Hanımın Çiftliği - EĞİTİM PINARI

Hanımın Çiftliği


Hanımın Çiftliği, Orhan Kemal
Hanımın Çiftliği

Bu yazımda ünlü yazar Orhan Kemal'in Hanımın Çiftliği isimli eserini tanıtmaya gayret edeceğim. Daha önceden yazarın pek çok eserini yine buradan tanıtmaya gayret göstermiştim.

Aslına bakarsanız Hanımın Çiftliği romanını bilmeyenimiz yok gibidir. Pek çoğumuz bu eseri okuduk veya TV’lerden filmini izledik. Ama yine de ben adet olduğu üzere eser hakkında birkaç kelime ile bahsetmek istiyorum.

Klasik eserlerin çoğunda olduğu gibi  Hanımın Çiftliği romanında da genç ve güzel bir kadın kahraman var. Kocası öldükten sonra istemediği bir adamla evlendirilmeye çalışılıyor. Fakat kadın ailesinin dayattığı adam dışında, başka bir adamla evlenmek istiyor.

Tercihini çiftlik sahibi bir adamdan yana kullanan genç kadın, kısa zamanda lüks hayata adapte oluyor. Babasını da evlendiği adamın çiftliğinde yaşaması için kendi yanına getiriyor.

Eserimizin bundan sonraki bölümlerinde çiftlik ağlarının toprak mücadelesini; birbirlerinin toprağını almak için yaptıkları dalavereleri okuyacağız.

Eser'in daha sonraki bölümlerinde ise bir tartışma sonucu genç kadının çiftliğinin yakılması anlatılmaya çalışılmaktadır. Genç kadın yangın sonrası canını zor kurtarmıştır.

Orhan Kemal'in Hanımın Çiftliği isimli romanı hakkındaki bilgilendirme yeterli oldu mu? bilmiyorum. Bu kısa, az ve öz tanıtım kitap hakkında bir fikir vermiştir diye düşünmekteyim. Zaten kitap tanıtımlarının çok ayrıntılı olmaması gerektiğini düşünüyorum ki, kitabın gizemi kaçmasın. Tanıtımı kısa tutma konusunda beni anlayışla karşılamanızı beklemekteyim.

Görseller:kitapyurdu.com

Hanımın Çiftliği Hanımın Çiftliği Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 14, 2021 Rating: 5

8 yorum:

  1. Hanımın çiftliği aslında gerçek bir yaşam hikayesinden esinlenilmistir biliyor musunuz, Adana özellikle efsane ve yaşanmış hikayeler ile yazarlara esin kaynağı olmuştur. Kitapta doğal bir dil olması güzel olsa da bir Adanalı olarak Yaşar Kemal kitaplarının da yeri ayrıdır... kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Kemal'in Hanımın Çiftliği isimli romanı hakkındaki değerlendirmeler için çok teşekkürler camdandüşler:)

      Sil
  2. okumuştum ben bu esere dayalı o kadar çok film ve dizi de var ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bu eserle alakalı çok fazla dizi var. Yorum için çok teşekkürler:)

      Sil
  3. yani dram pekiii okuyabilirim tabii :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar.
    Evet Hem Orhan Kemal'i, hem de Hanımın Çiftliği romanını ve dizilerini bilmeyenimiz yoktur. Bu güzel kitap tanıtımınız için teşekkür ederim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Orhan Kemal'in asıl ismi Mehmet Raşit Öğütçü'ymüş. Orhan kemal ise kullandığı adıymış.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Recep Bey.:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.