Hayal Et ki Ol - EĞİTİM PINARI

Hayal Et ki Ol




Hayal Et ki Ol, Semih Yalman kitap tanitimi
Hayal Et ki Ol


Blogumu devamlı olarak takip eden arkadaşlarım bilir; genelde yerli ve yabancı klasik eserleri tanıtmaya gayret ediyorum. Fakat bu defa klasik eserleri tanıtma geleneğinin dışına çıkarak sizlere farklı bir eseri tanıtmak istiyorum.

Geçenlerde bir TV programında yazar Semih Yalman’ın ‘’Hayal Et ki Ol’’  isimli eserini gördüm. Kitap çok dikkatimi çekti. Çünkü ben de yazdığım deneme yazılarında genelde sistemli hayal kurma çalışmalarının başarı üzerindeki olumlu etkilerini aktarmaya gayret ediyorum.  Hatta blogumda ‘’hayal ediyorum’’ başlığı altında bir sekme oluşturarak etkinlikleri hayal ederek hayata geçirme mesajını vermeye çalışmaktaydım.

Kitaptan önemli bulduğum fikirlerin bir kısmını sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Yazar Semih Yalman, kitabında, hayal kurmanın çok önemli olduğunu,  hayal kurma esnasında insan vücudunda endorfin, serotonin, adrenalin ve oksitosin hormonlarının salgılandığını söylemektedir. Dolayısıyla hayal kurarken aşık olduğumuzda ne hissediyorsak onu, mutlu olduğumuzda ne hissediyorsak aynı şeyleri hissettiğimizi savunuyor. Bu sebeple yazar hayal kurarak hastalıklardan bile kurtulabileceğinizi düşünmektedir.

Kitapta sistemli bir şekilde hayal kurmak için birbirinden önemli egzersizler verilmiştir.Yazar Dreamstalk isminde bir sistem geliştirmiş; yerli ve yabancı pek çok  üniversitede hayal kurma eğitimi başlığı altında çalışmaların yapılmasına vesile olmuştur. Amacı; Dreamstalk markasını dünyaya tanıtmaktır.

Yazara göre hayal kurma serüveninde kişinin kendisini kabul etmesi ve sevmesi çok önemlidir. Bu anlamda her sabah kalktığımızda kendi kendimize ne kadar mükemmel bir insan olduğumuzu söylemek çok faydalı olacaktır.

Kitapta kişinin kendisini tanıması için yapması gereken faaliyetler de anlatılmaktadır. Mesela doğru nefes alma teknikleri, meditasyon ve yoga gibi çalışmaların önemi de vurgulanmaktadır.

Yazar, kitabında insanların çoğunun kendi yaşamlarını istedikleri şekilde yaşayamadıklarını ya da bu şekilde yaşamalarının engellendiğini; birçok insanın adeta uyku halinde olduğunu, hayal kurabilmek için uykudan uyanmak gerektiğini vurgular.

Yazar bir düşünürün sözüne vurgu yapar.  ‘’İnsanın özgürlüğü istediği her şeyi yapabilmesinde değil; istemediği hiçbir şeyi yapmak zorunda olmamasındadır.’’ Der.

Ayrıca yazarın şu tespiti de benim çok dikkatimi çekti kazanılan her bir özgürlük var olan özgürlüğü götürüyor.

Tek bir hayal binlerce gerçeklikten daha güçlüdür.

Yazar, kitabında hayal kurabilmek için gerekli şartlardan bazılarını da sıralıyor. Mesela bunlardan birisi korkularından arınmak, bir diğeri zihinde faraziye kurgular inşa etmekten uzak durmak, bir diğeri kaygılardan uzak durmak, bir diğeri de sınırları yok etmektir.

Yazar, kitabında hayali kamçılayacak anlardan da bahsediyor. Bunlar kısaca: Koşu, duş, dans, binicilik, enstrüman çalmak, seks, suyun üzerinde hareketsiz kalmak, bir objeye ve bir noktaya bakmak, yazı yazmak vb…

Yazar, mantıklı olup olmamasına bakmaksızın tüm hayallerinizi hayal defteri oluşturarak yazmamız gerektiğini söylüyor.

Yazara göre, dillendirdiğin her hayal, düşündüğün her hayal, hissettiğin her hayal bir dalga haline geliyor ve yayılıyor. Ancak hayallerini sadece düşünmek yetmez; onları seslendirmen gerekir, bundan sonra hayalin olmuş gibi düşünmen ve davranman gerekir.

Bir düşünür İnsanlar hayal kurmaktan vazgeçtikleri için yaşlanırlar demektedir.

Benjamin Franklin ise, ‘’Siz kafanızı Büyük Hayaller ile doldurmaya bakın kafanız sonradan cebinizi para ile dolduracaktır’’ Der.

Yazara göre sadece hayal kurmak yetmez; kurduğun hayali görmek ve takip etmek aynı zamanda onu projelendirmek gerekir. Projelendirilmeyen hayal gerçek olamaz.

Semih Yalman, Hayal Et ki Ol isimli kitabında daha başka ve çok değerli bilgiler sunmaktadır. Ben kitap hakkında kısa bir bilgilendirme yapmaya gayret ettim. Kitap teknik bilgilerden oluşmakta olduğundan; bu konulara ilgi duyan okuyucularımın kitabın tamamından çok istifade edeceğini düşünmekteyim.
 Görseller:hepsiburada.com


Hayal Et ki Ol Hayal Et ki Ol Reviewed by EĞİTİM PINARI on Nisan 06, 2020 Rating: 5

26 yorum:

  1. Hayal kur hastalıklardan kurtul Fatih bey güzel bir kitaba benziyor

    YanıtlaSil
  2. Çok hoşuma gitti kitap, hayal kurmanın gücünün büyük olduğuna inananlardanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Her şey bir hayalle başlar :))

    YanıtlaSil
  4. Hayal defteri olayı çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal defteri almak bence de çok güzel bir fikir. Çok teşekkürler yorum ve ziyaret için.

      Sil
  5. Bazı kişisel gelişim derslerinde veya bunu gerektiren işlerde işe veya derse koyulmadan önce hayallerinizi yazmanız istenir. Buradaki hayal defteri de öyle bir şey sanırım. Sürekli yazıp uçup gitmesine imkan vermemek gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitiniz çok yerinde ve güzel. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. aslında hayat kelebek gibidir. 3günlük dünya
    https://islekbox.blogspot.com
    değerli bloggerlar bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. hayal kurmaak hayatta en sevdiğim şeeey :)

    YanıtlaSil
  8. Yazınızı okuyunca aklıma şu alıntı geldi:
    "Hayalgücü bilgiden daha önemlidir"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adlında tamamında bahsettiğiniz söz de geçmektedir. Yorum ve ziyaret için çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Secret tarzı bir kitap sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzerlikler olabilir, yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  10. Bu tarz kitapları çok sevmiyorum ama hayal kurmak harika :))

    YanıtlaSil
  11. Hayal kurmayı çocukluk yıllarında bıraktık belki. Ama yeniden başlama zamanı. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. Mutlaka okumalıyım, bu ara hayal kurmayı bıraktım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu kısa tanıtım size faydalı olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Ben de hayal etmenin önemine çok inananlardanım herşeyin başı hayal kurmak..Bu kitabı bilmiyordum sayenizde öğrenmiş oldum,mutlaka inceleyeceğim.
    Hayal kurduğumuz zaman vücudumuzdaki mutluluk hormonlarının aktifleşmesine kadar güzel.Korkulardan arınarak hayal kurmakta çok önemli gerçekten..Bu güzel paylaşımınız için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.