Fiziksel Zekanın Gücü - EĞİTİM PINARI

Fiziksel Zekanın Gücü



Fiziksel Zekanin Gucu, Tony Buzan
Fiziksel Zekanın Gücü


Bu yazımda sizlere Tony Buzan’ın yazdığı Fiziksel Zekanın Gücü kitabı hakkında bilgi vermek istiyorum. Öncelikle kitapta anlatılmaya çalışılan fiziksel zeka hakkında kısa bir açıklama yapmam gerekecek.

Kısaca Fiziksel Zekâ; bedeninizi anlayıp sevmek ve onun doğru beslenmesini sağlayarak en iyi şekilde çalışmasına yardımcı olmaktır. Kitaptaki egzersizlerle gücünüzü, enerjinizi ve yaşam kalitenizi artırabilirsiniz. Kitap 10 bölümden oluşmaktadır:

1. Fiziksel Kazanç: Bu bölümde sağlığımıza dikkat etmenin öneminden ve fiziksel zekâ hakkında bazı gerçeklerden bahsediliyor. Fiziksel Zekaya genel bir bakış atmanızı sağlayacak bu bölümde bir test yer alıyor. Bu test ile fiziksel zekanızı ölçme imkanına sahip olabilirsiniz.
2. Zihin Maddenin üstündedir: Bu bölümü okuduktan sonra zihin-beden ilişkisi ile ilgili daha çok bilgi sahibi olacaksınız, pozitif düşünmeyi öğreneceksiniz.
3. Enerji Egzersizleri: Fiziksel zekâ için fiziksel olarak güçlü ve zinde olmamız gerekiyor. Bu bölümde istediğimiz vücut şekline nasıl sahip olabileceğimizden bahsediyor. Yazar bu egzersizlerden zarar görmememiz için de ipuçlarına yer veriyor.
4. Beslenme, Vitaminler ve İlaçlar: Sherlock Holmes diyetini duydunuz mu? Bu formül, hangi vitaminin ne işe yaradığını, hangi vitaminlere neden ihtiyaç duyduğunuzu tam olarak anlamanızı sağlayacak.
5. Bütün Sistemler Harekete Geçsin!: Bu bölümde bedeninizin bütün sistemlerini harekete geçirebilmeniz için size bazı önerilerde bulunacak ve sizi içsel bir tura çıkaracak.
6. Dik Yürümek: Fiziksel güç için dik bir duruş gereklidir ve bu duruş şeklinin birçok faydası vardır. Bu bölümde yazar, fiziksel ve zihinsel esnekliği geliştirebilmek için kullanılabilecek yolları sunarken, dengenin, zarafetin ve özgüvenin sırlarını öğretiyor.
7. Koruma Gücü: ‘’Ben’’ Takımı: Bu bölümde vücudumuzdaki organların birbiriyle uyumundan ve fiziksel zeka için her birinin düzgün bir şekilde kullanılması gerektiğinden bahsedilmiş.
8. Fiziksel Görüntü: – Direnç ve Dayanıklılık: Bu bölüm, dayanma gücünün zihinsel yönlerine odaklanıyor ve ısrar etmenin başarı için önemi vurguluyor.
9. İnsanın Yaşı: Bu bölüm biraz ilgi çekici! Yazar, hayatın ikinci yarısında sağlıklı ve fiziksel olarak oldukça aktif bir yaşam sürdürebilmek için önemli tavsiyelerde bulunuyor.
10. Fiziksel Artı: Yeteneklerinizi Geliştirmek İçin Fiziksel Zekayı Kullanmak: Bu son bölümde sosyal, kişisel, uzaysal, duygusal, yaratıcı ve fiziksel zekanın uyumundan bahsedilmiş ve örnek olarak Ellen Mc Arthur’dan bahsedilmiş.
   
Bu yazımda sizlere Tony Buzan’ın Fiziksel Zekanın Gücü kitabı hakkında kısa bir tanıtım yapmaya gayret gösterdim. Yazar kitabında özetle fiziksel zekanın ruhsal zeka üzerindeki etkisini ve fiziksel sağlığın ruh sağlığına katkılarını anlatmaya çalışmıştır.
Görseller:n11.com
Fiziksel Zekanın Gücü Fiziksel Zekanın Gücü Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 05, 2020 Rating: 5

12 yorum:

  1. Zihinde olan her etkileşimin bedene yansıdığına inananlardanım, zihin sağlam olmalı ki beden ve psikoloji sağlam olsun. Zihnin boşaltılmasının temel alındığı zihin egzersizlerini çoğunluk yapsa aslında daha az siniri bir toplum olabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tony Buzan’ın Fiziksel Zekanın Gücü kitabı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim Nesha.:)

      Sil
  2. Tony Buzan kitaplarını faydalı buluyorum. Bunu okumamıştım. Not alıyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiziksel Zekanın Gücü kitabı hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkür ederim Arif Bey.:)

      Sil
  3. Güzel fikirler içeren bir kitaba benziyor zihin gücüne bende önem verenlerdeniz ayrıca tanıtım için çok teşekkür ederiz. Fiziksel zekanın gücü adlı eseri okumak gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel değerlendirmeler için çok teşekkür ederim Hürpost.:)

      Sil
  4. hımm ilginçmiş duymadıydım bunu. okunabilir.

    YanıtlaSil
  5. sen de kitap çıkarabilirsin ki tabi. belki çeşitli denemeler yazabilirsin. eğitim edebiyat kitaplar gibi konularda. araya şiirlerinden koyarsın. veye eğitim üzerine yazılar denemeler makaleler olabilir. kurgu yazmıyon sen. belki eğitim üzerine kırgusal kısa öyküler de yazabilirsin yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili blog arkadaşım. Aslında tam da bahsettiğin gibi eğitim üzerine kurgusal öyküler yazmak istiyorum.:) Bakalım muvaffak olabilecek miyim?

      Sil
  6. Okudüğu zaman insan çok şey katıcak bir kitaba benziyor. Notumu aldım. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Size faydalı olmak çok güzel. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.