Kırık Hayatlar - EĞİTİM PINARI

Kırık Hayatlar




Kirik Hayatlar, Halit Ziya Usakligil
Kırık Hayatlar


Bu yazmda Halit Ziya Uşaklıgil'in Kırık Hayatlar isimli eseri hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum. Yazar eserin yazıldığı dönemdeki toplumsal sorunlara parmak basmaya çalışmaktadır.

Eserimizin başkahramanı Ömer Behiç, iyi bir eğitim alarak doktor olmuş; evinin bir bölümünü muayenehaneye çevirerek yoksul insanlara hizmet vermeye çalışmaktadır.

Mesleğini icra etmeye başladıktan sonra halasının tavsiyesiyle Vadide isminde bir kız ile tanışır. Vadide’yi çok beğenen Ömer Behiç onunla evlenmeye karar verir.

Başlangıçta çok güzel bir evlilikleri vardır. Ancak sonrasında doktor beyin bir arkadaşı Ömer Behiç’i yoldan çıkarır. Arkadaşı onu bir yerlere gezmeye götürür ve oralarda başka kadınlarla tanıştırır.

Tanıştığı kadınlardan birisiyle yasak aşk yaşayan Ömer Behiç, ailesini ihmal etmeye başlar. Yaşadığı bu üzücü durumlar karşısında ne yapacağını bilemeyen Valide ise kendisini dine vererek yaşadığı olaylara dayanma gücü bulmaya çalışmaktadır.

Vadide, evliliğini kurtarmak için çabalasa da Ömer Behiç birlikte yaşadığı kadının etkisinden bir türlü kurtulamaz. Hatta küçük çocuğu öldüğünde onun cenazesine gitmek yerine yalanlar uydurarak yasak aşkının yanına gider fakat yaşadıklarını kabullenemeyen ve vicdan azabı çeken Ömer Behiç tekrar ailesine dönmüştür.

Halit Ziya Uşaklıgil'in Kırık Hayatlar isimli eseri eserin yazıldığı dönem ve bu dönemdeki yaygın ön kabuller hakkında ipuçları vermeyi amaçlamaktadır.
Görseller:idefix.com

Kırık Hayatlar Kırık Hayatlar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 08, 2020 Rating: 5

34 yorum:

  1. Bu kitabını okumadım. İlerleyen zamanlarda değerlendiririm. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Halit Ziya Uşaklıgil'in Kırık Hayatlar isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler Ebemkuşağı.

      Sil
  2. Teşekkür ederiz Fatih Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Yıldız Hanım. Size faydalı olabilmek çok güzel. Teşekkürler.

      Sil
    2. Son yazıma yaptığınız kıymetli yorum için çok teşekkürler 😊🤚

      Sil
    3. Rica ederim Yıldız Hanım. Lafı mı olur? Samimi olarak söylüyorum; öyle güzel yazılar hazırlıyorsunuz ki, yazıda adeta kendimi buluyorum. Yaptığım yorumlar yazılarınızı anlatmakta çok yetersiz kalır. Çok teşekkür ederim. Sevgilerle.:)

      Sil
  3. Listemdeki kitaplardan. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halit Ziya Uşaklıgil'in Kırık Hayatlar isimli eserini listenize aldığınız için ben de size çok teşekkür ederim Beyda Hanım.

      Sil
  4. Muhtemelen o dönemle bu dönem arasında fark yoktur. Teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak tefek farklılıklar vardır tabii olarak. Çok teşekkürler Turgay Bey.

      Sil
  5. Eski yazarlar bir başka oluyor,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de eski yazarlar ve klasiklerin yeri başkadır. Teşekkürler Ertuğrul Bey.

      Sil
  6. Daha önce okumamıştım bu kitabı teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, o halde bu kısa tanıtım size bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler Hayalleri Yaşamak.

      Sil
  7. heey çok koptun sen bloglardan yaaa :) ne zaman normale dönüceeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, farkındayım sevgili deeptone. Bu aralar çok zorlu bir süreçten geçtik; bir yakınımızın tedavi süreci ve vefatı bizi bayağı sarstı ama yine de ben uğramasam da sen yine beni ziyaret et. Beni arkadaşsız koyma. Teşekkürler.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim, dostlar sağ olsun.

      Sil
  8. Bu eseri henuz okumadim.Yasak ask dikkatimi cekti...
    Yazarin ister istemez diger eserleri gibi mi diye dusunuyo insan ama.
    Her eser ozgun tabi bir birinden farkli okumak lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halit Ziya Uşaklıgil'in Kırık Hayatlar isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler Sibel Hanım.

      Sil
  9. Bu aralar yerili yabancı klasiklere iyi sardım. Bu tip yol gösterici inceleme yazıları benim için iyi oluyor. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Türk klasiklerine çok yabancı kaldım. dünya klasiklerine yöneldiğimden çok okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırık Hayatlar isimli roman hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  11. Yerli klasik okumadım bir süredir, okumaya dönmem lazım :))

    YanıtlaSil
  12. Kitabı okumadım ama bayağı sürükleyici bir roman gibi. Kısaca özet yapmışsınız. Anlayan çok ders çıkarır bu kitaptan. Arkadaş çevresi insanı ne hale getiriyor. Arkadaşını şöyle sana kim olduğunu söyliyeyim diye bir laf vardır. Romanda da anlaşıldığı gibi bir insanı arkadaşı nasıl yoldan çıkarıyor.
    Teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de arkadaş çevresi çok önemlidir. Yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler.:)

      Sil
  13. Halit Ziya kitapları biraz yorucu oluyor ama kendine karakterler bağlıyor bu kitabı lisede okumuştum hatırlattınız bana , kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırık Hayatlar isimli roman hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  14. bunu da okumuştum, ama diğerleri kadar etkilememişti beni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap gerçekten de çok etkileyici, yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. yıllara ragmen degişmeyen yasanmışlıklar ve hayat hikayeleri..Halit Ziya nın kaleminden de okumak lazım..tesekkürler kitabı tanıttıgınız için.
    Adını bilmedigim eserlerdendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de size bu güzel yorumunuzdan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.