Neden Kitap Yazmadım - EĞİTİM PINARI

Neden Kitap Yazmadım


Neden Kitap Yazmadım, Eğitim Pınarı
Neden Kitap Yazmadım

Kıymetli okurlar, uzun zamandır bazı şeyler kafama takılıyor ama şunu en başta söylemeliyim ki, benim kafama takılan şeylerin sizin de kafanıza takılmasına gerek yok. Bahsettiğim şeyler sizin kafanıza takılmıyor diye bunu da kendi kafama takacak değilim. En sonunda ‘’Kafaya Takmama Sanatını öğrendim. Her ne kadar ciddi takıntılarım olmasa da önemsiz takıntılarımdan bazılarını sizlerle paylaşmak istiyorum.

Tanıdıklarım kitabımın olup olmadığını soruyorlar. Şuna inanın ki, bende kitap yazacak bilgi, beceri, kapasite fazlasıyla var. O halde neden kitap yazmadım? İşte bu yazıda bunun sebebini aktarmaya çalışacağım:

Kıymet okurlarım, düşündüm de kitap yazma işi bana çok mantıklı gelmedi. Bunu söylerken kitap yazılmasın gibi bir şey söylemiyorum.  Kitap yazan tüm yazarlarımıza da emeklerinden dolayı teşekkür ediyorum. 

Fakat gelgelelim, ben yıllar boyu okuyup, öğrenip, hayat tecrübesi yaşayıp çileler çekeceğim. Kırk yıllık tecrübemi kitaba aktaracağım. Ondan sonra da elini sıcaktan soğuğa vurmayan bir miskin gelip benim kitabımı dakikalar içinde okuyup, bütün birikimlerimi bir günde sahiplenecek. Böyle bir şey olabilir mi? Sizce bu mantıklı mı? İşte bu sebeple kitap yazmadım. Fikrim değiştiğinde ben de bir kitap yazarım. Şimdilik hayatımın kitabını yazıyorum.

Kıymetli okurlar, Neden Kitap Yazmadım başlıklı yazım bu kadardı; eminim beğenmişsinizdir. Beğenmediyseniz sebeplerini lütfen yorumlara yazınız.

Görseller:pixabay.com.tr


Neden Kitap Yazmadım Neden Kitap Yazmadım Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 07, 2021 Rating: 5

11 yorum:

  1. Karar sizin tabi. Herkes tecrübelerini paylaşmak istemez. Kitap yazanların da çeşitli düşünceleri vardır elbette.
    Kitap konusu türüne göre değişir. Kurgu olanlarda bu tür bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Yani yazar daha çok hayal gücünü kullanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kibar ve anlayışlı bir yorum olmuş... Çok teşekkürler:)

      Sil
  2. üzüldüm böyle düşünmene bir kişi bile faydalansa kardır bana göre..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle... aslında ben de bu konuda tam olarak sizin gibi düşünmekteyim. Çok teşekkürler.:)

      Sil
  3. Bir şaman öğretisi şöyle der :
    "Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz...
    Nehirler kendi suyunu içemez...
    Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez...
    Güneş kendisi için ısıtmaz...
    Ay kendisi için parlamaz...
    Çiçekler kendileri için kokmaz...
    Toprak kendisi için doğurmaz...
    Rüzgar kendisi için esmez...
    Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz.
    Doğanın anayasasında ilk madde şudur...
    Her şey birbiri için yaşar..
    Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur..
    Eski çağlardan süre gelen bir anlayıştı bu..
    Bütünlüğü anlatırdı..
    Özü iki cümleydi..
    “Ben Biz olduğumuz zaman Ben olurum.”
    “Ben, Ben olduğum için Sen, Sensin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok anlamlı bir yorum yapmışsınız Yıldız Hanım. Çok teşekkürler. Aslına bakarsanız bu yazım ironik bir yazıydı. Daha önceki yazımda ''Çatlak Adam'' başlığı adı altında ironik yazılar yazmaya çalışacağımı aktarmıştım. Tabii, yazılarımı devamlı takip etme imkanı bulamayan arkadaşlarım bazı şeyleri gözden kaçırabiliyorlar. Ben de siz ve diğer kitap yazan her insan gibi kitap yazarak bilgilerimi paylaşmaktan şeref duyarım. Açıkçası böyle kulağı tersten gösteren bir yazı yazma amacım birazcık olaya espri katma düşüncesi idi. Blogumda paylaştığım yazılarım da bir nevi kitap sayılır. Blogumda yirmi yılı aşkın sürede eğitim camiasında edindiğim tecrübelerimi aktarmaktayım. Tabii ki, bir de yazı yazan kişinin maksadını tam aktarıp aktaramama sıkıntısı var..:)

      Sil
  4. Görüşlerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler Müfred:)

    YanıtlaSil
  5. çok komik hehe ilk kez duydum böyle bir bahaneyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz saçma bir bahane olduğunu kabul etmek gerekir ama ironik bir yazı olduğunu tekrardan vurgulamak isterim.:)

      Sil
  6. Sayın fatih hocam öncelikle verdiğiniz emeklerden dolayı minnatarım her zaman saygı duyuyorum size ve degerli eşinize kitap konusuna gelince ülke olarak Maleswf yazarlara değer verilmiyor ve verdikleri emegin hakkını asla alamıyorlar. Allah her daim yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili okurum; yapmış olduğunuz güzel yorum ve teveccühünüz için çok teşekkür ederim. Saygılarımla:)

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.