Senden Ümidim Kesildi - EĞİTİM PINARI

Senden Ümidim Kesildi


Senden Ümidim Kesildi, eğitim pınarı
 Senden Ümidim Kesildi

Senden ümidim kesildi; çok yoruldum.

Nicedir gözlerim yollarda beklemekten sıkıldım.

Artık, senin olsun şamatalı, cafcaflı günler.

Senin olsun tüm arzular ve sonsuz istekler.

 

Hayallerim vardı daha; gülecek, eğlenecektim,

Ahdim vardı memleket memleket gezecektim,

Görecektim çoluk çocuğumun mürüvvetini,

Ruhumda hissedecektim şarkı ve güzel nağmeleri.

 

Senden ümidim kesildi; buna tam kanaat ettim,

Geçmişteki sözlerden, sohbetlerden tiksindim,

Konuşamam artık boş ve malayani sözler,

Öyle bir an var ki gönül sevdiğini özler de özler.

 

Dünya, senden ümidim kesildi; nazarımı ötelere diktim.

Her şey anlamını yitirdi; elimi eteğimi çektim.

Senin olsun artık pırıl pırıl ışıldayan fenerler.

Bundan böyle bana ebedi ve sonsuz sevgilim yeter.

 

Görseller: pixabay.com.

 



Senden Ümidim Kesildi  Senden Ümidim Kesildi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 21, 2022 Rating: 5

15 yorum:

  1. İnsan kafasında bitirdiği zaman ümitler ve hayaller boşa düşer. Acımazsa da sızısı kalabilir belki. Fakat artık kişinin ruhundaki hükümranlık sona ermiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeler çok kapsamlı ve güzel. Çok teşekkürler Ali Bey.:)

      Sil
    2. Birşeyi bitirmekte,yitirnekte bence özgürleşmektir.Tecrübelerimden kendime bu dersi çıkardım.
      Şiir çok keyifli olmuş

      Sil
    3. ''Bitirmek özgürlüktür.'' Sözünüz çok anlamlı geldi bana, çok teşekkürler arkadaşım.:)

      Sil
  2. ümitsiz umutsuz da olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size sonuna kadar katılmaktayım. çok teşekkürler Ahmet Bey:)

      Sil
  3. Merhabalar.
    Her ne kadar o güzel şiirinizde ümidi kesmiş olsanız da, ümit asla kesilmiyor. Yaşanmış her şeyden yaşanılacak şeylere doğru mutlaka ümidi bağlayan bir lif kalıyor. İşte o kalan lif yeniden yeşerip gürleşiyor ve bu noktada ümitsiz de umutsuz da olunamayacağını ispat ediyor. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dileirm.
    Selam ve muhabbetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey, her zaman olduğu gibi yine enfes bir yorumla bana katkı sağladınız, çok teşekkür ederim. Aslına bakarsanız benim bu şiirde işlemeye çalıştığım ana tema ümitsizlik değildi. Belki beklentilerden uzaklaşarak psikolojik bir rahatlama sağlamaktı. Tabii ki, ümitsiz yaşanmaz. Ne demişler: ''Ümidini kaybeden her şeyini kaybetmiştir.''

      Sil
  4. Gençlik yıllarında mesela bir kazak veya çanta alırken inceler şurasında şu da olsa daha güzel olur diye diye aranır dururdum. Bu küçük bir örnek. Şu an o kadar gereksiz geliyor ki bu seçicilik. Hayat öyle bir noktaya taşıyor ki temel şeyler haricindekiler boş geliyor. Sade yaşam en güzeli. Şiiriniz beni bunları düşünmeye sevk etti. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirim sizde çok güzel çağrışımlar yapmış, değerlendirmeler için çok teşekkürler arkadaşım.:)

      Sil
  5. Çok güzel bir söz ile başlamışsınız.... Paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  6. şiir burukluk hissettirdi bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularınızı paylaştığınız için çok teşekkür ederim Monarosa:)

      Sil
  7. Uykudan uyanan bir kalbin güzel serzenisleri hakikaten güzel dizelere dokmussunuz yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.