Bir Öğrenci Nasıl Düşünmeli - EĞİTİM PINARI

Bir Öğrenci Nasıl Düşünmeli



Bir Ögrenci Nasil Dusunmeli, egitim ogretim
Bir Öğrenci Nasıl Düşünmeli

 ‘’Gençler bilebilse, yaşlılar yapabilse.’’ Diye y
abancı bir atasözü vardır. Bu atasözü yazımın hakim teması olacaktır. Şikayet ettiğimiz önemli konulardan birisi de gençlerimizin ileriye dönük bir hedeflerinin olmayışı ve günübirlik yaşamalarıdır.

Oysa gençlerimiz daha öğrencilik yıllarında ileriye dönük bir hedef belirlemeli ve bu alanda sistemli bir çalışma yapabilmelidir. Böyle bir çalışma için de gençlerimizin hedeflerinin zihinlerinde somutlaşması gerekir.

Zihninde ileriye dönük bir hedefi olan kişiler bu hedefe doğru sistemli bir çalışma gayretinde olurlar ve tüm enerjilerini hedeflerini gerçekleştirme doğrultusunda düşünerek sarf ederler. Ancak gençlerin bu şekilde düşünebilmesi yeterli bir yönlendirme ile mümkün olmaktadır. Bu anlamda hem velilere hem de okul çalışanlarına ciddi görevler düşmektedir.

Yetişkin bir insan gözünden olaylara baktığımızda, yetişkin insan ‘’Ah bir çocuk olsaydım.’’ İç geçirmesini defalarca sayıklar durur. Çünkü yetişkin insan gençlerin yapması gerekenlerin bir kısmını yapmış, bir kısmını ise gerektiği gibi yapamamıştır. Bundan dolayı yapılması gerekenleri çok iyi bilmektedir. Fakat yetişkin insanların geriye dönüp de yapamadıklarını tekrardan yapma imkanları yoktur.

Ben de bu yazımda bir öğrenci gözünden değil; bir yetişkin gözünden farazi bir yazı hazırlamak istedim. Bakalım yetişkin bir insana göre gençler neyi nasıl yapmalı yani okul çağında olan gençler nasıl düşünmelidir?

Bir Öğrenci Nasıl Düşünmeli
 1-   İleride sahibi olmak istediği bir meslek belirlemeli
         2-   Bu mesleğe sahip olabilmek için neler yapılması gerektiğini araştırmalı
       3-   Yapılması gereken çalışmalar ile ilgili günlük,  haftalık, ve yıllık çalışma planları yapmalı
        4-   Yaptığı çalışmalar ile ilgili kimden nasıl yardım alabileceğini araştırmalı
          5-   Yaptığı çalışmalarla ilgili olumsuz gelişmeler hakkında hangi önlemleri alması gerektiğini araştırmalı
6-   Kendi kendine öğrenme yöntem ve tekniklerini öğrenmeli
       7-   Sahip olmak istediği mesleğe ulaştığını düşünmeli ve bu anlamda hayaller kurarak kendi kendisini motive etmesini bilmeli

Görüldüğü gibi gençlerimizin başarılı birer insan olabilmeleri için bazı kurallara uymaları gerekmektedir. Bu kurallara uyan ve sistemli çalışan gençler için başarı kaçınılmazdır. Bunu yaparken gençlerimizin dikkat etmesi gereken en önemli faktör; olumsuzluklar karşısında yılgınlığa düşmemektir.

En başta gençlerimiz her olayda zaman zaman olumsuzluklar yaşamanın muhtemel olduğunu, başlarda yaşanan başarısızlıkların başarı yolunda birer aşama olduğunu kabullenmelidir. Böyle bir düşünce tarzına sahip olan gençler yetişkin olduklarında diğer gençlerden daima bir adım önce olacaklardır.

Bu kısa yazı belki tam olarak bir öğrenci nasıl düşünmeli sorusuna cevap olmayabilir. Yukarıda sıralamaya çalıştığım maddelere şüphesiz ki, daha başka maddeler de eklenebilir. Bu konuda okuyucularımdan yorumlarla bana destek olmalarını beklerim.

Görseller:teknobilgi.com.tr



Bir Öğrenci Nasıl Düşünmeli Bir Öğrenci Nasıl Düşünmeli Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 24, 2019 Rating: 5

29 yorum:

  1. ilk giriş cümlesi gerçekten de çok anlamlı. Hani şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler dediğimiz türden. Planlı programlı bir çalışma düzeni ve hedef konursa, başarı gelecektir. Tavsiyeler için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur Beyda Hanım.

      Sil
  2. Bence de en önemli boşluklardan biri, geleceğe dair hedef saptamama veya yanlış hedef saptama sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim Yıldız Hanım.

      Sil
  3. ah nerde bizim ülkede bunlar. öğrencilere böyle olabilmesi öğretilmez küçükken hedefsiz umutsuz yetişir bizde insanlar :)

    YanıtlaSil
  4. Deep ile aynı fikirdeyim. Eğer imkân varsa çocuklarının geleceği uygar bir ülkede yaşayarak kurtulabilir ancak. Eğitim her geçen gün daha kötüye doğru gidiyor. Plânlama diye bir şey yok. Mezunlar işsiz ve mutsuz. Eğer imkân yoksa ve bu ülkede kalmak zorundaysak işimiz Allah'a kalmış.

    YanıtlaSil
  5. En büyük sorunlardan birisi de eğitim sistemi maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirlerinizle bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim İrem hanım.

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı ama ben bakış açısını biraz değiştireyim.. Gençlerin kabiliyetleri göz ardı edilerek ebeveynler tarafından yönlendirilmeleri bir kenara bırakılmalı bu konuda etkili çözüm yolları bulunmalı bence.. Sonra yukarıdaki yöntemler kullanılmalı işte o zaman gelecek nesillerden beklentimiz olabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yönlendirmeden kastım, öğrencilerin yeteneklerinin göz ardı edildiği bir yönlendirme değil, aksine öğrencilerin yeteneklerine uygun bir yönlendirme yapmaktır. Belki daha ziyade yönlendirme yerine bu alanda bilinçlendirme ve motive etme desem daha yerinde olabilirdi. Dikkat çektiğiniz için çok teşekkür ederim.:))

      Sil
  7. Hedef belirlemek ve hedefe gidecek yolu planlayarak sonuca ulaşmak...Umarım gençler bunu uygulayıp sonuca ulaşırlar :) Bildiğim kadarıyla gençlerin geneli ya sadece gelecekte para getirecek bir meslek seçiyorlar yada istedikleri bölüme değilde, puanlarının yeteceği meslek dalında okuyorlar, çoğunlukla da okudukları bölümlerle ilgili değil ama para kazanacakları herhangi bir işte çalışıyorlar malesef :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşleriniz çok değerli, tespitleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Sorgulama konusunda büyük sıkıntılarımız var. Düşünmeyi bile bilmiyor gençlerimiz. Oysa böyle mi olmalı ? Güzel bir konuyu ele almışsınız teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, değerli fikirlerinizle bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  9. Rehber yazınız için teşekkürler editör eğitim konusunda bir ışık siniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size bu güzel yorum için çok teşekkür ederim, siz de her konuda takdiri hak eden bir insansınız.:))

      Sil
  10. Gençlik bir kuş idi uçtu gitti tutamadım, ihtiyarlık bir yük idi gezdim gezdim satamadım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir söz ile bana katkı sağladınız. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. öğrenci nasıl düşünmeli kısmındaki maddeler çok iyi. Planlı olma, araştırma, meslek hayalleri kurma ve kendini motive etme önemli. ilgi duyduğu konularda araştırma yapıp notlar tutma da önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgi duyduğu konularda araştırma yapıp notlar tutma maddesini de sizden ekleyelim. Katkılarınız için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Bir öğrenci nasıl düşünmeli yazınızda çok güzel maddeler sıralamışsınız. Yazınızı her zamanki gibi çok beğenerek okudum. Öğrenciler yukarıdaki belirtmiş olduğunuz maddeleri uygulamaları durumunda istedikleri hedefe ulaşacaklardır kesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorunuz her zaman olduğu gibi çok kibar ve güzel. Yazıyı beğenmenizden dolayı çok mutlu oldum. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Sanırım erteleme yazıma tekabül eden yazınız buydu. Bazı öğrenciler de geleceğe dair planları gereksiz bir şekilde erteliyor sürekli sanırım.Güzel bir yazı olmuş, teşekkürler Fatih bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kastettiğim yazı; '' Çocuğunda erteleme hastalığı mı var?'' başlıklı yazı idi. Ama önemi yok, önemli olan sizin ziyaretinizdi. Çok teşekkürler Bilge Hanım.

      Sil
  14. Her şeyi başkalarından beklememeli, en başta kendi programımızı kendimiz oluşturup kendi sistemimizi kendimiz kurmalıyız bence. Okul evde başlar ne de olsa 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi kendimize yeter bir birey olabilme fikri ve program yapmak bana göre de çok önemli şeyler. Çok teşekkürler Barış Bey.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.