Yorgun Savaşçı - EĞİTİM PINARI

Yorgun Savaşçı




Yorgun Savasci, Kemal Tahir, kitap tanitimi
Yorgun Savaşçı


Bu yazımda ünlü yazar Kemal Tahir’in Yorgun Savaşçı eseri hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum.

Eser genel hatları ile Kurtuluş Savaşı esnasında verilen mücadeleleri anlatmaktadır. Eserimizin başkahramanı Cemil, İttihat ve Terakki’ye gönül vermiş bir gençtir. Arkadaşları ile birlikte Kurtuluş Savaşı’na destek olmaya çalışır. Ancak halkın büyük çoğunluğu Kurtuluş Savaşı’na karşıdır ve padişahın yanında yer almaktadır. Bu sebeple Cemil ve arkadaşlarının işleri oldukça zordur.

Yöre halkı, Cemil ve arkadaşlarını devamlı olarak askerlere şikayet ederler. Cemil ve arkadaşları ise faaliyetlerini gizliden gizliye sürdürmeye çalışırlar. Cemil bu mücadeleyi verirken teyzesinin kızı ve aynı zamanda sevgilisi olan Neriman da Cemile yardımcı olmaya çalışır.

Cemil ve arkadaşları, Mustafa Kemal’in emriyle halkı örgütlemeye çalışırken bir yandan da Anadolu’da çıkan isyanları bastırmaya çalışmaktadırlar. Kemal Tahir, Yorgun Savaşçı isimli eserinde Milli Mücadele döneminin zorluklarını, halkın savaş için örgütlenmesini ve bu dönemde halktaki kafa karışıklığını anlatmaya çalışmıştır.
 Görseller: kitapyurdu.com




Yorgun Savaşçı Yorgun Savaşçı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ağustos 29, 2020 Rating: 5

12 yorum:

  1. Aynı mücadele üstü kapalı bir şekilde hâlâ sürdürülüyor bence, aradan yüz yıl geçmesine rağmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için çok teşekkürler K.Tyrha.

      Sil
  2. Bir dönemin içinde bulunduğu durumu çok güzel anlatmış eserinde.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kemal Tahir'in Yorgun Savaşçı isimli eseri hakkında yapmış olduğunuz değerlendirmeler için çok teşekkürler Ebemkuşağı.

      Sil
  3. Kurtuluş Savaşı yıllarını en iyi anlatan yazar derler Kemal Tahir icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bu görüş yabana atılmayacak bir söz bence. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. O dönemleri anlatan kitaplar içimi yakıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kemal Tahir'in Yorgun Savaşçı isimli eserini de beğeniyorsunuz anlaşılan. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. haftalardır aktif değildin. dönüyo musun artık aktifliğeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, yaz aylarında böyle bir sorunla yaşamak durumunda kalıyorum; blog arkadaşlarım yazılarımı okuyor, yorumlar yapıyorlar. Ben ise bir zaman arkadaşlarıma iade-i ziyarette bulunamıyorum. Artık daha fazla aktif almaya çalışacağım. Çok teşekkürler deeptone.

      Sil
  6. Bu tür kitapları çok seviyorum.Yorum için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel, teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.