Uçak, Babama Selam Söyle - EĞİTİM PINARI

Uçak, Babama Selam Söyle



Ucak Babama Selam Soyle kısa hikayesi
Uçak Babama Selam Söyle


İlkokul çağlarındayım, okula giderken evden çantama beslenme koyuyorlar. Köy yerinde genelde yufka ekmek yeriz. Çarşı ekmeğine ise somun ekmek deriz. Somun ekmeği her adam yiyemez; ekonomik durumu iyi olan insanlar yer. Köy yerinde somun ekmek bayağı bayağı lükstür.

Okulda beslenme yapıyoruz, arkadaşlardan birisi somun ekmek getirmiş; gözlerimin önünde yiyor. Benim ise canım öyle somun ekmek çekti ki, anlatamam. Arkadaşımın sıra üzerine döktüğü ekmek kırıntılarını ona hissettirmeden topladım ve yedim.

Ancak bu durum beni çok üzdü. İlk fırsatta babamdan para alıp somun ekmek almak istiyorum fakat babam uzun yol şoförü olduğu için evimizde değil. O zamanlar çocuklar arasında şöyle bir inanış var: Babasından ayrı olan çocuklar havada uçak görür ve o uçağa avazının çıktığı kadar ‘’Uçak babama selam söyle.’’ Diye bağırırsa babaları gelirmiş.

Somun ekmek hasreti ile yanarken gökyüzünde bir uçak gördüm ve avazım çıktığı kadar bağırdım. ‘’Uçak babama selam söyle.’’ Bahsettiğim inanış doğru mudur? Yoksa Allah içten yakaran bir çocuğun duasına icabet mi etti? Bilinmez. Ertesi gün babam eve geldi.

Babamdan para alarak hemen somun ekmek almaya gittim. Somun ekmeği öyle bir yemem var ki, anlatamam. Köfteden, kebaptan daha lezzetli geldi bana. Hem somun ekmek yiyorum hem de söylenmeye devam ediyorum: ‘’Uçak babama selam söyle.’'
 Görseller:hurriyet.com.tr


Uçak, Babama Selam Söyle Uçak, Babama Selam Söyle Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 30, 2019 Rating: 5

28 yorum:

  1. Güzel bir hatıra... Benim de çok istediğim şeyleri evren bir anda karşıma çıkarabiliyor sevinci ise muazzam (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Bir şeyi çok istersek Allah onu bize nasip ediyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. çocukken kalbi gerçekten saf oluyor insanın

    YanıtlaSil
  3. Öyle güzel yazmışsınız ki okurken hem tebessüm ettim hem duygulandım. Biz de pazar ekmeği derdik bu ekmeğe. Kaleminize sağlık, iyi ki yazıyorsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Taha Bey, güzel yorumlarla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  4. Ne güzel bir hikaye.Uçağın arkasından bağırmayı küçükken bizde yapardık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Demek ki, çocuk davranışları her yerde aynı.

      Sil
  5. Allah içten yakaran bir çocuğun duasını kabul etti bence Fatih oğlum. Biz küçükken yazları Konya'da bağ evine giderdik. Komşu bağlarda yaşayanlar hep somun ekmeği yaparlardı. Tadını bilirim. Çok haklısın yani. Babanın uzun yol şoförü olması, onu çok özlemene neden olmuş. "uçak babamı getir" deyişi çok anlamlı. Yazın çok duyguluydu. Sevgilerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman olduğu gibi yine harika bir yorum yaptınız Ece Anne, çok teşekkürler.

      Sil
  6. ne hoş bir hikaye bu..
    hüzünlü ve mutlu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmeniz çok hoşuma gitti Esma Hanım. Teşekkürler.

      Sil
  7. Sıcacık bir anı. Okurken çok keyif aldım.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir hikaye, kendimden bir şeyler buldum. Aynı hasreti memlekete gittiğimde bende çekerdim. İlçeye sadece cumalaŕı gidilir o gün alınan şehir ekmeği aynı gün biterdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinizden bir şeyler bulmanız çok mutlu etti beni. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Ne güzel bir anınızı paylaşmışsınız. İnsanın keyfi yerinde ve mutlu olunca yediği her şey en güzel ziyafete dönüşebilir. Teşekkürler bu keyifli hikayeniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle keyfimiz yerinde iken her lokma ziyafet sayılır. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Ahahaa çok güzel bir anı :) Benimde küçükken babam hep gurbetteymiş o günleri hatırlattınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların babasından ayrı kalması çok zor bir durum, yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. Ben köy hayatını yeni yeni öğreniyorum ve çok ama çok seviyorum. Vakti zamanında bir yakınım anlatmıştı, köyde tereyağı yediklerini ve Almanya'dan köye gelen bi hemşirelerinin getirdiği paket margarin yağına nasıl özendiklerini, onu hatırladım bu anınızla. Kilo kilo tereyağ verip karşılığında paket margarin alıp, ekmekle yediklerini, nasıl keyiflendiklerini. Zaman. Sanırım insan kendinde olmayan şeylere özeniyor. Sıcak anı için teşekkürler Fatih bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size bu sıcacık yorumdan dolayı çok teşekkür ederim, Ecehan Hanım.

      Sil
  12. Çok etkileyici bir anlatımla paylaşmışsınız bu güzel anıyı. Saf çocukluk canlandı gözlerimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluk yıllarınızı çağrıştırdı isem ne mutlu bana. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.