olur mu Bilmem

 

Eğitim Pınarı
Olur mu Bilmem

Çocuklarımızın eğitimini çok önemsediğimiz ve çocuklarımızı ders çalışmaları konusunda devamlı olarak sıkıştırdığımız halde, çocuklarımız neden istediğimiz düzeyde ders çalışmazlar da müzik dinleyin demediğimiz halde müzik dinlemekten çok zevk alırlar?

Öğrencilerin neredeyse tamamı kırk dakikalık dersi dinlerken sıkılıyorlar ancak saatlerce müzik dinleyebiliyor veya sosyal medyada ve bilgisayar başında vakit geçirebiliyorlar.

Kimse bu çocuklara müzik dinleyin, oyun oynayın veya sosyal medyada zaman geçirin demiyor. Bu platformların albenisi çocuklarımızı bu alanlara çekiyor. Çünkü bu platformlar yaptıkları işe duygu katıyor. Eğitimciler olarak bizler de yaptığımız işe duygularımızı katabilirsek öğrenci üzerinde daha etkili olabiliriz diye düşünüyorum.

Bu anlamda ders anlatan öğretmen o an için popüler olan müzikleri fon müziği olarak dinletebilir veya derste öğrencileri duygulandıracak başka yöntemler kullanarak derse duygu katabilir diye düşünüyorum. Ancak bu konular daha ziyade teknik konular olduğundan ve eğitim uzmanlarının alanına girdiğinden yine de kendi kendime sormadan edemiyorum; ‘olur mu bilmem’?

Görseller:lafsozluk.com


Olur mu Bilmem Olur mu Bilmem Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 09, 2020 Rating: 5

16 yorum:

  1. fatih bey bu anlatıklarınız halihazırda formasyon eğitimlerinde öğretmen adaylarına veriliyor. hatta ben şu anda kocaeli üniversitesinde doktora formasyon alıyorum ve hocalarımız da bunu tavsiye ediyorlar. ama ölçüyü kaçırmadan, sınıf otoritesini yitirmeden. amaç derse olan ilginin sağlanması bunun dışında yapılanlar sadece dersin kaynatılması amacını taşır. bence olur bilin...hem öğrenciler sizi daha fazla severler. nereden mi biliyorum. 6 sene elektronik deneyler yaptırdım öğrencilere. bana söyledikleri "sadece sizin derslerinizde uyumuyorduk. çünkü hep bir atraksiyon vardı." demişlerdi. böylece doğru yolda olduğunuz anlaşılıyor. bazen yeri geliyor "müslüm baba" dan şarkı dinleyerek dersi yaptığımız oluyordu özellikle "son pişmanlık neye yarar" güzel bir esprim olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Tolga Bey. Anlaşılan yeni bir şey icat etmemişim; ''Aklın yolu birdir.'' Derler ya..

      Sil
  2. çok mantıklı geldi bence olmalı kesinlikle 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana bu konuda hak vermeniz, beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Monotonlaşmadan anlatmak çok önemli elbette. Bunun için eğitimcilere çok iş düşüyor😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de eğitimcilere çok iş düşüyor. Çok teşekkürler Yıldız Hanım.:)

      Sil
  4. https://aranizdanbirilehayatadair.blogspot.com/

    bak bir öğrenci yazısı, okusana, ne dicen ona bir eğitimci olarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda arkadaşımızın blogunu ziyaret ederek fikirlerimi yorum olarak sunacağım. Çok teşekkürler deeptone.

      Sil
  5. Bence olur:) Zaman zaman kıymetlimisss uyguluyordum bu yöntemi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana katkı verdiğiniz için size minnettarım. Çok teşekkürler Su:)

      Sil
  6. müzik ve ders güzel fikir bence

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret ve yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Çok güzel bir düşünce öğrencilerin öğretmenleri ile sağlıklı kişisel iletişmde bulunmasına yardimcı olacaktır. zaten sağlıklı kişisel bir iletişim ile de oğrenci öğretmene derdini de anlatmak için bir adım atmak için cesaret bulur, merak ettiği şeyleri sormak için akıl almak için gelir oğretmenine, yani aslinda okullardaki sistemde yıpranan "kendini ifada etme" durumu için faydalı bir ďüsunce olduğunu dusunüyorum güzel dusuncelerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size bu güzel yorumdan dolayı çok teşekkür ederim.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.