Sen Önce Benim Gönlümde... - EĞİTİM PINARI

Sen Önce Benim Gönlümde...





hikayeler, kısa hikayeler, hikaye
Sen Önce Benim Gönlümde...


Sen önce benim gönlümde, daha sonra da şu alemde öldün dostum. Benim gönlümde ölmezdim belki içini bana dökebilseydin, dertlerini bana açabilseydin. Beni dost, beni arkadaş görebilseydin; ölmezdin o zaman gönlümde, ilelebet yaşardın dostum.

Evlenmek için paraya sıkıştığında bana duyurma yapacağına, deseydin ki; ''Dostum, kardeşim, can arkadaşım düğün yapacağım ama parayı bulamadım. Ümit ediyorum ki; sen bana borç verirsin, ümit ediyorum ki sen bu dar günümde bana omuz verirsin.''

Ama demedin dostum, demedin. Bana içini açacağına duyurma yaptın. Ah ben, Ah ben! anlayamadım seni. Yıllar sonra parasızlıktan düğününü yapamadığını öğrendiğimde üzüntüden ciğerlerim parçalandı.

Ne olurdu dostum deseydin: ''Düğünümü yapacağım ama param yok; babam fakir, annem fakir, kardeşlerim insafsız vefa bilmezler yardımlaşma bilmezler. Bana biraz borç para ver.'' Deseydin olmaz mıydı? Olurdu elbet ama demedin. Demediğin için de önce benim gönlümde öldün dostum. Üzerine çarpı attım senin; yıllar yılı arayıp sormadım seni.

Yıllar sonra ortak bir arkadaşımızdan senin bir kalp krizi sonucu öldüğünü öğrendiğimde üzüntülerim, pişmanlıklarım ikiye katlandı dostum. Çok üzüldüm senin vefat etmene. 

Diyordum ki, arkadaşım bu kadar vefasız olamaz; evet ben onu aramadım ama o bir gün beni arayacak. Fakat sen yıllar önce kara topraklarla buluşmuşsun dostum, bundan dolayı aramamışsın beni. Çok üzüldüm öldüğüne ama şunu bil ki; sen önce benim gönlümde öldün.
 Görseller:tarihnedio.com


Sen Önce Benim Gönlümde... Sen Önce Benim Gönlümde... Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 25, 2020 Rating: 5

19 yorum:

  1. Bu yazı ağır bir yazı olmuş. Sen yine de bir kanadından tutuver de bir fatiha gönderiver vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu yüklü bir hikaye; ancak direkt olarak benimle alakalı olmadığını vurgulamak isterim. Teşekkürler.

      Sil
  2. Çok etkileyici ve bir o kadar da hüzün dolu😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de hüzün dolu olması hikayeyi etkileyici kılmıştır. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de trajik bir son. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Hüzünlü insanın gönlü kırıldığında olmuyor el gitmiyor telefona yumaşamak bir anla başlıyor ve bazen o an kısmet olmadan tüm şanslar elden alınıyor hayat bu çünkü ölüm var yaşıyor olmanın tanımında zaten ölüm var , bugün ölüm var yarın ölüm var , ölümün varlığına göre yaşamak gerek pişmanlık kalmasın dersek ama bazen bu çok zor çünkü çok insanız çokça insan ...

    YanıtlaSil
  5. Keşke hikayenin sahibinin önce gönlünde ölmeseydi bu şahıs :( Zira zaten ve büyük ihtimalle gençken ölmüş.
    Kalemine sağlık Fatih oğlum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu değerli yorumlar için çok teşekkürler Ece Anne.:)

      Sil
  6. Gerçekten de çok sosyolojik ve yerinde tespitler yapmışsınız İlkay Hanım. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Bence de biraz ağır olmuş adam içini açamamış söyleyememiş e sen sorsaydın madem bu kadar dostun önce sen bende öldün ne demek bence sen adam da çoktan ölmüşsündür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, böyle bir bakış açısı da çok güzel. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Hikayenin kahramanları için gerçekten de kötü bir anı.

      Sil
  9. Hüzünlü bir hikaye. Böyle hikayeler insanı hayatının sonuna kadar takip eder. En olmadık zamanlarda keşkeleri düşürür aklına... Ve her seferinde incitir bizi. Kendimize kızarız, ona kızarız. En çok ta oturup konuşamadan, aradaki kırgınlığı çözemeden, barışıp sarılamadan gittiğine kızarız. Sizin için ölmemiş dostunuz. O yüzden bu serzenişiniz.
    Bu hikaye hepimize önemli bir şeyler anlatıyor aslında. Geç olmadan kırılıp silemediklerimize kendilerini anlatabilmeleri için bir şans daha vermeliyiz. Kendi adıma teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz yazıdan daha harika olmuş. Gerçekten de arkadaşım benim gönlümde ölmemişti. Sadece ona karşı derin bir incinmişliğim vardı. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.