Kendi Sesimi Dinledim - EĞİTİM PINARI

Kendi Sesimi Dinledim

 

Kendi Sesimi Dinledim deneme yazısı
Kendi Sesimi Dinledim

Kendi Sesimi Dinledim

Bilinçli değil; tesadüfen kaydedilmiş ses kaydımı dinlediğimde resmen şok oldum. Konuşmalarımda -k harfi yerine -g harfini kullanmak gibi İç Anadolu yöresine özgü sayısız hatalı kullanımlar olduğunu hayretle fark ettim. Böyle kullanımları eğitim öğretim camiası içinde olmayan yerel halk için bir yere kadar anlayabiliriz.

Yıllarca eğitim camiasında efor sarf ettiğim halde kendi sesimi dinlemek ve konuşma dilindeki yanlışlarımı görmek ve gerekiyorsa bunları düzeltmek hiç aklıma gelmemişti.

Ses kaydını dinledikten sonra şöyle bir kanaat geliştirdim: Nasıl ki, yazı dilini hatasız bir şekilde kullanıyorsak ve yazı dilinde harfleri doğru telaffuz etmeye çalışıyorsak, konuşma dilinde de sesleri doğru bir şekilde kullanmalıydık. Bunu yapamadığımız sürece beden dilini etkili kullanma ve insanlar üzerinde etkili olma imkanımız olamayacaktı.

Bu amaçla ‘’Diksiyon ve güzel konuşma’’ derslerinde öğrencilere kendi ses kayıtlarını dinletmek ve ses kayıtları üzerindeki yanlış kullanımlar üzerinde çalışmak faydalı olacaktır. Belki de böyle çalışmalar yapılıyordur da ben haberdar olmamış olabilirim, yine de bu konuda bir farkındalık oluşturmanın faydalı olacağını düşündüm. Bilmem katılır mısınız?

Görseller:pixabay.com.tr


Kendi Sesimi Dinledim Kendi Sesimi Dinledim Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 18, 2021 Rating: 5

17 yorum:

  1. Farkında olmadan hatalı telaffuz yaptığımız oluyor. Ben de mesela s harfini garip telaffuz ederim. Sanki peltek gibi ve biraz vurgulu söylüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsanız hepimizde bu şekilde hatalı kullanımlar var gibi. Yorum için çok teşekkürler Duygu:)

      Sil
  2. Mennan Şahin diye bir beyfendi var, diksiyon konusunda videoları olan, instagramda da hesabı olan.Çokça denk gelip bakıyorum ama kullanabiliyor muyum , hayır:) Bu yönde bir uğraşa başlayacaksınız önerebilirim size.

    Kendi sesimi duyup çok daha fazla şok olan biriyim ben ama siz gibi aksandan değil, tiz ve ince ses tonumdan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve tavsiyeler için çok teşekkürler Vakt-i Dem:)

      Sil
  3. diksiyon kurslarında oluyor galiba da okullarda bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de diksiyon kurslarında böyle çalışmaların olabileceğini tahmin ediyorum ancak çok detaylı bilgiye de sahip değilim. Çok teşekkürler deeptone:)

      Sil
  4. Geçekten de yararları çok fazla diye düşünüyorum. Çok teşekkürler İlkay:)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Ben bu sesleri kaydetme ve tekrar dinleme olayını defalarca yaşadım. O sizin dediğiniz özellikle de "K" harfini başında bulunduğu kelimeye göre değişen bir şekilde "G" harfi ile seslendiriyoruz. Örnek benim ilçemin adı "Kaman" ama biz "Gaman'a gidiyok" şeklinde telaffuz ederiz. Görüyor musunuz bakın gitmek fiili de aldığı zaman ve şahıs ekleriyle birlikte ne hale geldi? Doğrusunu söylemek gerekirse, telaffuz hatalarımı biliyorum, ancak bunun telafisi ile ilgili hiçbir çalışma yapmadım. Benim en çok takıldığım şey, sesimi, konuşma ahengimi ve armonisini hiç sevmiyorum. İnsan konuşurken bunun farkında olmuyor ve konuşma tarzının çok güzel olduğunu sanıyor. Ama hiç de öyle olmadığını ben de ses kaydımı inceledikten sonra öğrendim. Aslında hepimizin bu konuda eğitime ihtiyacımız var.
    Bu güzel, yararlı ve dikkat çekici paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve hayırlı günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda eğitime ihtiyacımızın olduğu konusunda benimle aynı fikirde olmanıza çok sevindim Recep Bey. Eğitim hayatımın bir bölümünü Kırşehir'de tamamladığım için ne demek istediğinizi çok iyi anlayabiliyorum. Ziyaret ve bu değerli yorum için çok teşekkürler Recep Bey:)

      Sil
  6. Youtube da Mennan ŞAHİN' i takip ediyorum umarım soyadını doğru yazmışımdır. Kendisi bu işlerin piri.. Bir bakarsanız belki yararı dokunur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakacağım, tavsiyeler için çok teşekkürler Esra Kafkaslı.:)

      Sil
  7. Ses ve diksiyona önem veriyorum ben sanki kendim de mükemmelmişim gibi🙃😊. Eğer karşımda konuşan kişinin bu konularda sıkıntıları varsa karizması bir anda yerle yeksan oluyor. Anlattıklarının değeri sanki azalıyor. Çok hoş bir tutum değil benimkisi, biliyorum fakat durum bu. Her konuda olduğu gibi diksiyon konusunda da eğitim şart. Teşekkürler Fatih Bey. 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Yıldız Hanım, ben de diksiyon ve karizma arasında ciddi anlamda bir ilişki olduğunu düşünenlerdenim. Ziyaret ve yorum için çok teşekkürler:)

      Sil
  8. Mutlaka. İlk kez elime lise son sınıfta akıllı telefon geçmişti. Bu vasıtayla Youtube keşfim olmuştu. Sonrasında da kitap seslendirip kanala yüklemeye başladım. Tamamen amatör bir ruh. Yine de kendi sesimi kaydetmenin yararlı olduğunu geriye dönüp bakınca keşfedebiliyorum. Çünkü kendi çevremdeki hiçkimse konuşmamdaki aksaklıktan şikayetçi değil, üstüne bunun bir aksaklık olduğu da düşünülmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size katılıyorum. Ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.