En Değerli Miras - EĞİTİM PINARI

En Değerli Miras



En Degerli Miras, egitim ogretiim
En Değerli Miras


Sizce çocuklarımıza bırakabileceğimiz en değerli miras nedir? Çocuklarımıza miras bırakalım veya bırakmayalım tartışması bir tarafa, her aile şu veya bu şekilde çocuklarına miras bırakmaktadır. Esas mesele çocuklarımıza miras olarak ne bırakabileceğimizdir.

“Bir baba çocuğuna güzel ahlâktan daha üstün bir miras bırakamaz” Hadis’i bize bu konuda bir fikir vermektedir. Çocuklarımıza maddi olarak bir şeyler bırakabiliriz ancak bıraktığımız bu maddi olanaklar çocuklarımızın yaşantısına belki de hiçbir şekilde katkı sağlamayacaktır.

Çevremizde ailelerinin bıraktığı yüklü mirasları çok kısa zamanda yok eden mirasyedileri gördükçe bu soru daha anlamlı hale gelmektedir. Aynı şekilde ailesinden miras kalmayan ancak eğitsel olarak donanımlı pek çok kişinin yaşamlarını gayet nitelikli bir şekilde devam ettirdikleri de bir gerçektir.

Dünyayı doğru algılayan ve psikolojik rahatsızlıkları olmayan bireyler dışsal bir desteğe ihtiyaç duymaksızın yaşamlarını sürdürebilmektedirler. Fakat zihinsel anlamda becerileri gelişmemiş çocuklara maddi olarak ne bırakılırsa bırakılsın. Böyle çocuklar imkanlarını verimli bir şekilde kullanamayacaklardır.

O halde çocuklarımıza bırakmamız gereken kazanımlar maddi olanaklardan çok manevi anlamda güzel ahlak ve zihinsel anlamda da dünyayı doğru algılama becerisidir diyebiliriz.

Görseller:islamveihsan.com

En Değerli Miras En Değerli Miras Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 02, 2019 Rating: 5

48 yorum:

  1. eveet öyleee tabisidekii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni onayladığınız ve bana motivasyon kaynağı olduğunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Çok doğru bir tespit. En güzel miras eğitim bence de. İnşallah bütün çocuklarımız layık oldukları kaliteli eğitim sürecini eşit koşullarda ve kesintisiz bir şekilde elde etme şansını yakalarlar. Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yıldız Hanım. Güzel yorumunuzla bir yıldız gibi doğdunuz bloguma.:)

      Sil
  3. Ben de katılıyorum, iyi bir psikoloji ve eğitim en güzel miras :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana destek olmanızdan dolayı, çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Kesinlikle katılıyorum. Mesela rahmetli annecim bana o kadar güzel bir miras bırakıp gitti ki Allah ona cennet hayatı yaşatsın diyorum sürekli. Bana her durumda güçlü kalabilmeyi aşıladı gitti ve eğer parasal bit şey bıraksaydı bu kadar bana faydalı olur muydu bilmem. Güzel bir konuya değinmişsiniz Fatih bey, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, güzel tespitlerinize katılıyorum. Yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  5. Bence çocuklarımıza vereceğimiz en güzel ve en önemli miras eğitim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de eğitim öğretimin çok önemli olduğuna inanıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Onlara miras yerine iyi bir ahlak ve eğitim vermeliyiz, mirası kendisi edinebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen sizin gibi düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Gerçekten de eğitim çok önemlidir. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Annemin rahmetli büyük ninesi, "oğlum akıllı malı neylesin, oğlum akılsız malı neylesin?" dermiş. Ve rahmetli dedemi o zamanın şartlarında idadi okuması için çok zorlamış. Rahmetler okuyarak anarız. Ağaç dalıyla gürler misali eğitimli bir dede bile yaşamımda öyle değerliydi ki her zaman. Çok şükür... Ve aynı eğitimi yavrularımıza da vermek nasip olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım istediğiniz şekilde çocuklarınızı yetiştirebilirsiniz. Yorumlar için çok teşekkürler.

      Sil
  9. insana yaraşır şekilde yaşamayı öğretmeliyizi öğretmekle de olmaz kendimiz öyle olmalıyız ki örnek alsınlar şerefli ve vicdanlı insanlar olarak örnek olmalıyız onlara

    YanıtlaSil
  10. size kesinlikle katılıyorum, paylaşımınız için teşekkürler. Bence de ailelerin çocuklarına bırakacakları en güzel miras, ahlakın yanı sıra onların karakterlerini doğru şekillendirmeleridir. klasik anne baba hatalarıyla çocukların bilinçaltına suçluluk duygusu, aileye kendini ispatlamaya çalışma duygusu gibi ömür boyu insanı etkileyen seyler bırakmamalarıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  11. iyi bir aile terbiyesi ve ahlak örneği bırakmak önemli bence..ve iyi korunmuş ve temiz de bir çevre tabi..

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle aileden alınan eğitim her şeyin başıdır. Çok güzel bir yazıydı oğlum. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Ben bu dünyaya iyi yetişmiş eğitilmiş bireyler olarak bırakmak istiyorum çocuklarımı. Maddi kazanımlar gelip geçici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de gelip geçici. Önemli olan eldeki imkanları doğru ve sağlıklı kullanmasını bilmek. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Güzel bir ahlâk herşeyin başlangıcıdır, geriye kalan herşey bunun üstüne bina edilebilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirleriniz çok yerinde ve mantıklı, çok teşekkürler.

      Sil
  15. Son paragrafta çok güzel özetlemişsiniz. Güzel bir eğitim ve ahlak bırakılmazsa maddi mirasın da kıymeti bilinmeyecektir.

    YanıtlaSil
  16. Bir nakış gibi çocuğunuzu işliyorsunuz okula götürdüğünüz ilk günlerde çocuk elinizi bırakmıyor, başka bir dünyaya yabancı gözle bakıyor. Birde öğretmenlerde ahlak seviyesi düşük olduğunda probleminiz daha da büyüyor.
    Ebeveynler güzel ahlak bekçisidirler sonsuza kadar evlatlarının ahlaki değerlerini takip ederler..

    YanıtlaSil
  17. Çok doğru. Keşke herkes maneviyata daha çok önem verse, birçok şey daha iyi olabilirdi o zaman. Ben de anne-babama hep bu yüzden teşekkür etmişimdir, beni hiç maddiyatçı bir yaklaşımla büyütmediler... Para hırsı, mal-mülk hırsını görmedim hiç onlarda, ben de bu yüzden anlamsız bulurum böyle dünyevi şeyleri... Bu farkındalığı bu yazınızla ifade edip insanlarla paylaştığınız için teşekkürler! :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size ve anne-babanıza, yorumlarla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler Gözde Hanım.

      Sil
  18. Çok doğru gerçekten. Güzel bir yönlendirme ve iyi bir eğitimle üstesinden gelinmeyecek şey yok. Ekonomik durumdan dolayı minimal yaşamak zorunda kalmıştık bir nebze de olsa ama şimdi diyorum ki iyi ki ailem doğru düzgün yetiştirmiş. Çevremdeki bazı kız arkadaşlar binlerce liralık çeyiz alışverişi yaparken ben sırf hatırası var diye babamdan anneme yadigar kalan yemek takımlarını kullanıyorum :) Aile de coğrafya da gerçekten kader ya da şans. Ya da her ikisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size, güzel yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  19. Son paragraf hayatın özeti gibi
    Teşekkürler editor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Sibel Hanım ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  20. En önemli miras, israf etmemeyi öğretmek, hayvana ,doğaya ve insana saygıyı-sevgiyi aşılamaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğiniz fikirler de değerli, Çok teşekkürler.

      Sil
  21. En değerli miras sizin de belirttiğiniz gibi kesinlikle manevi değerler ve güzel ahlaktır. Teşekkürler önemli bir konuya değindiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ziyaretiniz için çok teşekkürler.

      Sil
  22. Manevi değerler diyorum başka bir şey demiyorum hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manevi değerler çok önemli İbrahim Bey, çok teşekkürler.

      Sil
  23. Çok güzel bir konuya değinmişsiniz topluma hayırlı evlat kazandırmak ve en güzel miras ahlak .

    YanıtlaSil
  24. ahlak eğitim terbiye saygı sevgi madiiler sonradan bunları bırakırsak zaten o madiiyatinı ve hayatını kazanacaktır.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.