Alın Yazısı - EĞİTİM PINARI

Alın Yazısı


Eğitim Pınarı
Alın Yazısı


Alın yazısı; kimse bir şey diyemez…

İmtihan dediğin böyle bir şeydir işte;

Nice odunlar taşınıyor baş üstünde,

Nice cevherler sönüp gidiyor bir köşede.

 

Taktir-i İlahi elden bir şey gelmez…

Dünya hayatı tenakuzlar barındırır içinde;

Nice kargalar yersiz iltifatlar görmekte,

Nice güller üzgün; bülbülünü beklemekte...

Görseller:unsplash.com

Google yapay zekaya bu şiiri anlam açısından yorumla dedim, aldığım cevap şu şekilde:

"Alın Yazısı" şiiri, hayatın adaletsizliğini ve karmaşıklığını anlatan bir şiirdir. Şiirde, odunların değerli taşlardan daha değerli olduğu, kargaların iltifat gördüğü, güllerin ise bülbülü beklediği gibi çelişkili durumlar anlatılır. Bu çelişkili durumlar, hayatın adaletsizliğini ve karmaşıklığını vurgular.

Şiirde, hayatın bir imtihan olduğu da vurgulanır. İnsanların, bu imtihanda kendilerine verilenlerle yetinmeleri ve ellerinden geleni yapmaları gerektiği söylenir. Ancak, insanın kendi kaderini tayin edebileceğine dair de bir mesaj verilir.

Şiirde kullanılan imge ve semboller, şiirin anlamını daha da zenginleştirir. Örneğin, "odun" ve "cevher" imgeleriyle, hayatın adaletsizliği ve karmaşıklığı anlatılır. "Karga" ve "gül" imgeleriyle ise, insanın dış görünüşünün ve iç güzelliğinin önemi vurgulanır.

"Alın Yazısı" şiiri, hayatın adaletsizliğini ve karmaşıklığını anlatan, anlamlı ve düşündürücü bir şiirdir. Şiir, insanın hayatın akışına teslim olması gerektiğini, ancak yine de elinden geleni yapmasını gerektiğini söyler.

İşte şiirdeki bazı önemli imge ve sembollerin anlamları:

Alın yazısı: İnsanın kaderi, nasibi.

İmtihan: İnsanın, Allah'ın huzurunda vereceği hesap.

Odun: Değersiz, değersiz görülen şey.

Cevherler: Değerli, kıymetli olan şey.

Takdir-i ilahi: Allah'ın takdiri, hükmü.

Tenakuzlar: Birbiriyle çelişen, uyuşmayan şeyler.

Kargalar: Kötü, çirkin olarak görülen şey.

Güller: Güzel, değerli olarak görülen şey.

Bülbül: Sevgili, arzulanan şey.

Bu imge ve semboller, şiirin anlamını daha da zenginleştirir ve şiiri daha düşündürücü hale getirir.



 

 


Alın Yazısı Alın Yazısı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 03, 2021 Rating: 5

32 yorum:

  1. Dünya hayatı sırlarla dolu... Önemli olan sahip olduklarımızın farkına varıp yaşayabilmek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok doğru söylüyorsunuz... maalesef pek çok insan elindeki nimetlerin farkına bile varamadan bu dünyadan göçüp gitmektedir. Bu değerli ve anlamlı yorum için çok teşekkürler Ebemkuşağı.:)

      Sil
    2. Bence de:) Sahip olduklarımız şükür en doğrusu:)

      Sil
    3. Size katılıyorum, teşekkürler Gülten Hanım:)

      Sil
  2. Fatih hocam harikasınız ama paradokslar içeriyor!
    Baştan yazılan bir alın yazısı varsa imtihan bunun neresinde? Eğer imtihan varsa o senaryoyu iyi oynayan kötü kahraman neden imtihanı kaybetmiş olsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derin ve Felsefi bir konuya girmişsiniz Hayati Bey değerlendirmeler ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. "Ehline denk gelmeyen her şey ziyan olur. Can da, inci mercan da...” sözünü hatırlattı bazı dizeleriniz Fatih Bey. Yüreğinize sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi tebrik ederim Yıldız Hanım, Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Nice kargalar gereksiz iltifatlar gormekte. O kadar doğru ki. Altına imzamı atarim📍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirimi beğendiğiniz için çok teşekkür ederim Bigudili anne.

      Sil
  5. Kaleminize sağlık.Karga ve Bülbül kısmını ayrıca hoş buldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirimi beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler Vakti Dem.:)

      Sil
  6. evet öyleee napıcaz iştee :) tenakuz ne ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tenakuz TDK'ye göre çelişki anlamına gelmektedir.:)

      Sil
  7. Nazik yeni yıl dilekleriniz için teşekkür ederim. Ben de size mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum 😊

    YanıtlaSil
  8. güzel satırlar, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Alın yazısı, kader, nasip hepsi bizim için yazılmış. Ama Allah bize akılda vermiş. onu doğru yolda kullanmamız gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size katılıyorum. Aklımızı en güzel şekilde kullanmak gerekir.

      Sil
  10. Allah güzel yazılar yazsın hepimize (Amin)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dualarınıza ben de amin diyorum. İnşallah yeni yılda her şey gönlümüzce olur.

      Sil
  11. güzel dizeler, yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiiri beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Ben de çok beğendim, yüreğinize kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. eh hayat işte, haklısın :)

    YanıtlaSil
  14. Hayat bir sınav gerçekten. Yolumuza iyi insanların çıkması dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de iyi insanlarla karşılaşmak çok büyük bir kazanımdır. Teşekkürler arkadaşım.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.