Hani Benim Gençliğim - EĞİTİM PINARI

Hani Benim Gençliğim

 

Hani Benim Gençliğim, Yapay Zeka
Hani Benim Gençliğim 

Daha önce Yeni Atanan Köy Öğretmenine Tavsiyeler başlıklı bir yazı hazırlamıştım. O yazımda daha ziyade meslek hayatımda edindiğim tecrübelerimi aktarmaya çalışmıştım. Yapay Zeka hayatımıza girdikten sonra merak ettiğim bir çok konuyu ona sorarak; benim tecrübe ettiğim bilgilerle yapay zekanın tavsiyeleri arasında ne fark var diye bakıyorum.

Ne yalan söyleyeyim, yapay zeka da neredeyse birebir benim tavsiye ettiğim şeyleri sıralamaktadır. Bu durum beni üzdü ve hani benim gençliğim, tecrübelerim, bilyelerim, topacım dedirtti. Şuna kanaat getirdim ki; günümüz dünyasında artık tecrübenin de bir anlamı kalmadı. Yapay zeka Web alt yapısından insanların edindiği tecrübeleri derleyerek birkaç dakikada önümüze koyuyor. İşte sizlere yapay zekadan tavsiyeler:

Yeni Atanan Köy Öğretmenine Tavsiyeler 2

Köyü ve toplumu tanımak için zamanı ayırın: Köyünüzü ve toplumunuzu daha iyi anlamak için öğrencilerinizle, velilerle ve diğer köy sakinleriyle iletişim kurun. Kültürlerini, geleneklerini ve değerlerini öğrenmek, eğitim kalitesini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Öğrencilerinizi tanıyın ve bağlantı kurun: Her öğrencinin farklı bir öğrenme tarzı ve hikayesi vardır. Alışkanlıkları tanıma ve ilgilerini, fark etmek için zamanı ayır. Bireysel ilgi gösterdiğinizde, öğrencilerin size güvenmesini sağlayabilirsiniz.

İşbirliği yapın: Veliler, köy liderleri ve diğer öğretmenlerle işbirliği yaparak destek ağı oluşturun. Birliktelik eğitime katkıda bulunabilir ve köydeki genel gelişimi destekleyebilir.

İhtiyaçlarını belirleyin ve kaynakları değerlendirin: Kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını belirleme ve değerlendirmeler önemlidir. Bazı öğrencilerin toplu eğitim materyallerine, kitaplara veya diğer kaynaklara erişimleri olmayabilir. Bu durumu göz önünde bulundurarak, kaynak paylaşımı veya yerel topluluktan yardım alma yollarını arayın.

Motive edici bir öğrenme ortamı oluşturun: Öğrencilerinizi teşvik etmek için ilgi çekici ve etkileşimli dersler tasarlayın. Oyun, hikaye anlatımı, müzik veya yerel kültürle ilgili etkinlikler gibi farklı öğrenme yöntemlerini kullanın.

İletişim becerilerinizi geliştirin: İyi iletişim teknikleri, öğrencileriniz, velilerinizle ve diğerleriyle etkili bir şekilde iletişim kurmanıza yardımcı olur. Dinlemeyi öğrenmek, açık ve anlaşılır konuşmak ve empati göstermek önemlidir.

Sınıf disiplinini sağlamak için kuralları ve sınırları belirleyin: Sınıf disiplini, etkili bir öğrenme ortamını elde etmek için önemlidir. Öğrencilerinizle birlikte kabul edilebilir kurallar ve sınırlamalar belirleyin.

Sürekli olarak kendinizi geliştirin: Mesleğinizle ilgili yeni gelişmeleri takip edin.

Yaratıcı ve etkileşimli ders materyallerini kullanın: Gizli birikimleri canlı tutmak için çeşitli ders materyallerini kullanın. İnteraktif oyunlar, görsel materyaller, öğrenci sunumları gibi etkileşimli araç derslerinizde değerlendirin. Bu şekilde öğrencilerin kazanımlarını elde etmelerini ve öğrenmelerini daha eğlenceli hale getirebilirsiniz.

Çalışma zamanını planlayın ve destek alın: Öğretmenlik zorlu bir meslektir ve zaman zaman yorucu olabilir. Diğer öğretmenlerden destek almak için iletişimde olun. Paylaşım ve işbirliği, öğretim yolculuğunda önemli bir destek sağlayabilir.

Tavsiyeleri uygularken yerel koşulları ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurun: Sabırlı olun ve köydeki öğrencilere değerli bir eğitim deneyimi sunmanın gururunu yaşayın. Her iki yazımı da okuyarak mukayese ederseniz sevinirim.



Hani Benim Gençliğim Hani Benim Gençliğim Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 01, 2023 Rating: 5

8 yorum:

  1. Elinize sağlık hocam. Güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, çok teşekkürler arkadaşım:)

      Sil
  2. Yapay Zekâ benim de ilgilendiğim bir konu. Okuyucuyu kendi deneyimlerinizle yapay zekâdan edindiğiniz bilgiler arasında bir kıyaslamaya yöneltme fikri güzel. Ancak düşünüyorum da yapay zekâ mükemmeli, kusursuzu vermeye çalışıyor. Oysa biz insanlar öğrenirken hata da yapabiliyoruz. O hataların da bize öğrettiği çok şey var. Öğrencilerimizi uzun zamanda çok yönlü tanımaya çalışırken bireysel ayrılıkları da göze alıyoruz. Genel doğrular kişisel doğrulara, farklılıklara indirgeniyor. Birebir gözlem daha sağlıklı sonuçlar sağlayabiliyor.

    Bir öğretmen olarak düşüncelerinizi ne güzel sıralamışsınız. Severek, benimseyerek yapılan her iş insanı başarılı kılıyor. Sağlıklı, güzel günler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de hiçbir teknolojik gelişme insanın yerini tutamaz. Güzel yorum ve değerlendirmeler için çok teşekkürler Makbule Hanım:)

      Sil
  3. eveey tabiii, reşat nuri öğretmenimizin romanlarında var böyle öğretmenler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknik değerlendirmeler için çok teşekkürler deeptone:)

      Sil
  4. Tüm yeni atanan öğretmenlere göndermelik bir yazı olmuş.Yapay zekadan bu tavsiyelerin gelmesi yaman bir çelişki hakikaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu tavsiyeler çelişki değil; bir birikimin sonucu gibi. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Doktorun Güncesi:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.