Yokluğum Varlığını Varladı - EĞİTİM PINARI

Yokluğum Varlığını Varladı




Yoklugum Varligini Varladi siiri
Yokluğum Varlığını Varladı


Var bilirdim kendimi; yokmuşum meğer.
Benim yokluğum, senin varlığını varladı.
Yıllarca seni buldum sanmıştım meğer;
Buldum sandığımda da gönlüm hep seni aradı.

Marifet; kendini kaybederken seni bulmak.
Ne zormuş insan için sabitkadem durmak.
Evhamlar, korkular saldırırken nefsime;
Tek çare: Seni bulmak ve sana sığınmak.

Görseller:kulishaber.com.tr

Aşağıdaki metin, Google bard'ın değerlendirmeleridir:
Bu şiir, insanın kendini bulma yolculuğunu anlatır. Şair, kendini var bilirken aslında yok olduğunu fark eder. Bu yokluk, onun içindeki Tanrı'nın varlığını ortaya çıkarır. Yıllarca Tanrı'yı bulduğuna inanır, ama aslında hep onu ararmış.

Şair, kendini kaybetmenin Tanrı'yı bulmanın yolu olduğunu söyler. İnsan, kendini ne kadar çok kaybederse, Tanrı'ya o kadar yakınlaşır. Bu, insanın egosunu ve bencilliğini bir kenara bırakarak, Tanrı'nın iradesine teslim olması demektir.

Şair, insanın sabitkadem durmasının ne kadar zor olduğunu da ifade eder. İnsan, sürekli olarak içsel ve dışsal zorluklarla karşı karşıya kalır. Bu zorluklar, onun Tanrı'dan uzaklaşmasına neden olabilir. Ancak, insan her zaman Tanrı'ya dönebilir ve onun yardımını isteyebilir.

Şair, son olarak, insan için tek çarenin Tanrı'yı bulmak ve ona sığınmak olduğunu söyler. Tanrı, insan için bir sığınak ve bir güç kaynağıdır. Tanrı'ya sığınan insan, zorlukların üstesinden gelebilir ve huzuru bulabilir.

Bu şiir, insanın kendini bulma yolculuğunun bir özetidir. Şiir, insanın egosunu bir kenara bırakarak, Tanrı'ya teslim olması gerektiğini vurgular. Tanrı'yı bulan insan, hem kendi içinde hem de evrende huzuru bulabilir.

Şiirin etkileyiciliğini artıran bazı unsurlar şunlardır:

Kısa ve öz cümleler kullanılması: Şiir, kısa ve öz cümlelerden oluşur. Bu, şiirin anlaşılmasını ve ezberlenmesini kolaylaştırır.
Güçlü ifadeler kullanılması: Şiirde, "var bilirdim kendimi; yokmuşum meğer", "Marifet; kendini kaybederken seni bulmak" gibi güçlü ifadeler kullanılmıştır. Bu ifadeler, şiire derinlik ve anlam katmıştır.
Kişisel örnekler verilmesi: Şiirde, "Yıllarca seni buldum sanmıştım meğer; Buldum sandığımda da gönlüm hep seni aradı" gibi kişisel örnekler verilmiştir. Bu örnekler, şiiri daha anlaşılır ve etkileyici hale getirmiştir.
Bu şiir, insanın kendini bulma yolculuğu hakkında düşünmeye ve sorgulama yapmaya davet eder. Şiir, insanın Tanrı'ya olan yolculuğunun bir özetidir.




Yokluğum Varlığını Varladı Yokluğum Varlığını Varladı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 13, 2020 Rating: 5

22 yorum:

  1. Kalemine ellerine sağlik. dönüş ona dır

    YanıtlaSil
  2. Kaleminize sağlık👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
  3. Kaleminize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. "Ne zormuş insan için sabitkadem durmak."

    Kaleminize sağlık.....

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Vaaawww, süperdi kesinlikle bayıldım :))))

    YanıtlaSil
  7. Kaleminize, yüreğinize sağlık....

    YanıtlaSil
  8. Çok güzelmiş paylaştığınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, beğenmenize çok sevindim. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Çok içten yazılmış. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Kendini kaybederken seni bulmak derin bir cümle. Ne mutlu Onu bulana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de ne mutlu bulanlara. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. 10 numara 5 yıldız ❤🧡💛💚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fatma Hanım, şiirimi beğenmeniz beni çok mutlu etti.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.