Bir Filiz Vardı - EĞİTİM PINARI

Bir Filiz Vardı

 

Bir Filiz Vardı, Orhan Kemal
Bir Filiz Vardı

Bu yazımda sizlere yine bir Orhan Kemal eseri tanıtmak istiyorum. Bir Filiz Vardı isimli romanında yazar Anadolu insanının toplumsal yaşamı ve geçim mücadelesine dikkat çekmeye çalışmıştır. Eserimizden kısaca bahsedecek olursak:

Romanımızın başkahramanı ailevi sorumluluklarını yerine getirmeyen içkici bir babanın üç güzel kızından birisi olan Filiz’dir. Filiz babasının sorumsuzluğu sebebiyle çalışarak aile bütçesine katkıda bulunmak istemektedir. Ancak bu niyetini hayata geçirmeye çalışırken türlü problemlerle karşılaşır.

Genç ve güzel bir kız olan Filiz, işe gidip gelirken pek çok insanın tacizine maruz kalmıştır. Filiz, bu davranışlardan çok rahatsız olsa da bir taraftan da hoşlanmaktadır. Çünkü güzel ve gözde bir kadın olmak onu çok mutlu etmektedir.

Filiz, başlangıçta bir kitapçıda çalışmaya başlamış; kitapçının patronu burada kendisine asılmaya başlamıştır. Patronundan rahat bulamayan filiz bir sendikada sekreter olarak işe başlar. Bu arada fabrikada çalışan bir gençte Filiz’e aşık olmuş; Filiz bu genci sevdiğini düşünmektedir.

Filiz’in babası kızını kitapçının patronu ile evlendirmeye çalışmakta ve kendisine baskı yapmaktadır. Baskılara dayanamayan Filiz, intihar teşebbüsünde bulunur. Filiz’in sevdiği genç intihar teşebbüsünden sonra Filiz’e ciddi anlamda destek olmuştur.

Görüldüğü gibi Orhan Kemal’in Bir Filiz Vardı isimli eseri hem toplumsal olaylara parmak basması açısından öğretici hem de romantizm barındırması adına çok etkileyici bir eserdir. Okuma zevki adına tavsiye edilebilir diye düşünmekteyim.

Görseller: kitapyurdu.com


Bir Filiz Vardı Bir Filiz Vardı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 24, 2021 Rating: 5

16 yorum:

  1. ne güzel konu, filizin hayatını merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Kemal’in Bir Filiz Vardı isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Toplumsal bir olayın irdelendiği güzel bir kitabı tanıttığınız için teşekkürler. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum, ziyaret ve sanatsal değerlendirmelerden dolayı müteşekkirim Ebemkuşağı, farkınız daima fark edilmektedir. Blog arkadaşlarımı gerektiği kadar ziyaret edemediğim bu zamanda bıkıp usanmadan beni ziyaret etmenizden dolayı da ayrıca teşekkürler.:)

      Sil
  3. "Okuma zevki adına tavsiye edilir ." Bu cümle herşeyi anlatıyor. Çok iyi valla :)
    Güzel özetlemişsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Orhan Kemal’in Bir Filiz Vardı isimli romanını eğitim öğretim adına irdelemek faydalı olabilir diye düşünmekteyim.:)

      Sil
  4. Konuyu okuyunca bu kitabı yıllar önce okuduğumu hatırladım. Herkesin sapık gibi anlatılmasını can sıkıcı bulmuştum. Tamam gerçek hayatta da var öyle insanlar ama iyiler de çok. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler Duygu:)

      Sil
  5. cok severek okudugumu hatirliyorum bu kitabi bir zamanlar.Orhan Kemal'i seviyorum,turk filmi tadinda romanlari.Hanimin Cifligi ve Vukuat var da okunasi.Iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler Sibel:)

      Sil
  6. Hayat kısa ve okumadığım ne kadar çok kitap var. Bu kitabı da okumadım mesela. Keşke zamanla oynayabilseydik. Beğendiğim bir kitabı okurken zamanı durdursaydım ve bitirdiğimde bir göz kırpma kadar vakit geçmiş olsaydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerinize ben de katılıyorum. Gerçekten de insan az zamanda milyonlarca kitap okumak istiyor. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Kalemucu:)

      Sil
  7. kitabı gerçekten merak ettim.güzel bir konusu var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı merak etmenizden dolayı çok mutlu oldum. Çok teşekkürler Kitaplıkkedisi:)

      Sil
  8. Kadınların anlatıldığı yerde hep bir ezilme, itilme kakılma durumu var. Kendini ifade edemeyenlerin başvurduğu çaresiz yöne eğilim de maalesef söz konusu. Konu itibariyle bildik ama usta' nın anlatımı eminim mükemmeldir. Teşekkürler tanıtıma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.