Kişisel Gelişim Geliştirir mi - EĞİTİM PINARI

Kişisel Gelişim Geliştirir mi

 

Kişisel Gelişim Kitapları
Kişisel Gelişim Geliştirir mi

Toplumsal konularda zorlanan veya kendini gerçekleştirmek isteyen insanların ilk başvurdukları adreslerden birisi de kişisel gelişim kitaplarıdır. İnsanların pek çoğu kişisel gelişim öğretilerini mucize iksir gibi görüyor. Ancak yine pek çok insan kişisel gelişim öğretilerinden gerektiği gibi faydalanamıyor.

Peki nedir kişisel gelişim? Gerçekten de bu denli önemli mi? Bu yazımda hem kişisel gelişim hakkında hem de kişisel gelişim kitapları ve kişisel gelişim filmleri hakkında bilgiler vermeye çalışacağım.

Batı literatüründe insanların daha mutlu yaşamalarına yönelik öğütlerin verildiği kişisel gelişim 1800 lü yıllarda kişinin bir yanlışı kendi iradesini kullanarak çözebilme hakkı olarak değerlendirilmiştir. Bu öğretiye göre her şey insanın kendi çabasından ibarettir.

Kişisel Gelişim Kitapları

İlk kişisel gelişim kitabı Samuel Smiles tarafından 1859'da bastırılmıştır. Kitabın açılış cümlesi şöyledir: "Sema kendilerine yardım edenlere yardım eder."

Daha sonra da bu alanda Benjamin Franklin, Dale Carnegie çeşitli eserler vermiştir.

Yine, James Allen ‘’Kişi tam olarak ne düşünüyorsa odur; kişinin karakteri tüm düşüncelerinin toplamından ibadet ibarettir.’’ görüşünü savunmuştur. Biz de Mevlana’nın da aynı düşünceleri anlatan bir sözü olduğunu biliyoruz.

21. Yüzyıl başlarında Amerika'da kişisel gelişim sektörü ciddi anlamda büyümüştür. Amerika'da 2006 yılına kadar kişisel gelişim pazarının 9 milyar dolar olduğu tahmin edilmektedir.

Her ne kadar kişisel gelişim kitaplarına ve filmlerine rağbet olsa da araştırmacılar kişisel gelişim ürünlerinin hatalar içerdiğini ve insanları yanlış yönlendirdiğini de savunmaktadırlar.

Kişisel Gelişim Filmleri

Kişisel gelişim filmleri başlığı altında güncel birkaç film tavsiyesi vererek yazımı sonlandırmak istiyorum. Bu alanda çok fazla eser olduğunu da hatırlatmak isterim.

** The Founder- Kurucu

** Social Network- Sosyal Ağ

** Idiot- Ahmak

** Forrest Gump

** The Shift- Değişim

Bu yazımda Kişisel Gelişim, Kişisel Gelişim Kitapları ve Kişisel Gelişim Filmleri hakkında kısa bilgiler vermeye çalıştım. Yazının genelini bir bütünlük içinde değerlendirdiğimizde Kişisel Gelişim Geliştirir mi? Başlığımızın cevabı belirmeye başlıyor. Kısacası her alanda olduğu gibi kişisel gelişim alanında da kişinin kendi çaba ve gayreti başat faktör olarak kendini göstermektedir. Bu görüşe paralel ilahi bir kanunu da aktarmadan geçemeyeceğim: ''Kişi için ancak çalıştığının karşılığı vardır.'' Umarım bu kısa yazım kişisel gelişim hakkında fikir vermiştir.

Görseller:pixabay.com.tr

 

 


Kişisel Gelişim Geliştirir mi Kişisel Gelişim Geliştirir mi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 14, 2021 Rating: 5

16 yorum:

  1. kitaplarda hata olsa da tekrarlar olsa kişisel gelişim kitapları birçok insana faydalı oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişisel Gelişim Kitapları hakkındaki görüşlerinize katılıyorum.:)

      Sil
  2. Merhabalar.
    Kişisel gelişim bozukluğu ve eksikliği olan kişiler için kaynak kitaplar, filmler ve bu konuda yardımcı olabilecek uzmanların bence faydası olur. Bu konuda sizin satır aralarında konuyu özetleyen güzel ve değerli söylemlerinize de kulak vermek gerek.

    Herkes kendini iyi tanır ve kişisel gelişiminde sorunları olanların kendilerini geliştirmek için uzmanlar tarafından önerilen yolları takip etmelerinde fayda vardır.
    Güzel, anlamlı ve değerli bir konuyu ele alarak faydalı olduğunuza inanıyorum. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişisel Gelişim Geliştirir mi? başlıklı yazıma yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler Recep Bey.:)

      Sil
  3. Ahh bir sevemedim kişisel gelişim kitaplarını blgilendirici yazınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.:)

      Sil
  4. Kişisel gelişim kitaplarını yazanlar, bu konuda eğitim verenler zaten yaptıkları bu iş sayesinde zenginleşiyorlar. Kendilerini anlatırken "Ben zamanında bir bodrum katında başladım serüvenime" gibi cümleler kuruyorlar. Sonrasında da nasıl ünlü olduklarını ve büyük bir servete kavuştuklarını anlatıyorlar. Diyorlar ki "Evin tüm odalarını parayla doldurdum fakir olduğum zamanlarda. Şimdi bak istediğim her şeye kavuştum." Ne yaptıklarına bakarsan; sadece konuşmuşlar ya da yazmışlar. Kişisel gelişimi pazarlamışlar. Onlar istemiş, hayal etmiş ve yüzbinlerce okuyucu, takipçi kazanmışlar.
    İstemeden oluyor mu. Tabii ki istemeden hiçbir şey olmaz. Fakat o kadar da basit değil yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmelerinize sonuna kadar katılıyorum. Çok teşekkürler Derya Hanım:)

      Sil
  5. çok faydalı bir yazı olmuş elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Kişisel gelişim kitaplarına ihtiyaç duyup okuyanlar muhakkak kulaklarına küpe olacak bir takım tavsiyelere ulaşıyorlar diye düşünüyorum. Gençliğimde okuduğum birkaç kitabı hatırlıyorum. Bir tanesinde Ferrari yerine bir sebze meyve öğütücü almanın kişiye daha faydalı olacağı benzeri bir cümle vardı. Haklılığı tartışılmaz bence. En büyük yatırım sağlığa yapılacak yatırımdır... :)

    YanıtlaSil
  7. kitaplarda hata olsa da tekrarlar olsa kişisel gelişim kitapları birçok insana faydalı oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size katılıyorum. Teşekkürler Azka Kamil.:)

      Sil
  8. Güzel bir konuya değinmişsiniz film ve kitap önerileri için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve değerli yorumlar için çok teşekkürler diaryofmeri:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.