Diye Sor - EĞİTİM PINARI

Diye Sor


Diye Sor Deneme Yazısı
Diye Sor

Gün içinde zihnimize sayısız düşünce üşüşür ve kendi kendimize sorular sorarız. Genelde sorularımız başkaları ile ilgilidir. Oysa bize yarar sağlayacak sorular kendimizi sorguladığımız sorulardır. 

Bu yazımda kendimize sorabileceğimiz bazı sorular hazırladım. Ancak en başta şunu belirtmeliyim ki, bu soruları sormak kolay değildir; özeleştiri gerektirir ama yine de kendimizi zorlamanın faydalı olabileceğini düşünüyorum. Benzer soruları okuyucularımın sormasını ve yorumlarla bana katkı sağlamalarını beklerim.

Birine kızarsan, ‘kızdığım şeyleri başkalarına nerede ne zaman yaptım?’ diye sor.

Seni rahatsız eden korkuların varsa, ‘korkularımı sevgiye nasıl dönüştürürüm?’ diye sor. 
 Başına bir şey geldiğinde; ‘bu olay başıma neyi öğrenmem için geldi?’ diye sor. 

Kendini anlamak istiyorsan; yaptığım şeyleri korkularımdan mı yoksa içimden gelerek mi yapıyorum?’ diye sor.

Başına gelen musibetleri ‘bunları ben çağırıyor olabilir miyim?’ diye sor.

Gün içinde kırk sakar ile karşılaştıysan, ‘bunların hepsi mi sakardı?’ diye sor. 

Zaafların varsa, ‘asla vazgeçemem dediğin şeylerin yerine neleri koyabilirim?’ diye sor.

Hayatta iyi şeylerle karşılaşmıyorsan, ‘kendime iyi şeyleri layık görmediğimden mi tüm bunlar oluyor?’ diye sor.

Hayattan zevk almıyorsan ‘iç sesime uygun yaşıyor muyum?’ diye sor.

Hayallerin gerçek olmuyorsa, ‘gelecekle ilgili imgeleme yapıyor muyum?’ diye sor.

Birilerinden rahatsızlık duyuyorsan, ‘kızdığım kişiler beni bana tanıtmak için hayatıma girmiş olabilir mi?’ diye sor.

Daima olumsuzu düşünüyorsan, Allah'ın rahmetine tutunamamış olabilir miyim?, bu yüzden düşündüklerim başıma geliyor olabilir mi?’’ diye sor.

Sana bir şeylerin verilmesini istiyorsan, ‘döngü için bir şeyler veriyor muyum?’ diye sor.

Düşüncenin gücüne inanıyorsan, ‘düşündüğüm olur, insan niyetini yaşar; başıma gelen şeyler içimdeki enerjilerden olabilir, ektiğimi biçiyor olabilir miyim?’ diye sor.

Zaafların karşısında çaresiz kalıyorsan, ‘kendi içimde tam ve bütün olamadığım için bunlar başıma geliyor olabilir mi? diye sor... 
Görseller:unsplash.com

Diye Sor Diye Sor Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 08, 2021 Rating: 5

16 yorum:

  1. Yazının güzelliği... emeğinize sağlık çok teşekkürler bu güzel yazı için. Çok kıymetli!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Yazımı beğenmenizden dolayı çok mutlu oldum. Çok teşekkürler.:)

      Sil
  2. Haklısınız, çoğu zaman iyi olmayan şeylerle karşılaştığımızda isyan ediyoruz ama kendimizi sorguluyor muyuz? Emin değilim. Genelde dış etkilerde/kişilerde buluyoruz kabahati. Oysa empati yapmalı, kendi doğrularımızı, isteklerimizi daha çok gözden geçirmeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana katılmanız çok güzel Mehtap Hanım, çok teşekkürler.:)

      Sil
  3. İyi bir anlayış.
    Bu değerli makale için teşekkür ederim.
    Endonezya'dan selamlar

    YanıtlaSil
  4. Çok,çok gğzeldi.Ajandama not edeceğim hepsini,emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Çok teşekkürler Su:)

      Sil
  5. Biraz Mevlana'nın felsefi kıvamında güzel bir yazı olmuş. Denize ne atarsan kıyıya o vurur misali. Ama insan oğlu olarak genelde hep olumsuzu çağırma huyumuz var. Düşünce işine ciddi kafa yoran bir insan olarak ben bile, bazen dünya telaşında savrulup olumsuz imgelemeler yapabiliyorum. Ego'nun kontörlü ile alakalı sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir değerlendirme olmuş gizli pencere teşekkürler.:)

      Sil
  6. piki soralıım tabiiii :)

    YanıtlaSil
  7. yazınız için çok teşekkür ederim.çok güzel bir yazı...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler kitaplıkkedisi:)

      Sil
  8. son yazımı okusanaaaa, senin konuuuu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda son yazınızı okumaya gireceğim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.