Girişimcilik Adına Kısa Bir Hikaye - EĞİTİM PINARI

Girişimcilik Adına Kısa Bir Hikaye




Girisimcilik Adina Kisa Bir Hikaye, kisa hikayeler
Girişimcilik Adına Kısa Bir Hikaye

Köy öğretmeni üzgündü; çünkü fakültede öğrendiği bilgilerle gerçek hayatta karşılaştıkları birbirine hiç uymuyordu. Öyle idealist duygularla başlamıştı ki görevine, köye atanalı aylar olmasına rağmen köylülerden hiç kimse yanına gelip halini hatırını sormamış, hatta selam bile vermemişti.

Bu duygularla karamsarlığa kapıldığı bir gün müfettiş geldi. Müfettiş öğretmeni uzun uzun süzdükten sonra: Hocam nasıl gidiyor eğitim öğretim, köyden ve köylüden memnun musun? Diye sordu.

Hani bir söz vardır ya; ‘’Bir dokun bin ah işit.’’ Diye. Öğretmen öyle bir dertlenmeye başladı ki: Hocam köye atanalı aylar olmasına rağmen ne arayan soran var, ne kapımı çalan var bu dağ başında böyle yapayalnız kalakaldım.

Öğretmen, müfettişin kendisini haklı bulacağını ve onu destekleyeceğini düşünüyordu. Ancak müfettişten beklemediği bir cevap geldi. Müfettiş dedi ki: Hocam onlar sana gitmiyorsa sen onlara git, onlar senin kapını çalmıyorlarsa sen onların kapısını çal, onlar senin hatırını sormuyorlarsa sen onların halini hatırını sor. Sonuçta bu insanların çoğunluğu cahil insanlar; senin yanına gelmeye çekinirler, iletişim kurmaya çekinirler. Sen bunları bilerek ona göre davranmalısın.

Öğretmen kendini savunacak oldu: Ama hocam; adabı muaşeret kuralları yok mu? Her şeyin bir yakışanı var; önce köyüne gelen insanlara bir hal hatır sorulmaz mı, kapısı çalınmaz mı?

Müfettiş dedi ki: Hocam bu bakış açısı sıradan bir insanın bakış açısı; sen bu kuralların gerçekleşmesini beklersen belki daha çok bekleyeceksin. Sen her durumda farklı düşünebilmelisin, girişimcilik budur, insanların düşündüğünden farklı düşünebilmektir girişimcilik. Sen bu İnsanlarla iletişim halinde olmalısın ki köydeki eğitim öğretimin kalitesini artırmalısın.

Müfettiş, köyden ayrıldığında öğretmen, müfettişe karşı hayır dua mırıldanıyordu. Müfettiş bey hakkı söylüyor; bana gelmeyene gitmeliyim, halimi hatırımı sormayanın halini hatırını sormalıyım, kapımı çalmayanın kapısını çalmalıyım. Başkalarından bir şeyler beklemek yerine önce ben harekete geçmeliyim, girişimci bir insan olmalıyım. Ben de köylüler gibi düşünür ve köylüler gibi davranırsam okuduğum üniversitenin ne anlamı var Allah aşkına?
 Görseller:listelist.com





Girişimcilik Adına Kısa Bir Hikaye Girişimcilik Adına Kısa Bir Hikaye Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 15, 2019 Rating: 5

28 yorum:

  1. Ne güzel demiş müfettiş. Belki çekiniyorlardır, belki kendinizi onlardan üstün gördüğünüzü düşünüyorlardır. Var öyle insanlar. Adım atan olmak bekleyen olmaktan güzeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkalarından önce adım atmak daima iyidir bence de. Çok teşekkürler yazımbari.:))

      Sil
  2. Girişimci olmak bir işe öncülük etmek olarak değerlendirilebilir ve bizler girişimci olmak için alt üst gibi kavramlarından dışında tüm kişilere karşı girişimci olabiliriz teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de sektörel bazda girişimcilik örneği sayılmayabilir Erhan Bey, ancak fikir bazında girişimcilik ruhu vardır diyebiliriz bu hikayede. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Değerli yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Müfred.

    YanıtlaSil
  4. Bazen adım atmak gerekir. Eğer onlar halen gelmiyorsa o zaman başka çözümler üretmek gerekir.

    YanıtlaSil
  5. uzak köy öğretmenlerinin bu konuda bi adım daha önde olması gerekir. insanların ön yargılarını kırmalı, güven vermeli, samimi yaklaşmalı. ailelerden o çocukları kazanması önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru tespitler ve doğru çözümlerden bahsediyorsunuz, çok teşekkürler.

      Sil
  6. Müfettişe katıldım ben de, öğretmenin köydeki herkese ışık olması gerek :))

    YanıtlaSil
  7. "sana gitmiyorsa sen onlara git" anlamlı buluyorum.
    Gidince işler değişiyor,bu durumu yaşamış biri olarak kesinlikle iletişim yolu açılmalıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, ancak keşke başınızdan geçenler hakkında kısa bir bilgilendirme yapsaydınız Sibel Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Bir dalda okuyup mükemmel olan insanların, hakiki yaşamda da başarılı olabilmeleri için, farkındalıkları olması gerekir. Öğretmenimizde bu düşünce yapısı yokmuş. Allah'tan müfettiş yol göstermiş :)
    İlk adım her zaman en kıymetli olandır. Emeğine sağlık Fatih oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Ece Anne, gerçekten de ilk adım çok önemlidir. Bu konuda size katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Ne güzel bir öğüt vermiş müfettiş aslında buda biraz tecrübe oluyor çok güzel bir yazı hikaye tadında ellerinize sağlık hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Hayatın her alanında farklı davranmak fark yaratır ve topluma yeni farkındalıklar kazandırır.

    YanıtlaSil
  11. İşte girişimcilik ruhu budur,müfettiş haklı bence de..Emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
  12. Demek ki öğrencilik hayat boyu devam eden bir kavram; öğretmen de olsan daha öğreneceğin, tecrübe edeceğin çok şey var... Müfettiş kendi tecrübeleri ile yeni atanan öğretmene ışık tutmuş. Bu ışığın yansıması elbet büyük olur. O ilk adım o kadar büyük bir değer ki, kim bilir ne yüreklere dokunacak, ne büyük adımlara vesile olacak...
    Kaleminize sağlık Fatih Bey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızı çok seviyorum Deniz Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Harika bir kıssadan hisse olmuş :)

    YanıtlaSil
  14. Aynen bahsettiğiniz gibi, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Müfettiş ne güzel bir yol göstermiş.Tecrübesini paylaşmış. Öğretmen ise ne güzel örnek almış.Hayatına geçirmiş. Öğrenmenin,öğretmenin yaşı,zamanı,yeri yok. Güzel örnekler hayatı güzelleştiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu değerli yorum için çok teşekkürler Ebemkuşağı. Yazılarımı ara ara okuduğunuz anlaşılıyor. Bundan dolayı da çok teşekkür ederim.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.