48 Saatlik Su Orucu - EĞİTİM PINARI

48 Saatlik Su Orucu


48 Saatlik Su Orucu, Açlık Orucu
  48 Saatlik Su Orucu


Geçenlerde YouTube'da gezinirken bazı kişilerin su orucu ya da açlık orucu denilen bir tür orucu denediklerini gördüm. Konuyu detaylı araştırırken açlık orucunun insan vücuduna sayısız faydalar sağladığını öğrenmiş oldum.

Belirli zaman dilimlerinde aç durmak vücudumuza çeşitli faydaları sağlamaktadır. Özellikle 36 saatlik açlığın karaciğerlerin temizlenmesinde çok faydalı olduğunu öğrenmem benim için tam bir kazanım oldu. Çünkü geçmişte bir doktor bende de karaciğer yağlanması olduğunu söylemişti.

Günümüzde insanların neredeyse tamamında karaciğer yağlanması görülüyor. Karaciğer yağlanması görünüşte basit bir rahatsızlık olarak düşünülebilir. Oysa karaciğer tüm vücut sağlığı için çok önemli bir organdır. Zira karaciğer vücudumuzda çok önemli hormonların salgılanmasında baş aktördür.

Araştırmalarımı derinleştirdikçe açlık orucunun vücudumuzda bir tür otofajiye sebep olduğunu da öğrenmiş oldum. Otofaji vücudumuzun kendi kendini temizlemesi veya tamir etmesi anlamına geliyor. Uzun süre aç duran  bünye sindirim işiyle uğraşmadığı için kendi kendini tamir yoluna gidiyor.

Açlık oruçlarını 1 gün, 3 gün, 10 gün hatta bazı insanların 21 gün bile denediğini görüyoruz. Ben ilk etapta 36 saatlik açlık orucunun üstesinden gelebileceğini düşündüm ve denemeye karar verdim.

Kısa bir açıklama yapacak olursak; oruç tutacağımız günün bir gün öncesi akşam 7'den sonra hiçbir katı gıda yani nitelikli gıda tüketmiyoruz, su veya bitki çayları gibi sıvılar serbest olmak üzere ertesi gün iftar saatine kadar aç duruyoruz. Diğer gün ise sabah 7-8 gibi açlık orucumuzu sonlandırıyoruz. Açlık orucu ile ilgili youtube’de çok kapsamlı bilgiler mevcuttur.

Bu deneyimi ilk deneyen kişiler genelde 36 saatlik deneyimleme yapıyorlar. Ben ise iki gün üst üste nafile oruç tutmak şeklinde bir deneyim yaptım. Yani iki gün sahursuz nafile orucu tutmuş oldum. İftar saatlerinde su ve bitki çayları tükettim.

Doğrusunu İsterseniz, birinci gün çok fazla etkilenmedim ama açlık orucunun ikinci gününde bayağı pert oldum diyebilirim. İkinci gün oturduğum yerden kalkamadım. Her şeye rağmen böyle bir deneyim yaşamak benim için güzeldi. Yayınlarla bahsedildiği gibi sağlığıma katkısı olmasını ümit ediyorum.

Böyle bir deneyimde en somut sonuç galiba en az bir kilo vermem oldu. Yazımın sonunda kimseye açlık orucu konusunda bir tavsiyede bulunmak istemediğimi de özellikle belirtmek isterim. Çünkü sağlık konularında uzman olmadığımdan böyle bir deneyimin sakıncaları hakkında çok fazla bir bilgiye sahip değilim.

Görseller:unsplash.com

48 Saatlik Su Orucu   48 Saatlik Su Orucu Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 19, 2021 Rating: 5

22 yorum:

  1. Merhabalar.
    Evet sizin de önemle üstünde durduğunuz gibi, karaciğerimiz 400 görevi olan dev bir fabrika. Karaciğeri en çok alkol yoruyormuş. Ve bununla ilgili şöyle kısa bir anlatıya değineceğim. Bir okulun hizmetli akşam saat 17:00'de yani paydos saatinde sınıfları ertesi güne öğrencilerin eğitimize hazır hale getirmek için siler, süpürür, kömür kovalarını değiştirir ve sınıfı havalandırır. İşte karaciğerimiz de günlük aynı bu hizmetlinin yaptığını yapıyor. Ancak, bu saatlerde alkol alınmaya başlayınca, karaciğer tüm temizlik işlerini bırakıyor ve vücuda giren alkolu deforme etmek için alkol ile adeta savaşa giriyor. Ertesi gün insan vücudu, ne kadar bitkin, halsiz ve iştahsız kaldığını insana hissettiriyor.

    Karaciğerimizi ne kadar az yorarsak, o kadar iyi. Aldığımız gıda ve besinler de alkol kadar olmasa da karaciğerimize aynı bir alkol etkisi yapıyor.

    İşte "oruç tutun sıhhat bulun" diye boşuna dememişler. Ayda en birkaç gün oruç tutmanın, insan sağlığına faydalı olacağının, inkar edilemez bir gerçek olduğunu bilmeyenimiz yoktur.

    Yazınız da bahsettiğiniz gibi bir şekilde de açlık orucu tutulabilir. Ancak, sizin de buyurduğunuz gibi, mutlaka en azından aile hekimimize danışmadan bu orucu tutmaya karar vermeyelim. Bir hastayı operasyona almadan gerekli tetkikleri yapılır ve eğer tüm değerleri bu operasyona mani olacak bir engel teşkil etmiyorsa, ameliyata alınıyor. Bana göre böyle 3 günlük oruç tutmaya niyetlenen insanların durumu da aynı operasyona alınacak bir hasta mesabesindedir.

    Çok güzel ve yararlı bir paylaşımdı. Verdiğiniz bilgiler ve açıklamalarınız için çok teşekkür eder, kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel ve nazik yorum için çok teşekkürler Recep Bey.:)

      Sil
  2. insanlar genellikle akşam 7 den sonra bir şey yenilmemesi konusunda bu yüzden öneride bulunuyor olabilir. Dediğiniz gibi sindirimle uğraşmayan vücut bir süre sonra vücuttaki yağlardan besleniyor vs vs...

    YanıtlaSil
  3. Oruç diye adlandırılan bu tür şeylere ben de denk geliyorum ve açıkçası entel gariplik olarak buluyorum :)

    Orucun(imsak ile başlayan iftar ile biten hiçbir seyin yiyip icilmedigi oruç ) sıhhat üzerinde ki etkisine inanıyorum ve biliyorum. Burada ki genel sıkıntı orucun bozulma zamanı yemeklere hücum etmek.Oysa orucun görünür etkisi vücudun dinlenmesini sağlamak.1 gün oruç 1 gün ara şeklinde bir düzenin takip edilmesi günlerce yemeden kesilip sıvı tüketimi ile takviye edilmesinden daha iyi ve etkili olacaktır bence.İnançlı iseniz nafile oruçlarınız ile edinecekleriniz de başka bir güzellik olur :)

    YanıtlaSil
  4. eh sana faydalı olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Bir doktora danışmadan bu tür bir şey yapmanın hayati riskleri olur. Eğer diyabetiniz varsa ve bilmiyorsanız şeker seviyenizdeki anı düşüş ölüme bile neden olabilir. Tüm tahlillerinizi yaptırıp butur birseyi deneme niyetini hekime danışmadan tekrarlamayın bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size katılıyorum. Kendi adıma bütün tetkikleri yaptırdıktan sonra böyle bir deneyime kalkıştığımı belirtmek isterim. Tavsiyeler için çok teşekkürler Sevkoz:)

      Sil
  6. Orucun birçok faydası olduğunu biliyoruz, bu biraz farklı bir yöntem sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de bu farklı biraz da zorlu bir yöntem. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Gece.:)

      Sil
  7. Bu orucu ilk defa duydum sağlık için faydalı oluyordur elbet ama dediğiniz gibi biraz dikkatli uygulanması gerekiyor hastalığı olanlar için tehlikeli olabilir. Umasım size faydası olmuştur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel ve nazik değerlendirmeler için çok teşekkürler Rose:)

      Sil
  8. Evet bu konu son zamanlarda epey gündemde. Susuzluğa dayanamam ama yemeden durulur bence. Çoğunlukla açlıktan değil öylesine tıkınıyoruz zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler adadenizi:)

      Sil
  9. Ben çok öncelerinde bu konuyu araştırmıştım sayısız fayda sağladığını öğrenmiştim yazınızda katkı sağlamış ve hatırlatmış oldu teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  10. Fatih bey çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Öyle ki belli bir süredir üzerinde araştırmalar yaptığım, kitaplar okuduğum bir alan, bu konu hakkında yakında güzel bir içerik dizisi hazırlıyorum nasipse paylaşacağım inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşımlarınızı heyecanla bekliyorum. Teşekkürler.

      Sil
  11. Orucun bilimsel araştırmalarda gerçekten vücuda geri dönüşünün çok iyi olduğunu okumuştum, bilgilendirmeniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.