Ödev Yararlı mı - EĞİTİM PINARI

Ödev Yararlı mı



ev odevleri, ev odevlerinin faydalari
Ödev Yararlı mı


Bu yazımda ‘çocuklarımıza ödev vermek yararlı mı, yoksa zararlı mı?’ konusuna dikkat çekmeye çalıştım. Aslına bakarsanız öğrencilerimize ders esnasında temrin yani alıştırma anlamında ödev vermenin zararlı olduğunu iddia eden kimse yok. Daha önceki yazılarımda ev ödevleri hakkındaki görüşlerimi uzun uzadıya anlatmaya çalışmıştım. Bu konudaki yazılarımdan bir kısmına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Asıl sorun ‘ev ödevlerinin yararlı mı, yoksa zararlı mı?’ olduğu konusunda ortaya çıkmaktadır. Ben de her insan gibi öğrenmenin ön şartının olabildiğince fazla pratik yapmaktan geçtiğine inanmaktayım. Bu yüzden hem öğrencilerime hem de çocuklarıma zaman zaman ödev vermekteyim. Hele hele pandemi günlerinde çocuklarımızın gerekli eğitimi alamadığı düşüncesi bu konuda birazcık aşırıya gitmeme neden olmuş olabilir.

Geçenlerde yaşadığım bir olay; ödev verme konusunda dozajın ne kadar önemli olduğunu bana hatırlattı. Birinci sınıfa gitmekte olan kızımı ödev yapma konusunda birazcık sıkıştırınca annesinin telefonundan bana şu mesajı atmış: Baba benim midem bulanıuor mola versem midem düzelincr devam etsrm olır mu


Ödev Yararlı mı Ödev Yararlı mı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 21, 2020 Rating: 5

12 yorum:

  1. Ben de bir öğretmen ve bir anne olarak ödevin gerekli ve yararlı olduğunu düşünüyorum ancak öğrenciyi yıldırmadan,bezdirmeden,nefret ettirmeden yapmak gerektiğine inanıyorum zira aksi taktirde çocuklar hem dersten hem öğretmenden hem de okuldan nefret ediyorlar.Ama hafta da kırk dakika gördükleri bir ders için ödev verilmez ise bir sonraki haftaya kadar ders için çok hazırlıksız olacaklar ki bir de temel dersler var ödev olmadan tekrar nasıl sağlanacak.Bir de eğitim sistemimiz çılgınca test çözmeyi gerektiriyor bu koşullar altında ödev elzem oluyor diye düşünüyorum.Naçizane benim görüşlerim böyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlaşılan bu konuda sizinle aynı şeyleri düşünüyoruz. Değerlendirmeler için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Dozunda ödev bence de gerekli. Faydalı bir paylaşım olmuş. Emeğinize sağlık Fatih Bey 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı faydalı bulmanız çok güzel teşekkürler Yıldız Hanım.:)

      Sil
  3. ödev kesinlikle kararlı olmalı. Benim zamanımda ezbere dayalı ödevler vardı? Ezberlemediğin zaman öğretmenin tepkisi sert olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman değişiyor, eğitime bakış açısı da değişiyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Dozunda ödev bence çok faydalı ve gerekli... Ancak bazen öğrenci ve veli krizinin de sebebi olabiliyor ödevler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen gerçekten de bazı aileler için ödevler sıkıntı olabiliyor. Çok teşekkürler Emine Hanım.:)

      Sil
  5. Dozunu kaçırmadan ödev vermenin yararlı olduğunu düşünüyorum. Öğrendiklerini tekrar etmek için ödev yapmak harika bir yöntem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim makyajlıyorum. Uzun bir aradan sonra sizi tekrar aramızda görmek çok güzel.:)

      Sil
  6. Benim de adım bir ara çok ödev veren hocaya çıkmıştı maalesef. Bunu duyduğum anda kendimi dizginlemeye çalıştım. Ödevle de olmuyor, ödevsiz de. Ama artık ödev verirken konu tekrarı olup da konuyu sindirmelerini sağlayacak şeyler olmasına dikkat ediyorum ve bir sayfayı aşmamaya çalışıyorum inşallah. Konuyla alakalı diğer yazılarınıza da göz gezdireceğim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu değerli yorum için çok teşekkürler Hatice Hanım, diğer yazılarıma göz atmanız beni çok mutlu eder. Ödev konusunda ben de sizin gibi düşünüyorum. ''Az olsun; öz olsun.''

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.