İnce Memed - EĞİTİM PINARI

İnce Memed


İnce Memed, Yaşar Kemal
İnce Memed

Bu yazımda ünlü yazar Yaşar Kemal’in İnce Memed isimli eserini tanıtmaya çalışacağım. Daha önceden yazarın Teneke Romanını da bloğumda tanıtmıştım. Bu yazımda kapsamlı bir özet yapmak yerine eserin hakim teması hakkında birkaç kelam etme düşüncesindeyim.

Yazar eserinde Anadolu’nun bazı bölgelerinde mevcut ağalık düzenini ve halkın bu düzen karşısında yaşadığı zorlukları nazara vermeye çalışmıştır. Eserden kısaca bahsedecek olursak;

Eserimizin başkahramanı İnce Memed isminde bir delikanlıdır. İnce Memed, yaşadığı köyde halka zulmeden Abdi Ağa’nın zulmünden kurtulmak için çareler aramaktadır. Memed, bu amaçla kasabaya gider. Kasabada ağalık düzeni olmadığını duyan Memed, kasabada yaşamayı çözüm olarak düşünmektedir.

Bu durumu öğrenen Abdi Ağa, Memed’in peşine adamlarını gönderir. Abdi Ağa’nın adamları ve İnce Memed arasında çatışma çıkar. Abdi Ağa’nın kendisine rahat vermeyeceğini anlayan Memed, Bir eşkıyaya katılmak suretiyle eşkıya olmuştur.

İnce Memed, bir arkadaşı ile Abdi Ağa’nın evini yakar ancak ağayı öldürmeyi başaramamıştır. İnce Memed, daha sonraları Abdi Ağa’yı öldürmüş ve bundan sonra gözlerden kaybolmuş; bir daha kimse onun nerede olduğunu öğrenememiştir.

Yaşar Kemal’in İnce Memed isimli eseri kaba bir anlatımla bu şekilde gelişmektedir. Eser ağa ve ağalık düzenine vurgu yapmayı amaçlamıştır. Bu kısa tanıtım yazısının okuyucularıma fikir vermesini ümit etmekteyim.

Görseller: dr.com.tr


İnce Memed İnce Memed Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mayıs 06, 2021 Rating: 5

18 yorum:

  1. Çok güzel özetlemişsiniz tebrik ederim

    Sanırım 4 cildtir biri okudum. İkiye başladım bitiremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar Kemal’in İnce Memed romanı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler sanatpenceresi.:)

      Sil
  2. İnce Memed'i çok duydum ama okumadım sanırım. Bu vesile ile 1000Kitap üzerinden de okunacaklara ekliyorum şimdi.

    Teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap tanıtımı size bir fikir verdi ise ne mutlu bana. Çok teşekkürler Rehitu:)

      Sil
  3. Çok kıymetli başyapıtlardan birini tanıtmışsınız Fatih Bey. Teşekkürler👏🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yorumunuz da baş yorumlardan birisi oldu. Çok teşekkürler Yıldız Hanım.:)

      Sil
  4. Ahh İnce Memed.. Ne güzel bir esere yer vermişsiniz, emeğinize sağlık🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu güzel yorum ve değerlendirme için çok teşekkürler Hayata dair.:)

      Sil
  5. Yıllar önce tüm seriyi bir solukta okumuştum. Çok önemli bir eser, tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  6. Çok kıymetli başyapıtlardan birini tanıtmışsınız Fatih Bey. Teşekkürler👏🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum, ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkür ederim kitaplıkkedisi:)

      Sil
  7. Daha önce okumuştum. Toplumsal gerçekliliklere vurgu yapan süper bir romandı. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size yorum ve değerlendirmeler için çok teşekkür ederim gizlipencere:)

      Sil
  8. dört ciltlik bu romanı okudum, çok güzel tabii, keşke dizisi çekilse :) bir de yaşar kemal in yine dört ciltlik bir ada hikayesi var ah o da çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve edebi katkılar için çok teşekkürler deeptone.:)

      Sil
  9. Ben de İnce Mehmedin çok sevildiğini görerek satın aldım ama daha okuyamadım bile
    Bu arada blogumu ziyaret etmek isterseniz
    Duygublog16.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Duygu:) tabii ki, sizi ziyarete geleceğim.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.