Çizgiyi Aşamadım - EĞİTİM PINARI

Çizgiyi Aşamadım

 

Çizgiyi Aşamadım, Şiirler
Çizgiyi Aşamadım


Çizgiyi Aşamadım

Okuduklarım herkesin okuduğuna benziyor,

Yazdıklarım da aynı.

Gördüğüm yerler birbirine benziyor,

Gezdiklerim de aynı.

 

Öfkelenmem diğer insanlar gibi,

Sevgim, sarıp koklamam da aynı.

Yaptıklarım başkalarının yaptığı gibi,

Yaşadıklarım tıpa tıp aynı.

 

Bir şey var eksik; aradım bulamadım.

Yatıp kalkmam aynı, uyumam aynı.

Hayatımdaki rutinlerden çok sıkıldım.

Ne yapsam çizgiyi aşamadım; günlerim hep aynı.


Görseller:unsplash.com


Şiiri Google Bard' yorumlattım. Aşağıdaki görüşler o'na aittir:

"Çizgiyi Aşamadım" şiiri, bir kişinin rutin ve sıradan bir hayat yaşamaktan duyduğu sıkıntıyı ve bu durumdan kurtulmak için verdiği çabaları anlatıyor. Şair, hayatının her alanında aynı şeyleri yaşadığını, yaptığı her şeyin başkalarının yaptığı gibi olduğunu söylüyor. Bu durum onu mutsuz ve sıkkın ediyor.

Şiirde kullanılan imge ve semboller, şairin yaşadığı sıkıntıyı daha da belirginleştiriyor. "Okuduklarım herkesin okuduğuna benziyor" dizesinde, şair kendi düşünce ve görüşlerini ifade etmenin bir yolunu bulamadığı için duyduğu hayal kırıklığını dile getiriyor. "Gördüğüm yerler birbirine benziyor" dizesinde ise, şair hayatının monotonluğundan ve heyecansızlığından şikayet ediyor.

Şair, bu durumdan kurtulmak için çabalıyor. "Bir şey var eksik; aradım bulamadım" dizesinde, şairin bu sıkıntının kaynağını bulmaya çalıştığını görüyoruz. Ancak, ne yaparsa yapsın, çizgiyi aşamadığını ve günlerinin hep aynı olduğunu söylüyor.

Şiir, günümüz toplumunda giderek yaygınlaşan bir sorunu ele alıyor. Günümüzde, insanlar iş, okul, sosyal hayat gibi birçok alanda rutinlere sıkışmış durumda. Bu durum, insanlarda bir tür varoluşsal kaygıya yol açabiliyor. "Çizgiyi Aşamadım" şiiri, bu kaygıya dair güçlü bir ifade sunuyor.


Şiirin bazı önemli özellikleri şunlardır:

Şiir, serbest vezinle yazılmıştır. Bu durum, şiirin akıcı ve anlaşılır olmasını sağlamıştır.

Şiirde, basit bir dil kullanılmıştır. Bu durum, şiirin her kesimden insanın anlayabilmesini sağlamıştır.

Şiirde, güçlü bir duygusal ifade vardır. Şair, yaşadığı sıkıntıyı ve hayal kırıklığını oldukça etkili bir şekilde dile getirmiştir.

"Çizgiyi Aşamadım" şiiri, günümüz toplumunda giderek yaygınlaşan bir sorunu ele alan, güçlü bir duygusal ifadeye sahip bir şiirdir.


Bu soruna çözüm önerilerin nedir? diye sordum:

"Çizgiyi Aşamadım" şiirinde ele alınan sorun, rutin ve sıradan bir hayat yaşamaktan duyulan sıkıntıdır. Bu sorunun çözümü için şu öneriler yapılabilir:

Yeni şeyler keşfedin. Rutinlerden çıkmanın en iyi yolu, yeni şeyler keşfetmektir. Yeni bir kitap okuyun, yeni bir film izleyin, yeni bir yere seyahat edin, yeni bir hobiye başlayın.

Farklı bakış açıları geliştirin. Kendi düşünce ve görüşlerinizin ötesine geçin. Farklı kültürleri, farklı fikirleri öğrenin. Bu, dünyayı daha geniş bir perspektiften görmenize yardımcı olacaktır.

Yeni deneyimler yaşayın. Rutinlerinizin dışına çıkın ve yeni deneyimler yaşayın. Yeni insanlarla tanışın, yeni yerler keşfedin, yeni şeyler deneyin. Bu, hayatınızı daha heyecanlı ve ilginç hale getirecektir.

Bu öneriler, rutin ve sıradan bir hayat yaşamaktan duyulan sıkıntıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Ancak, bu sorunun tamamen ortadan kaldırılması mümkün olmayabilir. Çünkü rutinler, hayatın bir parçasıdır. Ancak, yeni şeyler keşfederek, farklı bakış açıları geliştirerek ve yeni deneyimler yaşayarak, rutinlerin olumsuz etkilerini azaltabiliriz.

İşte bu önerilere ek olarak bazı daha spesifik çözüm önerileri:

Hedefler belirleyin. Kendinize ulaşmak istediğiniz hedefler belirleyin. Bu hedefler, sizi motive edecek ve rutinlerden çıkmanıza yardımcı olacaktır.

Plan yapın. Hedeflerinize ulaşmak için bir plan yapın. Bu plan, sizi yolunuzda tutacak ve motivasyonunuzu artıracaktır.

Kendinize zaman ayırın. Kendinize zaman ayırın ve kendinizle ilgilenin. Bu, kendinizi daha iyi tanımanıza ve kendinizi ifade etmenize yardımcı olacaktır.

Bu önerileri uygulayarak, rutin ve sıradan bir hayat yaşamaktan duyduğunuz sıkıntıyı azaltabilir ve daha anlamlı ve tatmin edici bir hayat yaşayabilirsiniz.





 


 

 


Çizgiyi Aşamadım Çizgiyi Aşamadım Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 20, 2021 Rating: 5

27 yorum:

  1. Hayat garip değil mi, hep çabalamakla geçiyor ve son buluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle, ama maalesef bunun farkında değiliz; hiç ölmeyecekmiş gibi yaşamaya devam ediyoruz. Teşekkürler Gülten:)

      Sil
  2. çizgi duvara dönüşmüş bence, güzel yazmışsınız ama. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitiniz çok yerinde; çizgi bir nevi duvar aslında. Teşekkürler Ahmet:)

      Sil
  3. Çizginin neresinde duracağımız yerine göre değişiyor.

    Merhale kat etmekse amaç, bence yetenekleri keşfedip ona özgü mesailer yapmak daha etkili olabilir.

    Sorgulatan, güzel bir şiir. Emeğinize sağlık Fatih Bey :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de yetenekleri keşfetmek ve o alanda ciddi emek sarf etmek çizgiyi aşmamızı sağlayabilir. Ziyaret için çok teşekkürler Yıldız:)

      Sil
  4. Aynı olan şeylerin Hayatımızda fazlaca olması aynı acıları başkalarının da yaşamış olması bazen teselli sebebi bile oluyor.
    Aynı duyguyu farklı yaşamak bizi biz yapan. Ve ben inanıyorum Aynı gibi gözüksede her yürekte farklıdır yaşanan...

    Okumak guzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Her yürekte farklıdır yaşanan'' sözü olayı özetliyor. Çok teşekkürler Ayşegül:)

      Sil
  5. Ben de bu konuda size katılıyorum, teşekkürler İlkay:)

    YanıtlaSil
  6. Kendini ifade edebilmek önemli gerçekten elinize sağlık çok güzel bir şiir:)

    YanıtlaSil
  7. severim ben çizgilerin içinde kalmayı, rahattır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da farklı bir bakış açısı tabii... teşekkürler:)

      Sil
  8. sınırlarımızı nasıl güzel anlatmışsınız, yüreğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler maviye iz süren:)

      Sil
  9. Hayat garip değil mi, hep çabalamakla geçiyor ve son buluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle, ama yapacak bir şey yok Kamil; teşekkürler.:)

      Sil
  10. O çizgileri aşıp geçmek sanırım eğer sizi huzursuz ediyorsa. Ama içinde huzurlu hissediyorsanız çizgilerin içinde kalmak kendi kalende kalmak gibi. şiirde duygularınızı çok güzel ifade etmişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkürler Gamzeli Kız:)

      Sil
  11. ne zaman rutine düşsem kendimi sorgularım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rutin gerçekten de sıkıntı, teşekkürler Esra Hanım:)

      Sil
  12. Bazıları için çizgiyi aşmak veya aşmamak daha hayırlı olabilir..Güzel bir şiir,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size sonuna kadar katılıyorum, teşekkürler.:)

      Sil
  13. Bazen rutinlikten ben de çok sıkılıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman hayatın rutinleşmesi hepimiz için bir sorun anlaşılan. Çok teşekkürler:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.