Bu Zamanda Böyle Hayırsever İnsan Kaldı mı? - EĞİTİM PINARI

Bu Zamanda Böyle Hayırsever İnsan Kaldı mı?


Bu Zamanda Boyle Hayirsever İnsan Kaldi mi kisa hikaye
Bu Zamanda Böyle Hayırsever İnsan Kaldı Mı?


Öğretmenliğe yeni başlamışım; tarifsiz duygularla görev yerime yani yeni atandığım köyüme gittim. Bana yardımcı olması için köy muhtarını aradım ve okulun lojmanına yerleştim. Birkaç gün sonra da ilçe milli eğitim müdürlüğüne giderek başta müdürler olmak üzere çalışanlarla tanıştım.

İlçe milli eğitim mutemedi halimi hatırımı sordu. ‘’Bir ihtiyacın varsa yardımcı olurum; her konuda beni arayabilirsin, köy muhtarını da aradım, hocanın bir ihtiyacı var mı? Diye sordum. Kendini yalnız hissetme; biz ne günler için buradayız koçum?’’ Dedi.

Öyle duygulandım ki, içim bir hoş oldu. ‘’Bu zamanda böyle hayırsever insan kaldı mı?’’ Diye düşündüm. Mutemet zaman zaman beni arıyor ve durumumu soruyor; ben de ona bol bol hayır dua ediyorum.

Aybaşı gelince maaş almak için ilçeye gittim. O zamanlar bugünkü gibi maaşlar bankalara yatırılmıyor; ilçe milli eğitim mutemetleri elden veriyor. Ben de mutemedin yanına gelerek selam verdim. Hoş beş ettikten sonra, ‘’maaşımı almaya geldim.’’ Dedim. Mutemet parayı saydı ve bana verdi ancak mutemedin verdiği para ile benim almayı beklediğim para miktarı arasında biraz fark vardı.

Köy çocuğuyuz, insanların hatırını kırmayı sevmeyiz. Aynı zamanda hayır demeyi de bilmeyiz. Bizim için bir insanın gönlünü kırmak çok büyük günahtır. Her şeyi de hayra yorarız.

O sebeple ‘’Belki mutemet ağabey yanlış hesaplamıştır, bir kasıt yoktur.’’ Diye düşündüm ve yutkundum ama olan benim paracıklara oldu. Mutemet aynı taktiği daha sonraki aylarda da yapmaya kalkınca bu defa bütün bildiklerimi unuttum ve ‘’…….Ağabey benim hesaplamalarıma göre şu kadar olması gerekiyor, bir daha sayabilir misiniz?’’ Dedim. Mutemet parayı tekrar saydı ve utanmış bir eda ile vermesi gereken parayı eksiksiz verdi.



Görseller:parstoday.com
Bu Zamanda Böyle Hayırsever İnsan Kaldı mı? Bu Zamanda Böyle Hayırsever İnsan Kaldı mı? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 04, 2019 Rating: 5

44 yorum:

  1. Öyle güzel bir noktadan yakaladınız ki; gerçekten de mutemet demek güvenilir insan demek ancak günümüzde maalesef çok farklı anlamlarda da kullanıldığı olmuştur. Değerli yorum için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. fıkra gibi bir anıymış :) ders çıkarmalık teşekkürler bu güzel yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Söylediğiniz gibi önemli olan ders çıkarmak. Aynı zamanda çocuklarımıza daha küçük yaşlarda ''Hayır'' demeyi öğretmek gerekir. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sonunun hiç böyle biteceğini tahmin etmemiştim.Allah hepimizi hayırlı insanlarla karşılaştırsın.
    Paylaşımınız için de teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum; ben de size değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  5. Niye ilk ay söylemediniz ki , abi yanlış saydın sanırım diye ilk ay söylemeniz daha iyi olurdu daha az utanırdı sanki

    YanıtlaSil
  6. Mutlu son bekliyordum ama sürpriz final oldu. Eminim siz de bu olaydan ders çıkarmışsınızdır ama mühim olan o beyefendinin ders çıkarması :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu olaydan herkes için çıkarılacak dersler var bence çok teşekkürler.

      Sil
  7. Gerçek olmayacak kadar kötü bir durummuş. Göz göre göre...çok üzücü. İyiki 2.sinde sormuşsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli katkılarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. gerçekten sizin başınızdan mı geçti? çok ilginç gerçekten ve çok acı, siz ne fedakarlıklarla belki ailenizden uzakta görev yapıyorsunuz ve başınıza gelene bakın... neyse zararın neresinden dönseniz kardır, geçmiş olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz çok güzeldi. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Keşke böyle şeyler yaşanmasa. Fakat yaşanıyor maalesef. İnsanı aptal konumuna sokmak bence saygısızca bir durum. 😐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim İrem Can.

      Sil
  10. Ders niteliğinde bir hikaye gerçekten. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıdan alınacak dersler var, çok teşekkürler.

      Sil
  11. Mevki makam hikaye, edep kalptedir.

    YanıtlaSil
  12. acaba kendi cebine mi atıyoduuuu :)

    YanıtlaSil
  13. cidden böyle son beklemiyordum, iyi ki sonradan hakkınızı talep etmişsiniz. iyiliğe çıksın hep yolunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel temenni için çok teşekkür ederim. Hepimizin yolu iyiliğe çıksın inşallah.

      Sil
  14. Bazı şeylerin otomasyona geçmesi bu gibi durumlar açısından iyi oldu sanırım.Biz de işe ilk başladığımızda zarfla para alırdık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de otomasyona geçmesi çok iyi oldu. Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Ders alınası, bu devirde zor da osla iyi insanlarla karşılaşmak dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi insanlarla karşılaşmak hepimizin ortak dileği, yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  16. Hayat ne kadar olumsuz ve körü ilerlese de içi pak mı pak temiz dilli insanlar bir yerlerde var. Karşımıza hep böyleleri çıkması dileğiyle. Bir söz bile insanı nasıl mutlu ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bir yerlerde iyi insanlar var, iyi insanlarla karşılaşma dileğinize katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  17. İnşaallah ders alınmıştır ve alınan dersler kalıcı birer öğretiye dönüşmüştür. Teşekkürler Fatih bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yaşantılardan ders almamak mümkün mü? Değerli yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  18. Yani mutemet paraları cebe indiriyormuş. Vay be eskiden böyle şeyler yapılabiliyormuş demek. Neyse ki şimdi para bankaya yatıyor da bu sorunlar ortadan kalkıyor. Keyifli bir anıydı Fatih Bey. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de size çok teşekkür ederim Gülhan Hanım.

      Sil
  19. Daha önceki eksikleri de talep etmediniz mi peki? Bu gibi haklar aranmalı ki o kişiler bir daha herkesi çantada keklik sanmamalı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru düşünüyorsunuz ancak hayatta her şeyi dört dörtlük yapamıyoruz maalesef. Bazı pişmanlıklarımız da oluyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  20. Mutemet, güvenilir kişi demekmiş :-) Yazı sayesinde merak ederek baktım. Ama çok ters olmuş tabi. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorum ve değerli katkılarınız için çok teşekkürler.

      Sil
  21. Kimseye güven kalmamış gerçekten, ilk ay da aynısını yapmış demekki..

    YanıtlaSil
  22. Şimdilerde işin pişkinliği arttı. Sorduğunuza pişman ederler sizi =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, bana yorum bıraktığınız için.

      Sil
  23. Kimi zaman hayata dokunan, bilgi veren, bakış açısı kazandıran paylaşımlarınız var tebrik ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel yorumlar için ben de size çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.