Havalı Kelimeler 3 - EĞİTİM PINARI

Havalı Kelimeler 3




Havali Kelimeler 3, fatihpinarca, egitim pinari
Havalı Kelimeler 3


Bu yazımda havalı kelimeler serisinin üçüncüsünü hazırladım. Yazımda listelemiş olduğum kelimelerin günlük hayatımızda kullanım sıklığını düşünecek olursak bu kelimelerin öğrenilmesinin çok faydalı olabileceğini düşünmekteyim.

Filhakika: Hakikaten
Fraksiyon: Parti içi karşıt grup
Kozmopolit: Farklı etnik kökenlerden insanları içinde bulunduran
Lansman: Tanıtım
Marjinal: Sıra dışı
Menfi: Olumsuz, negatif
Obsesyon: Takıntı
Optimist: İyimser
Pesimist: Kötümser
Optimum: En iyi olan
Paradoks: Çelişki
Rantabl: Gelir getiren, getirimli
Semptom: Belirti
Spekülasyon: İleride ortaya çıkabilecek fiyat dalgalanmalarından yararlanarak kazanç sağlama çabası
Arbitraj: Risksiz kar etmek için farklı piyasalardaki dengesizlikten faydalanma durumu
Manipülasyon: Yanlış bilgiyle yanıltma
Stabil: İstikrarlı, sabit
Statüko: Süregelen düzenin korunması
Sübjektif: Bireysel olan, öznel
Sürrealizm: Gerçeküstücülük
Tenzih: Kusur kondurmama
Mihenk Taşı: Denktaşı (Altının saflık derecesini ölçer)
Aforizma: Özdeyiş
Umarsız: Çaresiz
Vaveyla: Çığlık, yaygara, feryat
Görseller:Milliyet.com.tr


Havalı Kelimeler 3 Havalı Kelimeler 3 Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 10, 2020 Rating: 5

6 yorum:

  1. Günaydın:))) Dilimden düşenlerde pek havalı kelimeler kullanmak istiyorum. Bazı kullananlar da bana itici geliyor. Öz türkçemiz daha iyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı konularda size katılmakla birlikte günlük hayatta sıkça kullanılan kelimelerin öğrenilmesinin faydalı olacağını düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yazıyı beğenmeniz çok güzel.

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim, günlük hayatta kullandığımız havalı kelimeleri faydalı bulmanıza çok sevindim.:)

    YanıtlaSil
  4. Değerlendirmeler için çok teşekkürler Müfred.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.