Bereketin Hangisinde Olduğunu Biliyor musunuz? - EĞİTİM PINARI

Bereketin Hangisinde Olduğunu Biliyor musunuz?





bereket, bereket kisa hihaye
Bereketin Hangisinde Olduğunu Biliyor musunuz?

Çocukluk çağlarında çok fazla ekinimiz olurdu. En çok sevdiğim şey ise buğday harmanlarının üzerinde oyun oynamaktı. Damlara çıkarak harmanın üzerine atlardık. Damlardan buğdayların üzerine atlayabilmek için buğdayların yeterli olması gerekiyordu. Üzerine atladığımız buğdaylar  yeterli değilse ayaklarımız yerlere çakılabilirdi. Bir defasında ağabeyim hesaplama hatası yapmış; az bir buğdayın üzerine atladığı için yere çakılarak ağlamaya başlamıştı.

Bir de bu zamanda tavukları uyutmayı çok severdik. Harmanın üzerinde yakaladığımız tavukların kafalarını kanatlarının altına koyarak bir müddet o şekilde tutardık. Bir süre beklettiğimiz tavuklar gece olduğunu düşünerek uyurlardı.

Harmanın üzerinde oyun oynarken buğday  taneleri ayakkabılarımızın içine dolardı. Bu şekilde dedemin yanına gittiğimizde dedem o buğdayları toplayarak harmanının üzerine atmamızı isterdi. Biz ise: "Dede şuncacık şeyden ne olacak ki, kapıda kamyonlarca buğdayımız var; bir avuç buğday olsa ne olur olmazsa ne olur?" Derdik. Dedemin cevabı ise ibretlikti: ‘’Siz bereketin hangisinde olduğunu biliyor musunuz?’’

Görseller:eskitadinda.com




Bereketin Hangisinde Olduğunu Biliyor musunuz? Bereketin Hangisinde Olduğunu Biliyor musunuz? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 08, 2019 Rating: 5

32 yorum:

  1. Çok güzel sıcacık bir hikaye

    YanıtlaSil
  2. güzel cevap vermiş :) güzeldi, tavuk ve buğday. bunlardan hep anlat yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal hayattan kesitleri seviyorsunuz anlaşılan.:)

      Sil
  3. Ne güzel bir hikaye. Okuyunca benimde aklıma küçükken köyde dondurma arabasını bekleyişimiz geldi.. Eskiden her şey daha güzeldi. Daha bir insana dokunan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dondurma arabasını siz bahsedince hatırladım. Gerçekten de dondurma arabasını gelmesi köyde büyük bir heyecan yaşanmasına sebep olurdu. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Böyle samimi anlatımları okumayı çok seviyorum. Daim olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şekilde paylaşımları artırmaya çalışacağım. Teşekkürler.

      Sil
  5. tavukları uyutmak ne ilginç hiç aklıma gelmezdi :) ben de muhabbet kuşumu uyutuyorum karşısında gözlerimi kapatınca o da taklit ediyor sonra uyuyakalıyor :) buğday hakkında söylenenler de çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yorumunuz da bir o kadar hoş bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Çocuk olsam yeniden de tavuk yakalasam hiç uyutmamıştım eğlenceli olurmuş gibi 🤗

    YanıtlaSil
  7. Evet, bizde de küçük parçalar için bu tabir kullanılır: "Bereketin hangisinde olduğu belli olmaz." Mesela pilavda tabakta kalan pirinç veya bulgur taneleri için de bunu söylerdi büyüklerimiz ve hiç bir tanenin atılmasına müsaade etmezlerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyüklerimizin tasarruf anlayışı ve israfa karşı olan tutumları çok harika imiş. Çok teşekkürler yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için Duo Diyet.:)

      Sil
  8. Kaleminize sağlık. İçimizi ısıtacak bir hikaye olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size bu değerli yorum için çok teşekkür ederim, sizin yorumunuz da içimizi ısıtacak cinsten.

      Sil
  9. Hiç girmedim buğday tarlasına ama çok severim görüntüsünü. Hani burçak bisküvilerinin paketinde olurdu resmi :)
    Dedenizin sözleri...herşeyde böyledir aslında, ne güzel söylemiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için çok teşekkürler lovehouse.:)

      Sil
  10. Gerçekten güzel bir anı ve güzel bir paylaşım bereketin hangisinde olduğu gizli aynen rızanın da hangi amelimizde olduğu gizli.. Allah'ın Celalinin de Cemalinde gizli olduğu gibi..
    Dikkat etmeli! Her daim öyle değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enfes güzellikte bir yorum. Bu yorum karşısında benim yazım sizin şu kısacık yazıdaki fikirlerinize yorum olabilir ancak. Çok teşekkürler Tarif Dünyam.:)

      Sil
  11. benim de en sevdiğim şeylerden birisi ekin tarlarının içine uzanmak, dedemin var tarlaları buğday uçsuz bucaksız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buğday tarlalarının içine uzanmak çok güzel bir duygudur. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  12. EE dede yokluk görmüş usul erkan görmüş tecrübe var doğru söze ne denir ama bu tavuk uyutma olayınıda ilk kez duydum teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmeleriniz çok güzel, çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Ne güzel ve renkli bir çocukluk yaşamışsınız. Tavukları uyutmak ilginçmiş. Keyifle okudum teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmenize çok sevindim Gülhan Hanım. Çok teşekkürler.

      Sil
  14. Tavukları uyutma şekliniz çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavukları uyutma yöntemini büyüklerimizden öğrenmiştik. Çok güzel oluyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Ahh çocukluk yılları.. Özleyip duruyoruz.. Anılar avutuyor bazen..

    YanıtlaSil
  16. Yanıtlar
    1. Teşekkürler, anıyı beğenmeniz çok hoşuma gitti.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.